• Άρθρα

    Λαϊνόπουλος: Σε πλειστηριασμό και το μεγάλο ακίνητο της Promot στη Νέα Κηφισιά

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Λαϊνόπουλου συνέχεια: Μία ημέρα μετά την πληροφορία της στήλης για τον πλειστηριασμό, από την Alpha Bank, αγροτεμαχίου της Λαϊνόπουλος, βγήκε “στον αέρα” ο πλειστηριασμός ολόκληρου του συγκροτήματος του πάλαι ποτέ κραταιού ομίλου στην εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Νέας Κηφισιάς. Πρόκειται για σειρά οικοπέδων και κτιρίων που ανήκουν σε τρεις εταιρείες του ομίλου και συγκεκριμένα στις ΠΡΟΜΟΤ Ε. Ι. Λαϊνόπουλος, Ι. Ε. Λαϊνόπουλος και BIEM Austria Oil ΑΕ.

    Σημαντικό τμήμα των εγκαταστάσεων, κυρίως οι χώροι στάθμευσης / φύλαξης αυτοκινήτων ήταν μισθωμένο στην υπό εκκαθάριση Mega Space Μονοπρόσωπη ΕΠΕ βασικός μέτοχος της οποίας είναι υπεράκτια κυπριακή εταιρεία.

    Ο όμιλος Λαϊνόπουλου είχε αρχίσει, βέβαια, να παραπατάει πριν την κρίση και τη χρεοκοπία της χώρας. Την τελευταία φορά που δημοσιεύθηκε ισολογισμός στο ΓΕΜΗ, η ναυαρχίδα του ομίλου, η ΠΡΟΜΟΤ εμφάνιζε, για τη χρήση 2012, ζημιές 12,2 εκατ. ευρώ και τραπεζικές υποχρεώσεις 42 εκατ. ευρώ.

    Οι συσσωρευμένες ζημιές της εταιρείας έφταναν τότε τα 27 εκατομμύρια. Η ΒΙΕΜ, στη χρήση 2013, είχε επίσης τραπεζικά δάνεια γύρω στα 4 εκατ. ευρώ και σημαντικές οφειλές σε άλλους προμηθευτές, ενώ άλλο ένα εκατομμύριο σε δανεισμό εμφανίζει στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό η Ι. Ε. Λαϊνόπουλος.

    Δεν πρόκειται ούτε για το πρώτο, ούτε για το τελευταίο θύμα, της μεγάλης πτώσης που υπέστη τα τελευταία χρόνια η αγορά αυτοκινήτου. Ελάχιστοι κατάφεραν να βγουν αλώβητοι από την πολυετή κρίση, ενώ κάποιοι άλλοι, όπως η οικογένεια Κοντέλλη, υπήρξαν περισσότερο διορατικοί και αποσύρθηκαν από την εμπορία αυτοκινήτων διατηρώντας παρουσία στα ανταλλακτικά.

    Λαίνόπουλος
    Μανώλης και Όλγα Λαίνοπούλου

    Ποια κρίση;

    Μπορεί οι κάποτε πανίσχυροι όμιλοι των εισαγωγέων αυτοκινήτων να στραβοπάτησαν, αλλά υπάρχει ένας τομέας που δεν κατάλαβε καθόλου από την κρίση.

    Πρόκειται για τη φάμπρικα με τις διαιτησίες μεταξύ δημοσίων υπηρεσιών και εργολάβων από τις οποίες έχουν βγει αρκετά εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια. Κατά σύμπτωση, στις περισσότερες των περιπτώσεων διαιτητές ήταν πρώην (ή νυν) στελέχη του ΠΑΣΟΚ, ακόμα και πρώην υπουργοί ή πρώην αξιωματούχοι της Βουλής. Κατά σύμπτωση, επίσης, σε όλες τις περιπτώσεις το δημόσιο έχασε τις υποθέσεις και τις κέρδισαν οι εργολάβοι!

    Πάρτε για παράδειγμα την περίπτωση της Αττικό Μετρό και του μετρό Θεσσαλονίκης όπως το δημόσιο και η κατασκευαστική κοινοπραξία υπό τη χρεοκοπημένη ΑΕΓΕΚ θα κληθούν να καταβάλλουν συνολικά περί τα επτά εκατομμύρια ευρώ μόνο για δικαστικά έξοδα και αμοιβές σε διαιτητές, επιδιαιτητές, κλπ.

    Στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης, η διαιτησία αφορούσε τη διεκδίκηση 330 εκατ. ευρώ από τους εργολάβους. Προς τιμήν τους, ορισμένοι από τους δικαστικούς και άλλους διαιτητές που συμμετείχαν σε κάποιες υποθέσεις δεν δέχθηκαν την αμοιβή που έπρεπε να λάβουν με βάση το νόμο, αλλά ελάχιστα ποσά.

    Οι Ρώσοι και η πίσω πόρτα

    Και τα Ελληνικά Πετρέλαια ΕΛΠΕ φαίνεται πως δείχνουν ενδιαφέρον για τις αποθήκες της Mamidoil – Jetoil στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, για το οποία οι τράπεζες φέρονται να έχουν δεχθεί πρόταση από αυστριακή εταιρεία που ανήκει στον ευρύτερο όμιλο της ρωσικής Rosneft. Οι Ρώσοι θέλουν τις αποθήκες, το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της Jetoil γιατί εξυπηρετούν τα σχέδιά τους στη Βαλκανική.

    Αλλά και οι κινήσεις που γίνονται εσχάτως στα γειτονικά Σκόπια από τον ολιγάρχη Alexander Lebedev, με προτάσεις για κατασκευή μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, φαίνεται πως απασχολούν την ελληνική πλευρά. Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ με τον αντίστοιχο φορέα των Σκοπίων (MER) είχαν υπογράψει πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή αγωγού μήκους 160 χιλιομέτρων.

    Ο αγωγός θα ξεκινά από την Νέα Μεσημβρία και θα καταλήγει στο Stip, με αποτέλεσμα η γειτονική χώρα να έχει τη δυνατότητα προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, μέσω του δικτύου του ΔΕΣΦΑ.

    Ξεκατίνιασμα

    Ευτυχώς που υπάρχει και το ΠΑΣΟΚ και εξακολουθεί να προσφέρει θέαμα στους ταλαίπωρους πρώην ψηφοφόρους του οι οποίοι έσπευσαν στο ΣΥΡΙΖΑ και τώρα ανήκουν στην κατηγορία των διπλά “κοψοχέρηδων”! Ελπίζουμε, βέβαια, ο συμπαθής γενικός διευθυντής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σαλαγιάννης να βγάλει στο φως λογαριασμούς για τους πάντες, όπως του ζήτησε ο εξωθείς Στέφανος Ξεκαλάκης για να μάθουμε “ποιοι ζουν για το ΠΑΣΟΚ και ποιοι ζουν από το ΠΑΣΟΚ”!

    Χωρίς την κόντρα Φ. Γεννηματά με Ξεκαλάκη, οι πολίτες θα έπρεπε να περιοριστούν στα πανηγύρια της κυβέρνησης για το τέταρτο μνημόνιο που σταμάτησαν γρήγορα. Φεύγει και ο πρωθυπουργός για Κίνα οπότε η χορωδία μένει άνευ μαέστρου.



    ΣΧΟΛΙΑ