• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Οριακή βελτίωση παρουσίασε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 5-9 Μαρτίου 2018.

    Ωστόσο, οριακή πτώση παρουσίασε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (9/3) να διαμορφώνεται στις 1479 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 113 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 11,554 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 1,055.

    Συγκεκριμένα, υποτονικό ξεκίνημα έκανε η αγορά με την κινητικότητα από την Βραζιλία και τον Βόρειο Ατλαντικό να έχει μειωθεί σημαντικά. Οι τιμές των ναύλων σε όλες τις διαδρομές παρουσίασαν ύφεση με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στο κλείσιμο στα $ 6.41 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα υποχώρησε κατά $ 0.67 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 15.45 ανά τόνο

    Ενδεικτική συμφωνία του Ειρηνικού που αναφέρθηκε στην διαδρομή από την Dampier προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 23/26 Μαρτίου στα $ 6.50 ανά τόνο ενώ προς το τέλος της εβδομάδας αναφέρθηκε άλλη ναύλωση σε οριακά βελτιωμένα επίπεδα της τάξεως των $ 6.60 ανά τόνο.

    Στον Ατλαντικό,στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα αναφέρθηκε ναύλος της τάξεως των $ 15.60 ανά τόνο με ημερομηνίες 16/25 Μαρτίου ενώ παράλληλα ενδεικτική συμφωνία του Βόρειου Ατλαντικού ήταν για φορτίο 170,000 τόνους 10% από το Seven Islands προς την Κίνα με ημερομηνίες 1-10 Απριλίου στα $ 20.50 ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 171,000dwt/2003 με παράδοση στο Fangcheng για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 15,250 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε με υγιή αριθμό νέων φορτίων ειδικά από την ανατολική Αυστραλία και την περιοχή του Bόρειου Ειρηνικού.

    Έτσι, ενδεικτικά στην αρχή της εβδομάδας αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου LME (large modern eco) στην Bόρεια Ιαπωνία για ταξίδι από τον Bόρειο Ειρηνικό προς την Άπω Ανατολή με φορτίο σιτηρών στα υψηλά επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως ενώ παράλληλα άλλη αναφορά ήταν σε κινέζικο πλοίο τύπου LME στην Νότια Κίνα, που ναυλώθηκε για ένα κυκλικό ταξίδι ανατολικής Αυστραλίας στα μεσαία επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως.

    Νοτιότερα η αγορά ήταν αρκετά ενεργή με αποτέλεσμα οι ναυλωτές να αναγκαστούν να πληρώσουν υψηλότερους ναύλους προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους σε φορτία Ινδονησιακού άνθρακα και οι πλοιοκτήτες να κρατήσουν τα πλοία τους στον Ειρηνικό.
    Έτσι, ενδεικτικά αναφέρθηκε ναύλωση κΚορεάτικου πλοίου τύπου LME στην Μαλαισία για ταξίδι από την Ινδονησία προς την Νοτιοανατολική Ασία στα μεσαία επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό, το κλίμα γενικά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν θετικότερο με σταθερή ροή νέων φορτίων που είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι στην ευρύτερη περιοχή να ενισχυθούν.

    Συγκεκριμένα, βελτίωση παρουσίασαν τα κυκλικά υπερατλαντικά ταξίδια Ατλαντικού με αναφορά σε ναύλωση στην αρχή της εβδομάδας σε πλοίο χωρητικότητας 82,000 dwt για ταξίδι από την Ευρώπη μέσω των ανατολικών ακτών της Αμερικής και επαναπαράδοση στο Γιβραλτάρ στα $ 14,250 ημερησίως ενώ προς το τέλος της εβδομάδας σε παρόμοιο ταξίδι οι πλοιοκτήτες δεν διαπραγματεύονταν κάτω από τα επίπεδα των $ 16,000 ημερησίως.

    Επίσης, βελτίωση στους ναύλους παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής καθώς παρατηρήθηκε σταθερή ροή απαιτήσεων ειδικά με ημερομηνίες Απριλίου και με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση μοντέρνου πλοίου τύπου Kamsarmax για ταξίδι από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής προς την Άπω Ανατολή στα $ 16,850 ημερησίως + $ 675,000BB (ballast bonus).

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου το ενδιαφέρον παρέμεινε υψηλό με αναφορά σε Κινέζικο πλοίο τύπου Kamsarmax στις ανατολικές ακτές της Ινδίας που ναυλώθηκε για περίοδο 12 μηνών στα χαμηλά επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως όπως επίσης σε άλλο Ιαπωνέζικης κατασκευής παρόμοιου τύπου πλοίο στην Κορέα για περίοδο 12 μηνών στα υψηλά επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Στην Ασία η αγορά κινήθηκε ανοδικά με αύξηση των φορτίων από τον Βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία κάτι που βοήθησε στην ενίσχυση των ναύλων.

    Έτσι, ενδεικτικά αναφέρθηκε πλοίο τύπου Ultramax στην Ιαπωνία που ναυλώθηκε για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού στα $ 13,500 ημερησίως ενώ άλλο τύπου Supramax στην Βόρειο Κίνα κοντά στα $ 11,000 ημερησίως (basis dop).

    Παράλληλα, στα backhaul ταξίδια ο αριθμός των φορτίων χάλυβα καθώς και άλλων χύδην φορτίων παρέμεινε υγιής ενώ παράλληλα η αυξημένη ζήτηση σε άνθρακα ενεργοποίησε την κινητικότητα της αγοράς του Ινδικού ωκεανού.

    Ενεργή παρέμεινε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τις τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Ultramax στην Σιγκαπούρη να πετυχαίνουν ναύλους μεταξύ $15,000-$16,000 ημερησίως για ταξίδι από την Ινδονησία προς την Κίνα ενώ παράλληλα στην ίδια διαδρομή στα πλοία τύπου Supramax οι ναύλοι ανάλογα με τις προδιαγραφές κινήθηκαν μεταξύ $ 13,500-$14,500 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό, οι ναύλοι από τον κόλπο της Αμερικής συνέχισαν να ενισχύονται ειδικά στα fronthaul ταξίδια με αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 58,000 dwt το οποίο ναυλώθηκε για ταξίδι προς την Άπω Ανατολή στα $ 24,500 ημερησίως με φορτίο σιτηρών ενώ αναμένεται η αγορά να συνεχίσει την ανοδική της πορεία καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη υποψήφιων πλοίων σε fronthaul ταξίδια.

    Επίσης, στην Ευρώπη οι ναύλοι συνέχισαν να ενισχύονται ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου οι τιμές των ναύλων παρέμειναν ενισχυμένες και κυμάνθηκαν στα πλοία τύπου Supramax για μικρή περίοδο μεταξύ $ 13,000 με $ 13,500 ημερησίως ανάλογα με την θέση και τις προδιαγραφές ενώ αναφορικά με τις μεγαλύτερες περιόδους αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 55,000 dwt για περίοδο 12 μηνών στα $ 12,500 ημερησίως.

    Αναφορικά με τα Handysize, η αγορά του Ατλαντικού γενικά παρέμεινε σταθερή με οριακή βελτίωση ενώ το ενδιαφέρον σε χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν αυξημένο κυρίως σε μικρής διάρκειας με ενδεικτική αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 38,000 dwt που ναυλώθηκε με παράδοση στην Σιγκαπούρη για περίοδο 5-8 μηνών και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $10,500 ημερησίως.

    Στην spot αγορά τώρα, επίσης παρατηρήθηκε βελτίωση με τα πλοία χωρητικότητας 32,000 dwt να ναυλώνονται για ταξίδι από το Τσανακαλέ μέσω της Μαύρης Θάλασσας προς την Ευρώπη κοντά στα $ 8,000 ημερησίως ενώ σε ταξίδια εντός Μεσογείου στα επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως.

    Από την άλλη στον Ειρηνικό, η αγορά παρέμεινε ενεργή με τις τιμές των ναύλων να κινούνται σε σταθερά επίπεδα καθώς παρατηρήθηκε συνεχής ροή νέων φορτίων ενώ παράλληλα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας ήταν περιορισμένη.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 28,000 dwt διαθέσιμο στην Ιαπωνία που ναυλώθηκε για ταξίδι προς την νοτιοανατολική Ασία στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως ενώ παράλληλα στα κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας οι ναύλοι κυμάνθηκαν μεταξύ $ 11,000-12,000 ημερησίως.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, δεδομένου του όγκου των φορτίων άνθρακα που παρατηρείται από την Ινδονησία καθώς και αλατιού και ζάχαρης από την Αυστραλία αναμένουν η αγορά να παραμείνει στα τρέχοντα επίπεδα.

    Τέλος, σημαντικά ενεργή ήταν η αγορά του Ινδικού ωκεανού με τον αριθμό των φορτίων χάλυβα και clinker να έχει αυξηθεί ενώ αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 33,000 dwt από τις ανατολικές ακτές της Ινδίας προς τον Περσικό κόλπο με φορτίο χάλυβα στα $ 9,500 ημερησίως(basis dop).

    bulker ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η Εθνική Τράπεζα ετοιμάζεται να βγάλει στο σφυρί παροπλισμένο τάνκερ που είχε ναυλώσει η NewLead

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Η ΤΕΝ έφτασε στα 65 πλοία και συνεχίζει… Ο επόμενος στόχος

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αθ. Φειδάκης: Βγαίνει από τη ζώνη του λυκόφωτος η Globus Maritime



    ΣΧΟΛΙΑ