• Business

    Τίτλοι τέλους στο σίριαλ Περιστέρη-κυβέρνησης για τα σκουπίδια;

    • NewsRoom
    Γιώργος Περιστέρης

    Γιώργος Περιστέρης. Επικεφαλής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή


    Σήμερα μετά από πολλές αμφιταλαντεύσεις, τεχνητά εμπόδια και καθυστερήσεις από πλευράς δημοσίου, ενδέχεται να δοθεί το έργο ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων ύψους 160 εκατ. ευρώ το οποίο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είχε επιλεγεί για να υλοποίησει το έργο, τα αρμόδια υπουργεία και άλλοι εμπλεκόμενοι κρατικοί φορείς προσπαθούσαν να κωλυσιεργήσουν ή ακόμα και να ανατρέψουν τη διαδικασία.

    Σήμερα το μεσημέρι η Επιτροπή Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής συνεδριάζει με επικεφαλής τον υπουργό Επικρατείας Αλέκο Φλαμπουράρη με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την λήψη απόφασης σχετικά με το έργο προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ.

    Η Επιτροπή αναμένεται σήμερα να αποφασίσει την υπογραφή της απευθείας σύμβασης, δηλαδή της σύμβασης που αφορά τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, γεγονός που θα οδηγήσει στο οικονομικό κλείσιμο της εν λόγω Σύμπραξης Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Τη συγκεκριμένη σύμβαση θα υπογράψει ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.

    Αντιδράσεις Τσιρώνη

    Είναι γνωστή η γενικότερη αντίθεση όπως έχει εκφραστεί στο παρελθόν από πολλά κυβερνητικά στελέχη, όπως για παράδειγμα του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη για τα έργα ΣΔΙΤ. Βέβαια, σε άλλες δηλώσεις, υπάρχουν στελέχη που δεν καταφέρονται ενάντια στα ΣΔΙΤ καθώς μπορούν να δώσουν οριστική λύση στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων. Όπως ο υπ.Εσωτερικών Π. Κουρουμπλής ο οποίος ανέφερε πρόσφατα ότι “η οριστική λύση του προβλήματος διαχείρισης απορριμμάτων στην Ηλεία θα ολοκληρωθεί με τη μονάδα επεξεργασίας ΣΔΙΤ”. Επίσης και ο κ. Τσιρώνης έχει επισημάνει σε άλλες δηλώσεις το ότι εκείνο που έχει πρωτίστως σημασία είναι αν θα δοθεί λύση στο θέμα της μείωσης παραγωγής απορριμμάτων.

    Μετά από περιπέτειες πολλών μηνών η εταιρεία του Γ. Περιστέρη φαίνεται ότι θα καταφέρει να υπογράψει την πολύπαθη αυτή σύμβαση η οποία περιλαμβάνει χρηματοδότηση από κοινοτικά κονδύλια ύψους 68 εκατ. ευρώ, τραπεζικό δανεισμό 60 εκατ. ευρώ από την Alpha Bank και ίδια κεφάλαια της ΤΕΡΝΑ ύψους 30 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση θα περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες για την κατασκευή αλλά και τη λειτουργία στη συνέχεια του έργου

    Εξάλλου, τη σύμβαση για τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα υπογράψει σήμερα η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ενώ μετά την (αναμενόμενη) απόφαση της Επιτροπής Συντονισμού, θα υπογράψει το Δημόσιο και εν συνεχεία ο ανάδοχος. Το ίδιο-οι υπογραφές από τις τρεις πλευρές-θα συμβεί για τις υπόλοιπες συμβάσεις του έργου.



    ΣΧΟΛΙΑ