• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Bulker ναυτιλία ναυλαγορά


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 4-8 Δεκεμβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, θετικό ήταν το κλίμα της ναυλαγοράς στα πλοία τύπου Capesize και την εβδομάδα που πέρασε με τον δείκτη Baltic Capesize Index (BCI) στο κλείσιμο να διαμορφώνεται στις 4.193 μονάδες με εβδομαδιαία κέρδη αντίστοιχα των 168 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα, ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε την Παρασκευή (8/12) στα $29.693 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $1.968.

    Επιπροσθέτως, με ενδιαφέρον παρατηρήθηκε από τους αναλυτές ότι ο ετήσιος μέσος όρος εσόδων μέχρι και την Παρασκευή ήταν σχεδόν διπλάσιος στα $14.695 ημερησίως, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2016, όπου και είχε διαμορφωθεί στα $7.388 ημερησίως. Συγκεκριμένα, ενώ οι άσχημες καιρικές συνθήκες που συνεχίζονται στην Κίνα κράτησαν περιορισμένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά σταθερές, με την τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao μέχρι την Παρασκευή να παρουσιάζει οριακή πτώση στα $9,65 ανά τόνο.

    Εν τω μεταξύ, στον Ατλαντικό οι τιμές των ναύλων επίσης παρέμειναν σχετικά αμετάβλητες, με την τιμή του δείκτη στη διαδρομή από τη Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή να διατηρείται στα επίπεδα των $20,89 ανά τόνο. Παρόλα αυτά, μέσα στην εβδομάδα αναφορά έγινε σε συμφωνία με ημερομηνίες 1-10 Ιανουαρίου για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao στα $20 ανά τόνο, ενώ αργότερα σε παρόμοιες ημερομηνίες αναφέρθηκε άλλη συμφωνία στα $21,50 ανά τόνο.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής, με τις τιμές των ναύλων να παραμένουν σταθερές -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $15,50 ανά τόνο. Τέλος, αναφορά έγινε σε συμφωνία χρονοναύλωσης περιόδου σε πλοίο χωρητικότητας 180.400-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο CJK στα μέσα Δεκεμβρίου για περίοδο 11-13 μήνες και με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $17.750 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $34.084 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση ενισχύθηκε κατά 9% στα $31.375 ημερησίως.
    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Ανάμεικτα ήταν -σε γενικές γραμμές- τα σημάδια της αγοράς του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε, με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στη Βόρεια Ευρώπη να περιορίζεται και τις τιμές των ναύλων στα κυκλικά ταξίδια Βαλτικής μέχρι το κλείσιμό της να διαμορφώνονται κοντά στα $20.000, ενώ παράλληλα, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και οι τιμές σε ταξίδια από την περιοχή προς την Ασία στα χαμηλά επίπεδα των $20.000 ημερησίως με παράδοση στη Βόρεια Ευρώπη.

    Επιπροσθέτως, στην αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρατηρήθηκε ασυνήθης ενίσχυση στις τιμές των ναύλων με μειωμένο τον όγκο των υπερατλαντικών ταξιδιών και με τους ναύλους να διαπραγματεύονται (σε πλοία τύπου Kamsarmax) στα μέσα της εβδομάδας στα επίπεδα των $14.000 ημερησίως + $400.000 ΒΒ (ballast bonus), ενώ αναφορά έγινε και σε συμφωνία στα χαμηλά επίπεδα των $13.000 ημερησίως + χαμηλά επίπεδα των $300.000 ΒΒ. Παράλληλα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε αμετάβλητη, με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται κοντά στα επίπεδα των $14.500 ημερησίως + $450.000 ΒΒ σε πρότυπο πλοίο τύπου Kamsarmax και στα υπερατλαντικά ταξίδια μεταξύ $17.000-18.000 ημερησίως.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, η σταθερή ροή διασπασμένων Capesize φορτίων διατηρήθηκε, ενώ η ζήτηση του Βόρειου Ειρηνικού και της Ανατολικής Αυστραλίας για ταξίδια σε σύντομο χρονικό ορίζοντα αρχικά παρέμεινε περιορισμένη. Στη συνέχεια όμως η εικόνα βελτιώθηκε, με αύξηση της ζήτησης και μείωση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων. Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε ικανοποιητικός αριθμός νέων ινδονησιακών φορτίων με αναφορά προς το τέλος της εβδομάδας σε συμφωνία για πλοίο τύπου Panamax διαθέσιμο στη Νότιο Κίνα για ταξίδι προς τη Νότιο Κίνα να ολοκληρώνεται στα μεσαία επίπεδα των $12.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα, άλλο πλοίο διαθέσιμο στη Μαλαισία συμφωνήθηκε στα μεσαία επίπεδα των $14.000 ημερησίως για ταξίδι προς την Ινδία. Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στο Βιετνάμ για 4-7 μήνες στα $12.000 ημερησίως, ενώ ένα άλλο πλοίο διαθέσιμο στις ανατολικές ακτές της Ινδίας συμφωνήθηκε στα μεσαία επίπεδα των $12.000 ημερησίως για 10-12 μήνες.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 87.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Γιβραλτάρ για ταξίδι μέσω του Κόλπου της Αμερικής προς την Ινδία στα $21.800 ημερησίως, όπως επίσης και σε άλλο πλοίο χωρητικότητας 80.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής για ταξίδι με φορτίο σιτηρών και επαναπαράδοση στη Νοτιοανατολική Ασία στα $14.750 ημερησίως + $475.000 ΒΒ. Ακόμη, αναφέρθηκε συμφωνία και σε πλοίο χωρητικότητας 81.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο CJK για ταξίδι με φορτίο κάρβουνου μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.250 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά ενισχύθηκε κατά 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $13.073 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $13.525 ημερησίως, έχοντας σημειώσει άνοδο 13%.

    Bulker ναυτιλία ναυλαγορά

    Supramax/Ultramax

    Η εικόνα της ναυλαγοράς στην Ασία την εβδομάδα πέρασε παρουσίασε σημάδια ύφεσης, με τις τιμές των ναύλων να υποχωρούν, παρά τα ικανοποιητικά επίπεδα ζήτησης. Συγκεκριμένα στη Νοτιοανατολική Ασία, οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν μέχρι και $1.000 ημερησίως χαμηλότερα και κυμάνθηκαν κοντά στα $11.500 ημερησίως σε φορτία κάρβουνου από την Σιγκαπούρη προς την Κίνα. Επιπροσθέτως, στα βόρεια, οι πλοιοκτήτες των spot διαθέσιμων πλοίων αναγκάστηκαν να διαπραγματευτούν σε χαμηλότερα επίπεδα με τις τιμές στα πρότυπα πλοία τύπου Supramax σε κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού να κυμαίνονται κοντά στα $8.000 ημερησίως και στα πλοία τύπου Ultramax με παράδοση στη Νότιο Κορέα στα $9.000 ημερησίως.

    Τώρα, στις αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς ρυθμούς με τον αριθμό των Supramaxes και των Ultramaxes να αυξάνεται, ενώ παράλληλα, η ζήτηση ήταν περιορισμένη και με την τιμή στην βασική διαδρομή του δείκτη να κινείται στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $16.000 ημερησίως. Εν τω μεταξύ, αντίθετη εικόνα παρουσίασε η αγορά του Κόλπου της Αμερικής, με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να παραμένει περιορισμένη, ενώ παράλληλα η ζήτηση ήταν αρκετά αυξημένη, με αποτέλεσμα οι τιμές στα υπερατλαντικά ταξίδια να ενισχυθούν σημαντικά.

    Έτσι, αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου τύπου Ultramax προς την Μεσόγειο στα $23.000 ημερησίως, ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε άλλη συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 58.000-dwt σε αντίστοιχα επίπεδα. Τέλος, ενδεικτική συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 58.600-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Yangjiang σύντομα για ταξίδι μέσω του Βιετνάμ και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $10.000 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά ενισχύθηκε κατά 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $12.761 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $13.063 ημερησίως με οριακή άνοδο της τάξεως του 1%.

    Handysize

    Τέλος, στα πλοία τύπου Handysize, η αγορά παρέμεινε σταθερή σχεδόν όλη την εβδομάδα, ενώ προς το κλείσιμο, ενισχύθηκε κάπως κυρίως λόγω της ενεργής αγοράς του Ατλαντικού. Συγκεκριμένα, οι τιμές των ναύλων από τον Κόλπο της Αμερικής συνέχισαν να βελτιώνονται κατά την διάρκεια της εβδομάδας, με τα πλοία μικρότερης χωρητικότητας να πετυχαίνουν ναύλους στα επίπεδα των $12.000 ημερησίως για υπερατλαντικά ταξίδια και κοντά στα $15.000 ημερησίως σε πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας. Επίσης, υψηλότερα επίπεδα επιτεύχθηκαν σε ταξίδια προς τις δυτικές ακτές πλησιάζοντας τα $18.000 ημερησίως.

    Εν τω μεταξύ, στην αγορά της Ευρώπης, οι τιμές σε ταξίδια προς τη Μεσόγειο κυμάνθηκαν σε επίπεδα μεταξύ $11.000-$12.000 ημερησίως και σε ταξίδια από την περιοχή της Ευρώπης/Βαλτικής προς τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής κοντά στα $9.500 ημερησίως. Παράλληλα, αντίστοιχα θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με την προσφορά και την ζήτηση να παραμένει σε καλό ισοζύγιο και με τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία σε ταξίδια προς την Ευρώπη και τη Μεσόγειο να ναυλώνονται κοντά στα $17.000 ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά του Ειρηνικού παρέμεινε σταθερή, με μικρή ύφεση στις τιμές των ναύλων προς το τέλος της εβδομάδας. Επιπροσθέτως, οι τιμές σε ταξίδια από την Ασία προς τον Περσικό Κόλπο και την Ινδία κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως, ενώ σε ταξίδια προς τη Νοτιοανατολική Ασία υποχώρησαν στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Επίσης, οι τιμές σε ταξίδια από τον Περσικό Κόλπο/Ινδία προς την Ασία κυμάνθηκαν πάνω από τα επίπεδα των $10.000 ημερησίως. Άλλη ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 37.000-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στο Δουβλίνο για ταξίδι μέσω του Murmansk και επαναπαράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με option στον Κόλπο της Αμερικής στα $9.500 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων της αγοράς παρέμεινε σταθερός με οριακή άνοδο 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $9.542 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Αγγελική Φράγκου διχάζει τους brokers: Πούλησε τελικά bulker η Navios;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Ποιος είναι ο επενδυτής που απέκτησε το 5,1% της ΤΕΝ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Με νέες παραγγελίες άνω του 1 δισ. δολ. αποχαιρετούν το 2017 οι Έλληνες εφοπλιστές



    ΣΧΟΛΙΑ