• Ναυτιλία

    Το έξυπνο deal της οικογένειας Παππαδάκη και η στρατηγική της Kassian Maritime

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Η Kassian Maritime της οικογένειας Παππαδάκη φέρεται να απέκτησε ένα capesize ιαπωνικής κατασκευής, σε μία περίοδο που οι τιμές στην αγορά των capesizes κινούνται ανοδικά

    Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η Kassian απέκτησε το πλοίο Royal Chorale (χωρητικότητας 177.500 dwt, κατασκευής 2006) από την ιαπωνική Tokei Kaiun έναντι περίπου 22 εκατομμυρίων δολαρίων, αν και μέχρι τώρα το deal δεν έχει επιβεβαιωθεί επισήμως.

    Αν πάντως οι πληροφορίες αυτές επιβεβαιωθούν, θα είναι μία πολύ καλή τιμή για την οικογένεια Παππαδάκη – είναι ουσιαστικά η ίδια τιμή στη οποία πωλήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο το αδελφό πλοίο του Royal Chorale, Kerkis, κι ενώ έκτοτε οι τιμές για capesizes δεκαετίας έχουν αυξηθεί κατά 25% περίπου, σύμφωνα με την Clarksons.

    Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι με τις τιμές ναύλωσης capesizes σχεδόν στα 26.000 δολάρια ημερησίως, η Kassian θα παραλάβει το πλοίο σε ιδανική χρονική στιγμή, καθώς η αγορά θα οδεύει προς το παραδοσιακά ισχυρό τέταρτο τρίμηνο του έτους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το Royal Chorale θα γίνει το δέκατο πλοίο που αποκτά η εταιρεία από τις αρχές του 2016, έχοντας δαπανήσει συνολικά περίπου 140 εκατομμύρια για την ανανέωση και επέκταση του στόλου της.

    Παράλληλα, όμως, η Kassian έχει προχωρήσει και σε αρκετές πωλήσεις πλοίων. Συγκεκριμένα, έχει εισπράξει περί τα 48 εκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις έξι πλοίων, ενώ έχει βάλει πωλητήριο και σε ένα ακόμα πλοίο, το Giant Slotta (χωρητικότητας 174.000 dwt, κατασκευής 2006), που αγόρασε το 2016 έναντι 11,5 εκατ. δολαρίων, και σήμερα εκτιμάται ότι αξίζει κοντά στα 18 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία συνήθως πουλά γηραιότερα, μικρότερα πλοία και τα αντικαθιστά με νεότερα και μεγαλύτερα.

    Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του TradeWinds, τα πρώτα πλοία που αγόρασε η εταιρεία από τις αρχές του 2016 είχαν μέση ηλικία 7,1 ετών και μέση χωρητικότητα 97.900 dwt, ενώ αντίθετα τα έξι πλοία που έχει πουλήσει στην ίδια περίοδο είχαν μέση ηλικία 13,8 ετών και μέση χωρητικότητα 64.900 dwt.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Σ. Παληός: Ναύλωση πλοίου της Diana Containerships με τιμή αυξημένη κατά 24%

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Π. Λιβανός: Η Morgan Stanley αναβαθμίζει τη μετοχή της GasLog

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Βρέθηκε αγοραστής για ένα από τα παλιά πλοία της NEL Lines. Όλες οι εξελίξεις



    ΣΧΟΛΙΑ