• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Αυξήθηκε ο όγκος του διμερούς εμπορίου προϊόντων Ελλάδας - Ρωσίας το α’ εξάμηνο 2021


    Σημάδια σταθεροποίησης παρουσίασε η ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 4-8 Δεκεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αμετάβλητες φαίνεται να έχουν καταφέρει να διατηρήσουν οι πλοιοκτήτες τις τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Post-Panamax την εβδομάδα που πέρασε, καθώς άλλη μια αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου στην κατηγορία των 8.500-TEU για μικρή χρονική περίοδο στα ίδια επίπεδα των τελευταίων προηγούμενων συμφωνιών ($12.500 ημερησίως).

    Εν τω μεταξύ, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία αυτής της κατηγορίας -παρά το γεγονός ότι η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε περιορισμένη- παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμων πλοίων με αναφορά σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 6.000-TEU για περίοδο μέσα στο 2018 στα χαμηλά επίπεδα των $13.000 ημερησίως, ένδειξη αισιόδοξη για πιθανή ανοδική τάση της αγοράς μετά το ξεκίνημα του νέου έτους.

    Στα πλοία τύπου Panamax τώρα, στην Ασία έγιναν αναφορές σε συμφωνίες σε επίπεδα κοντά στα $8.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι παρόλο που πριν τα Χριστούγεννα έχουν απομείνει λίγα spot ή σε σύντομο χρονικό διάστημα διαθέσιμα πλοία, πιστεύουν ότι κι αυτά θα απορροφηθούν, καθώς υπάρχει ακόμη λίγη ζήτηση από τους liner operators.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, η αγορά της Ασίας έδειχνε σχετικά ενεργή με μόνο 2-3 διαθέσιμα πλοία σε σύντομο χρονικό διάστημα να ψάχνουν για απασχόληση, ενώ παράλληλα η αγορά του Ατλαντικού ήταν αρκετά ισορροπημένη. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών γενικά οι τιμές των ναύλων δεν αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντικές διακυμάνσεις, ειδικά τώρα που τα μικρότερης χωρητικότητας Panamaxes πλησιάζουν πάλι τα επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Αντίθετα, πιστεύουν ότι στην Ασία η κατηγορία των containerships χωρητικότητας 3.500-TEU μπορεί και να επωφεληθεί λόγω της έλλειψης των διαθέσιμων baby-Panamaxes.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, στις αγορές της Ευρώπης και της Μεσογείου οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν οριακά, ενώ στην Ασία η εβδομάδα κύλισε σε πιο υποτονικούς ρυθμούς, ασκώντας πίεση σε πλοιοκτήτες με spot διαθέσιμα πλοία.

    Όσον αφορά τα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, δεν υπήρξαν πολλές αναφορές εκτός από μια ανεπιβεβαίωτη φήμη σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας ενός πλοίου τύπου Xiamen 2.500 διαθέσιμο στην Ασία στα $8.500 ημερησίως. Ναύλος που οι αναλυτές θεώρησαν χαμηλό, μιας και είναι πιθανόν να ήταν και το τελευταίο διαθέσιμο πλοίο αυτής της κατηγορίας στην Ασία για φέτος, αφού υπάρχει ακόμη ζήτηση σε πλοία αυτής της χωρητικότητας. Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητα σε τονάζ, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού.

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700-TEU, οι θετικές τάσεις της αγοράς δείχνουν να διατηρούνται, με πληροφορία για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 1.700-TEU με καλές προδιαγραφές για περίοδο στην Ασία στα υψηλά επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού, δεν υπήρξαν σχετικές αναφορές κυρίως λόγω της έλλειψης spot διαθέσιμων πλοίων.

    Επιπροσθέτως, σε σχέση με τα πλοία χωρητικότητας 1.100-TEU, σταθερές ήταν οι τάσεις της αγοράς του Ατλαντικού, με την ισορροπία να διατηρείται ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση, ενώ αναμένεται οι τιμές των ναύλων να κυμανθούν λίγο πιο πάνω από τα προηγούμενα επίπεδα – δηλαδή, στα μεσαία με υψηλά των $7.000 ημερησίως στην Καραϊβική και στα υψηλά των $6.000-7.000 στη Μεσόγειο. Ακόμη, στην Ασία αναφορά έγινε σε συμφωνία πρότυπου πλοίου χωρητικότητας 1.100-TEU στα $6.400 ημερησίως για μικρή περίοδο, ναύλος που χαρακτηρίστηκε υγιής.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-TEU, οι τιμές των ναύλων στην Ασία φαίνεται να έχουν πλέον διαμορφωθεί στα επίπεδα των $5.000 ημερησίως, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να κινηθούν πτωτικά.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην Ασία ήταν σε πλοίο τύπου Samsung 8.000 για περίοδο 1-4 μηνών στα $12.500 ημερησίως, όπως επίσης στον Περσικό Κόλπο σε πλοίο τύπου Wenchong 2.800 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 3-6 μηνών στα $9.000 ημερησίως. Ακόμη, αναφέρθηκε συμφωνία στη Νοτιοανατολική Ασία σε πλοίο τύπου CV 1.100 με εξοπλισμό φόρτωσης σε επέκταση προϋπάρχουσας για περίοδο 3-5 μηνών στα $5.800 ημερησίως και τέλος σε πλοίο τύπου Volharding 750 άνευ εξοπλισμό φόρτωσης σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για περίοδο 3-5 μηνών στα $5.000 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι εφοπλιστές κυριάρχησαν το 2017. Έδωσαν 4,4 δισ. για πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χαμόγελα για τους εφοπλιστές! Τι γίνεται στην αγορά ξηρού φορτίου;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιοι είναι οι πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές – Δείτε όλη την λίστα των Lloyd’s



    ΣΧΟΛΙΑ