Κωνσταντίνος Βέργος: Μόνο με την ανάκαμψη της οικονομίας θα επιστρέψουν οι νέοι μας στην Ελλάδα

0

Ο διακεκριμένος καθηγητής Χρηματοοικονομικών Κωνσταντίνος Βέργος απαντά στην μεγάλη έρευνα του mononews για το τι τελικά πρέπει να γίνει ώστε να ξαναχτίσουμε το »Brand Name» Ελλάδα. Με όπλο τις γνώσεις του και τις αμέτρητες ώρες του στα έδρανα του Πανεπιστημίου Πόρτσμουθ της Αγγλίας, αποκαλύπτει ποιό είναι το βασικό μειονέκτημα της χώρας και γιατί η πολιτική και οικονομική ηγεσία πρέπει να πρωταγωνιστήσουν σε αυτή τη μάχη.

Με ποιό τρόπο μπορούμε να ξαναχτίσουμε το Brand name Ελλάδα;
Η Ελλάδα έχει ένα βασικό μειονέκτημα που είναι μια αγορά χωρίς ρευστότητα και χωρίς επενδυτικούς πόρους. Η συνέχιση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων αποτελεί κομμάτι της στρατηγικής που θα επιτρέψει την εισδοχή επενδυτικών πόρων και θα δώσει ένα κάλο σήμα σε διεθνές επίπεδο.

Όμως πρέπει παράλληλα να υπάρξει χρονική αναδιάρθρωση του χρέους (60 χρόνια) και σημαντικό κούρεμα του χρέους της τάξης του 50%, όπως και όριο στο ύψος αποπληρωμής, όπως ακριβώς είχε γίνει με την Γερμανία του 1953, όπου η Ελλάδα ήταν μεταξύ των δυνάμεων που κούρεψαν το χρέος της τότε αδύναμης Γερμανίας 50% και μπήκε πλαφόν στην ετήσια αποπληρωμή του χρέους της Γερμανίας προς άλλες χώρες ως ποσοστό επί του εμπορικού πλεονάσματος.

Η χώρα επίσης έχει σημαντικό μειονέκτημα ευελιξίας στην νομισματική και επιτοκιακή της πολιτική μέσα στο ευρώ και ασφυξία υπό το παρόν νόμισμα καθώς υπάρχουν περιορισμοί από την ΕΚΤ που ελέγχει την Τράπεζα Ελλάδος .

Ποιοι είναι αυτοί που πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στη μάχη για να πάρει η Ελλάδα τη θέση που της αξίζει στο Ευρωπαϊκό στερέωμα;

Η πολιτική και οικονομική ηγεσία πρέπει να πρωταγωνιστήσουν σε αυτή τη μάχη. Ας έχουμε στο βάθος του μυαλού μας ότι υπάρχουν 3 βασικοί παραγωγικοί πυλώνες στην Ελλάδα ιστορικά, η εμπορική ναυτιλία, όπου η Ελλάς έχει το 16% του παγκόσμιου στόλου και είναι 1η δύναμη παγκοσμίως, ο τουρισμός, όπου έχει την 6η θέση στην Ευρώπη, και η οικοδομή. Έμφαση πρέπει να υπάρξει στην ενδυνάμωση αυτών ακριβώς των τομέων κατ΄ αρχήν.

Πώς μπορεί η Ελλάδα να πείσει όλους όσοι έχουν μεταναστεύσει τα τελευταία χρόνια να επιστρέψουν στη χώρα τους;

Αυτό θα γίνει μόνο με την ανάκαμψη της οικονομίας. Δεν διαθέτει η χώρα πόρους για μια πολιτική προσέλκυσης, η αγορά, όταν ανακάμψει, θα επιτρέψει αυτή την επιστροφή.

Πώς μπορεί να σπάσει ο κύκλος της απαισιοδοξίας και της απογοήτευσης;

Ο απεγκλωβισμός της χώρας από τους πιστωτές, η συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων και η στρατηγική ενίσχυση των 3 πυλώνων ανάπτυξης που περιγράφτηκαν προηγούμενα, θα κάνουν τη διαφορά. Ο απεγκλωβισμός της χώρας από τον φαύλο κύκλο των πιστωτών θα χρειαστεί συνεργασία ή ρήξη, όμως οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν άμεσα, καθώς τώρα είναι εποχή που καθώς η Γερμανία είναι αποδυναμωμένη από τις διεθνείς εξελίξεις, η Ελλάδα κρατεί το κλειδί των γερμανικών εκλογών που είναι το μεταναστευτικό, και μεσολαβούν εκλογές σε Γαλλία και Ολλανδία, η Ελλάδα έχει ισχυρότατη θέση ως τον Μάρτιο.

* Ο κ. Κωνσταντίνος Βέργος είναι Καθηγητής Χρηματοοικονομικών, Πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, Αγγλία

Το παρόν άρθρο εκφράζει τις προσωπικές απόψεις του γράφοντος, δεν αποτελεί οδηγό ή σύσταση για επενδύσεις οποιασδήποτε μορφής προς οποιονδήποτε και για οτιδήποτε τίτλο ή παράγωγο αυτού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιώργος Κορρές: «Ψάξε τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα σου»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δημήτρης Εφραίμογλου : «Η Ελλάδα δεν περιμένει να της δώσουν τη θέση που της αξίζει αλλά την κερδίζει με το σπαθί της»

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αλέξανδρος Αγγελόπουλος: «Το Brand της χώρας θα χτιστεί παράλληλα με το brand του Έλληνα»

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here