• Business

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    • VesselsValue
    VesselsValue


    Tο Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    Στην πλειοψηφία τους, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, με εξαίρεση την κατηγορία των πλοίων τύπου MR, όπου οι αξίες κατέγραψαν μικρή πτώση. Οι πιο σημαντικές που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Το tanker τύπου MR2 Seaways Ariadmar (χωρητικότητας 46.200-dwt και κατασκευής τον Ιούλιο του 2004, στα ναυπηγεία STX Offshore) πουλήθηκε για το ποσό των 11,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 12,22 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • To tanker τύπου MR2 Caletta (χωρητικότητας 51.700-dwt και κατασκευής τον Απρίλιο του 2011, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Pallonji Shipping για 21,8 εκατ. δολάρια, έναντι 23,29 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.

    Bulkers

    Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize παρουσίασαν πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ αντίθετα, εκείνες των πλοίων τύπου supramax κατέγραψαν μικρή άνοδο. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

    VesselsValue

    • To bulker τύπου capesize CPO Asia (χωρητικότητας 180.000-dwt και κατασκευής τον Μάρτιο του 2011, στα ναυπηγεία Daewoo-Mangalia) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Seanergy Maritime Corporation για το ποσό των 25,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 27,66 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • To bulker τύπου ultramax Equinox Melida (χωρητικότητας 61.300-dwt και κατασκευής τον Ιούνιο του 2016, στα ναυπηγεία Dalian COSCO KHI) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Vrontados Shipping για 25,5 εκατ. δολάρια, έναντι 23,63 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • Tα bulkers τύπου supramax Orient Orchid και Orient Jasmine (χωρητικότητας 55.600-dwt και 56.100-dwt αντίστοιχα και αμφότερα κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2012, στα ναυπηγεία Mitsui Tamano) πουλήθηκαν στη ναυτιλιακή DryLog για το ποσό των 35 εκατ. δολαρίων συνολικά, έναντι 33,86 εκατ. δολ. που προσδιόριζε τη συνολική τους αξία η VesselsValue.
    • To bulker τύπου handymax Sunroad Mitoya (χωρητικότητας 23.200-dwt και κατασκευής τον Απρίλιο του 2011, στα ναυπηγεία Kurinoura Dock) πουλήθηκε για 8,5 εκατ. δολάρια, έναντι 8,49 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.

    Containers

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου handy ενισχύθηκαν. Η πιο σημαντική κίνηση που παρατηρήθηκε ήταν η εξής:

    • Η ναυτιλιακή MPC Container Ships προχώρησε στην εξαγορά 10 containerships για το συνολικό ποσό των 130 εκατ. δολαρίων, τη στιγμή που η VesselsValue προσδιόριζε την αξία τους στα 118,02 εκατ. δολ. συνολικά. Ο λόγος για το containership τύπου sub-panamax Ocean Blue (χωρητικότητας 2.824-teu και κατασκευής τον Απρίλιο του 2008, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo), τα containerships τύπου handy (όλα χωρητικότητας 1.713-teu και κατασκευής στα ναυπηγεία CSBS Kaohsiung) Maersk Wolgast (κατασκευής τον Ιούνιο του 2010), Wolfsburg (κατασκευής τον Απρίλιο του 2010), Winnipeg (κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2010), Weisbaden (κατασκευής τον Ιανουάριο του 2010), Weymouth (κατασκευής τον Οκτώβριο του 2009), Westport (κατασκευής τον Αύγουστο του 2009), Warsaw (κατασκευής τον Ιούνιο του 2009), Ocean Arrow (κατασκευής τον Ιανουάριο του 2007) και MCC Dhaka (χωρητικότητας 1.805-teu και κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2007, στα ναυπηγεία CSBC Kaohsiung).

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 2,15% και διαμορφώθηκε στις 194,11 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση της τάξεως του 1,44% και έκλεισε στις 259,47 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,59% και διαμορφώθηκε στις 4201,38 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε πτώση της τάξεως του 0,06% και διαμορφώθηκε στις 553,38 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Έκρηξη 76% για την αγορά των dirty products

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτό είναι το πρώτο πλοίο που καίει υδρογόνο – Σχέδια για επέκταση και στα φορτηγά μέχρι το 2019

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Καραγεωργίου: Νέο τεράστιο deal από την ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση



    ΣΧΟΛΙΑ