H στρατηγική του ομίλου Δαυίδ για την επόμενη μέρα της Coca Cola δίνει έμφαση στο εμφιαλωμένο νερό, περιλαμβάνει κλείσιμο εργοστασίου στην Σλοβακία και «κεντρικοποίηση» μονάδων παραγωγής στο Σχηματάρι. Προσπάθησε να αποφύγει το «ελληνικό ρίσκο» μεταφέροντας την έδρα της Coca-Cola 3Ε στην Ελβετία και τη μετοχή της στο χρηματιστήριο του Λονδίνου. Ο 78 χρονος Κύπριος επιχειρηματίας, Γιώργος Α. Δαυίδ, με το βρετανικό διαβατήριο και τη θητεία στη Λέσχη Bilderberg δείχνει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την Coca Cola. Μετρά κάθε του κίνηση και δεν διστάζει να βάλει λουκέτο σε παραγωγικές μονάδες που δεν προσφέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στον ισολογισμό.

Ο όγκος πωλήσεων στην Σλοβακία υποχώρησε κατά 9% το 2014 σε σχέση με το 2013. Τα νούμερα δεν ικανοποιούν την ομάδα διοίκησης του μεγαλύτερου ιδιώτη εμφιαλωτή του διάσημου αναψυκτικού παγκοσμίως. Έτσι, η παύση της λειτουργίας της παραγωγικής μονάδας στην περιοχή Lúka της Σλοβακίας αναμένεται μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016. Η παραγωγή θα μεταφερθεί σε άλλες περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης. Ωστόσο, η κεντρική αποθήκη και το κέντρο logistics της Σλοβακίας θα παραμείνουν στην περιοχή Lúka μέχρι τέλος του 2016.

Γιώργος και Καίτη Δαυϊδ.
Γιώργος και Καίτη Δαυϊδ.

Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και στην χώρα μας , όταν η εταιρεία προχώρησε σε αναδιαρθρώσεις των ελληνικών δραστηριοτήτων της που περιέλαβαν κλείσιμο τριών γραμμών παραγωγής. Ο Δαυίδ αρχικά μετέφερε μια διεύθυνση της εταιρείας με περίπου 200 εργαζομένους στη Βουλγαρία. Τελικά προ τριών ετών, η έδρα της εταιρείας μεταφέρθηκε στην Ελβετία και οι μετοχές της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Η Coca Cola 3E συμφερόντων της οικογένειας Γιώργου Α. Δαυίδ και Λεβέντη που ελέγχουν μέσω της Λουξεμβουργιάνικης, Kar-Tess Holding το 23% (ενώ άλλο τόσο ελέγχει η αμερικανική πολυεθνική) έδωσε κατά κάποιους το «μεγαλύτερο χαστούκι» στο ελληνικό χρηματιστήριο τα τελευταία χρόνια.

Στο επίκεντρο το νερό

Πριν τα Χριστούγεννα η Coca Cola 3Ε υπέγραψε προσύμφωνο για την εξαγορά της λιθουανικής επιχείρησης μεταλλικού νερού Neptuno Vandenys. Η συμφωνία, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί και από την τοπική Επιτροπή Ανταγωνισμού, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016. Η εταιρεία εδρεύει στη νότια περιοχή της χώρας, παράγει 29 εκατομμύρια λίτρα φυσικού μεταλλικού νερού και ελέγχει το 20% της αγοράς της Λιθουανίας.

Η κίνηση αυτή είναι ενδεικτική του ενδιαφέροντος που δείχνει ο όμιλος για την αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Στην κατηγορία αυτή, ο όγκος το τρίτο τρίμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση κοντά στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20% και η διοίκηση του Δαυίδ – Λεβέντη, κρίνει ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ιδιαίτερα στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές.

H εταιρεία του ομίλου Δαυίδ – Λεβέντη, γνωστή ως Coca-Cola Ελληνική Εταιρία Εμφιαλώσεως είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εμφιαλωτής του διάσημου αναψυκτικού παγκοσμίως μετά την πολυεθνική και πουλάει αναψυκτικά μεταξύ άλλων στην Ευρώπη, στη Ρωσία, στις πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες, στα Βαλκάνια, στη Νιγηρία και βέβαια στην Ελλάδα.

Μega Plants στο Σχηματάρι

Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα η Coca-Cola Τρία Έψιλον προχωρά στην υλοποίηση επένδυσης ύψους 24 εκατ. ευρώ στη μονάδα Σχηματαρίου. Η επένδυση αφορά στην επέκταση και εδραίωση της μονάδας ως μιας σύγχρονης, μεγάλου μεγέθους παραγωγικής και διανεμητικής μονάδας, κατά το πρότυπο των mega plants του εξωτερικού.

Το Σχηματάρι θα παράγει το σύνολο του όγκου χυμών και το 96% του όγκου αναψυκτικών, ενώ θα διακινεί το 67% των πωλήσεων της εταιρείας. Από τη μονάδα αυτή θα πραγματοποιείται επίσης το σύνολο της εξαγωγικής δραστηριότητας σε αναψυκτικά και χυμούς, με κύρια αγορά τη Βουλγαρία.

Το επενδυτικό πρόγραμμα τίθεται άμεσα σε εφαρμογή με την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της μονάδας του Βόλου, ενώ η ενσωμάτωση της αποθηκευτικής μονάδας Κάτω Κηφισιάς θα πραγματοποιηθεί σταδιακά έως τον Σεπτέμβριο του 2016. Μάλιστα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει πρόγραμμα υποστήριξης για τη μετεγκατάσταση εργαζομένων της στο Σχηματάρι.

O Αι-Βασίλης….παιδί της Coca Cola

Ο Αϊ-Βασίλης με τα ροδοκόκκινα μάγουλα, τη λευκή γενειάδα και κόκκινο-άσπρο κοστούμι δεν είναι τίποτα άλλο από το διαφημιστικό… παιδί της Coca Cola. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, o σχεδιαστής του Αϊ-Βασίλη, Χέιντον Σάντμπλομ, τον δημιούργησε το 1931 κατά παραγγελία της Coca Cola. Η διαφημιστική καμπάνια ήταν τόσο επιτυχημένη, που η μοντέρνα εικόνα του αγίου των Χριστουγέννων έκανε τον γύρο του κόσμου και καθιερώθηκε!

santa-claus-coca-cola

Δεν πρόκειται ωστόσο για τη μοναδική περίπτωση. Πολλά από τα χριστουγεννιάτικα σύμβολα λειτουργούν ως εμπορικά σήματα, ανεβάζοντας τον τζίρο των καταστημάτων κατά τον πιο καταναλωτικό μήνα του έτους.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Νατάσα Σπαντιδάκη
Η Νατάσα Σπαντιδάκη στο mono news γράφει θέματα strategy και νέας Οικονομίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here