• Ναυτιλία

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    VesselsValue


    Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Tankers

    Αυτή την εβδομάδα σημειώθηκε μικρή υποχώρηση στις τιμές των παλαιότερων VLCC και συγκράτηση τιμών στα Aframax και στα LR1.

    To πλοίο τύπου aframax Ridgebury Alice M (χωρητικότητας 105,700 DWT και κατασκευής 2003, στα ναυπηγεία Sumitomo) πουλήθηκε έναντι 11,3 εκατ. δολ. έναντι 11,6 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή υπολογισμού της VV. 

    Επίσης, πουλήθηκαν en bloc δύο τάνκερ τύπου panamax, τα Kind Darius & King Duncan (χωρητικότητας 73,600/73,700 DWT αντίστοιχα, που κατασκευάστηκαν το 2007 το πρώτο και το 2008 το δεύτερο, στα ναυπηγεία Times Shipbuilding) στην τιμή των 28 εκατ. δολ. έναντι 29,12 εκατ. δολ, που προσδιόριζε την αξία τους η VV, το Μάρτιο του 2018. 

    Bulkers

    Αυξημένη κινητικότητα σημειώθηκε το διάστημα 17-23 Ιανουαρίου 2018 στον τομέα της αγοράς ξηρού φορτίου, καθώς πουλήθηκαν 10 supramaxes, με αποτέλεσμα οι τιμές να υποχωρήσουν ελαφρώς σε όλους τους τύπους φορτηγών πλοίων, εκτός από τις αξίες των cape που παρέμειναν αμετάβλητες.

    Ειδικότερα, το capesize Bulk India (χωρητικότητας 177,600 DWT, που κατασκευάστηκε το 2004 στα ναυπηγεία Mitsui Ichihara) πουλήθηκε στην Bulkseas Marine Management στην τιμή των 14,3 εκατ. δολ. έναντι 15,39 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή του VV. 

    To panamax Sea Trellis (χωρητικότητας 79,500 DWT, που κατασκευάστηκς το 2012, στα ναυπηγεία JHM) πουλήθηκε στην Axis Bulk Carriers Inc στην τιμή των 15,5 εκατ. δολ. έναντι 14,86 εκατ. ευρώ που ήταν η αξία του σύμφωνα με το VV. 

    To supramax Tasman Castle (χωρητικότητας 56,900 DWT, που κατασκευάστηκε το 2011 στα ναυπηγεία Jiangsu Hantong) πουλήθηκε στη Load Line Marine έναντι 11,7 εκατ. δολ. ενώ η προσδιοριζόμενη από το VV αξία του ήταν στα 12,43 εκατ. δολ. 

    Ακόμη, πουλήθηκαν en bloc δύο πλοία supramax, τα Dynasty Xia & Dynasty Shang (χωρητικότητας 56,600 DWT, που κατασκευάστηκαν το 2012 και το 2013 αντίστοιχα στα ναυπηγεία Huatai Heavy Ind) στην τιμή των 25 εκατ. δολ. λίγο χαμηλότερα από τα 25,88 εκατ. δολ. που προσδιόριζε ως δίκαιη τιμή το VV. 

    Aντίθετα, το Handy PPS Ambition (χωρητικότητας 33,300 DWT, που κατασκευάστηκε το 2013, στα ναυπηγεία Shin Kurushima Hashihama) πουλήθηκε στα 14,7 εκατ. δολ. έναντι 14,36 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή των VV.

    Το Handy Glorious Sunshine (χωρητικότητας 28,300 DWT, που κατασκευάστηκε το 2009,  στα ναυπηγεία Imabari) πουλήθηκε στη CSL group στην τιμή των 8,65 εκατ. δολ., ενώ η VV προσδιόριζε την τιμή του λίγο υψηλότερα, στα 8,86 εκατ. δολ.  

    Containers

    Σταθεροποιητικά κινήθηκανοι τιμές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, με οριακή πτώση στις αξίες των Handy, μετά την βελτίωση του κλίματος στην αγορά. 

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,28% και διαμορφώθηκε στις 203,59 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 0,73% και έκλεισε στις 274,08 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 0,13% και διαμορφώθηκε στις 4460,09 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) υποχώρησε οριακά κατά 0,08% και διαμορφώθηκε στις 595,29 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  K. Kωνσταντακόπουλος: Δύο νέα πλοία για το στόλο της Costamare

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Νέα χρονοναύλωση για bulker της Diana Shipping

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απτόητοι οι Έλληνες εφοπλιστές – Θετικό το 2017 για την ναυτιλία



    ΣΧΟΛΙΑ