• Business

    To ανερχόμενο αστέρι και δικηγόρος Ελλήνων εφοπλιστών άλλαξε στέγη


    Στο δυναμικό του γνωστού βρετανικού δικηγορικού γραφείου Tatham Macinnes ανήκει πλέον ο έμπειρος δικηγόρος, ειδικευμένος στο Ναυτιλιακό Δίκαιο, James Hickland, που μέχρι πρότινος εργαζόταν στην Ince & Co. Πρόκειται για έναν δικηγόρο που έχει εργαστεί ως σύμβουλος σε αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές και άλλες εταιρείες του κλάδου, με ειδικότητα την επίλυση διαφορών.

    «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που ο James εντάχθηκε στην ομάδα», δήλωσε ο Simon Tatham, εκ των ανώτατων εταίρων της Tatham Macinnes. «Η τεράστια εμπειρία του στη ναυτιλία και το εμπόριο ενισχύει σημαντικά την κεντρική μας θέση ως ναυτιλιακοί νομικοί σύμβουλοι πλήρους υπηρεσίας. Είναι ένα ανερχόμενο αστέρι. Είμαστε τυχεροί που συνεχίζουμε να προσελκύουμε τα μεγαλύτερα ταλέντα».

    Ο ίδιος ο Hickland δήλωσε: «Το γραφείο είναι σε ένα θαυμάσιο επίπεδο και αναπτύσσεται ταχέως. Ανυπομονώ να συνεισφέρω σημαντικά τα επόμενα χρόνια».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Tatham Macinnes «κλέβει» ένα στέλεχος της Ince & Co, καθώς πέρυσι ο δικηγόρος Stephen Askins επίσης ακολούθησε τον ίδιο δρόμο, αφήνοντας το πόστο του στην Ince & Co για να γίνει εταίρος στην Tatham Macinnes.

    Μάλιστα, πριν από δύο μήνες η Ince & Co έχασε και τον γνωστό Αυστραλό δικηγόρο εφοπλιστών Nick Shepherd, ο οποίος μετά από 26 χρόνια επέλεξε να μετακομίσει στο Λονδίνο για λογαριασμό της νορβηγικής Wikborg Rein, επιδιώκοντας ένα νέο ξεκίνημα.

    Ο Shepherd είναι ο «αγαπημένος» δικηγόρος εφοπλιστών όπως ο Γιώργος Οικονόμου και η Αγγελική Φράγκου, ενώ έχει αναλάβει και υποθέσεις αρκετών άλλων, όπως οι Διαμαντής Διαμαντίδης και Άννα Αγγελικούση-Κανελλάκη. Μεταξύ άλλων έχει εμπλακεί στην περίφημη υπόθεση του Res Cogitans, που αναμένεται να επηρεάσει τουλάχιστον ακόμα 80 υποθέσεις οι οποίες προέκυψαν μετά την κατάρρευση της OW.

    Μεγάλη ήττα για τον Πέτρο Παππά: Απορρίφθηκε η έφεση για το Res Cogitans στη Βρετανία

    Όπως έγραφε το mononews.gr τον Μάιο στο τέλος της έφτασε η δικαστική διαμάχη για την αποφυγή από την πλευρά των πλοιοκτητών της διπλής πληρωμής για καύσιμα που παρείχε η χρεοκοπημένη δανέζικη εταιρεία OW Bunker σε πλοία τους, με το ανώτατο δικαστήριο της Βρετανίας να απορρίπτει την τελευταία έφεση.

    Οι δικαστές του ανώτατου δικαστηρίου ομόφωνα απέρριψαν την έφεση της ιδιοκτήτριας του χωρητικότητας 75.000 dwt Res Cogitans (έτος κατασκευής 2004), Product Shipping & Trading (PST), κρίνοντας ότι επειδή τα καύσιμα καταναλώθηκαν πριν πληρωθούν, η παροχή των καυσίμων δεν εμπίπτει στον βρετανικό νόμο περί πωλήσεως αγαθών του 1979.

    Η PST παρήγγειλε καύσιμα από τη θυγατρική της OW, OW Bunker Malta, τον Οκτώβριο του 2014 με συμβόλαιο που προέβλεπε πληρωμή 60 μέρες μετά την παράδοση και περιελάμβανε μία ρήτρα σύμφωνα με την οποία η ιδιοκτησία δεν θα περνούσε στον ιδιοκτήτη μέχρι να γίνει η πληρωμή.

    Το συμβόλαιο επέτρεπε στην PST να χρησιμοποιήσει τα καύσιμα, που αποκτήθηκαν από τη βρετανική Rosneft Marines, η οποία τα προμηθεύτηκε από την RN-Bunker, για τον εφοδιασμό του τάνκερ.

    “[το συμβόλαιο] ήταν μία sui generis συμφωνία, με δύο πλευρές: πρώτον, να επιτρέψει την κατανάλωση πριν από οποιαδήποτε πληρωμή, και χωρίς καμία ιδιοκτησία των καυσίμων που καταναλώθηκαν», έκριναν οι δικαστές. «Ακόμα και αν το συμβόλαιο εξεταζόταν ως συμβόλαιο πώλησης, με την έννοια ότι αφορούσε στη μεταφορά της ιδιοκτησίας των όποιων καυσίμων παρέμεναν αχρησιμοποίητα την ημερομηνία της πληρωμής, η OW Bunker δεν μπορούσε να έχει οποιαδήποτε υποχρέωση μεταφοράς ιδιοκτησίας για τα καύσιμα που καταναλώθηκαν πριν την πληρωμή. Θα έπαυε να είναι ένα συμβόλαιο πώλησης αν και όταν όλα αυτά τα καύσιμα είχαν καταναλωθεί πριν την πληρωμή», πρόσθεσαν.

    Η OW Bunker χρεοκόπησε τον Νοέμβριο του 2014 και η ING Bank ορίστηκε ως εντολοδόχος των δικαιωμάτων της. Υπάρχει λοιπόν μία κατάσταση όπου η ING απαιτεί πληρωμή για τα καύσιμα που παρείχε η OW, αλλά παράλληλα και οι φυσικοί πάροχοι των καυσίμων ζητούν επίσης να πληρωθούν. Η δικαστική απόφαση σημαίνει πρακτικά ότι οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να πληρώσουν την ING, όμως οι πάροχοι επίσης θα μπορούν να απαιτήσουν να πληρωθούν.

    Είναι η τέταρτη φορά που η PST, που είναι μέλος του ομίλου Oceanbulk του Πέτρου Παππά, χάνει στα βρετανικά δικαστήρια. Το εφετείο τον Σεπτέμβριο του 2015 επιβεβαίωσε την πρότερη απόφαση βρετανικού δικαστηρίου ότι η συμφωνία δεν εμπίπτει στον νόμο για την πώληση αγαθών του 1979.

    Έλληνας δικηγόρος, εκτίμησε ότι η PST δεν μπορεί να μεταφέρει αλλού την υπόθεση. Η απόφαση του δικαστηρίου ήταν μάλλον αναμενόμενη, και τώρα δημιουργεί νομικό προηγούμενο, τουλάχιστον στη Βρετανία, πρόσθεσε ο ίδιος. «Οπωσδήποτε πρέπει να πληρώσουν την OW Bunker, και μετά πρέπει επίσης να κάνουν διακανονισμό και με τον φυσικό πάροχο», σημείωσε.

    Ωστόσο, σχολίασε πως φαίνεται ότι οι πλοιοκτήτες δεν θα χρειαστεί να πληρώσουν σε χώρες με διαφορετική δικαιοδοσία, όπως είναι οι ΗΠΑ.

    Το UK Defence Club, που υποστήριξε την PST στον δικαστικό της αγώνα, περιγράφει την απόφαση ως «απογοητευτική», αλλά καλεί τα μέλη της να προσέχουν ιδιαίτερα όταν υπογράφουν συμβόλαια για παροχή καυσίμων.

    Όπως αναφέρει: «Δεδομένου του αποτελέσματος της υπόθεσης, τα μέλη και οι άλλοι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να εξετάζουν προσεκτικά τα συμβόλαια παροχής καυσίμων, ώστε να προστατευθούν από τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον».

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/giannis-koustas-diapragmatefsis-tis-danaos-gia-miosi-ton-navlon-meta-ti-simfonia-tin-hmm/65311

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/pios-korifeos-dikigoros-efopliston-metakinithike-sto-londino/47457



    ΣΧΟΛΙΑ