• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Βελτιωμένη εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 8-12 Οκτωβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, περαιτέρω ανάκαμψη παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE παρά τα χαμηλά επίπεδα κινητικότητας που παρατηρήθηκαν και στις δυο περιοχές κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, ενώ προς το κλείσιμο η εισροή νέων φορτίων ενίσχυσε την δραστηριότητα της με αποτέλεσμα αρκετά spot πλοία να απορροφηθούν και οι ναύλοι και να παρουσιάσουν άνοδο.

    Επίσης, στην Βραζιλία πληροφορίες ανέφεραν ότι αρχικά οι Vale ναύλωσαν κάποια πλοία σε χαμηλά επίπεδα όμως προς το τέλος της εβδομάδας αναφέρθηκαν ναυλώσεις σε βελτιωμένα επίπεδα με αποτέλεσμα και ο  δείκτης  C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να κλείσει ενισχυμένος στα $ 21.06 ανά τόνο.

    Από την άλλη, στον Ειρηνικό ο όγκος των φορτίων αλλά και των απαιτήσεων αυξήθηκε προς το τέλος της εβδομάδας με αποτέλεσμα και ο δείκτης στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να κλείσει στα $ 9.16 ανά τόνο. Παράλληλα, ο δείκτης BCI  την Παρασκευή 12/10/2018 διαμορφώθηκε 2,169 μονάδες  με κέρδη συνολικής τάξεως των 88 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας,  ενώ  παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές  χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $ 18,746 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 720.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Στον Ατλαντικό η αγορά βελτιώθηκε και το γενικότερο κλίμα παρέμεινε θετικό καθώς υπήρξε επάρκεια ζήτησης σε φορτία σιτηρών και μεταλλευμάτων με αποτέλεσμα και η διαθέσιμη χωρητικότητα να περιοριστεί και οι ναύλοι να ενισχυθούν. Ενδεικτικά, στα Kamsarmaxes  σε υπερατλαντικά ταξίδια οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα $17Κ με παράδοση στο Γιβραλτάρ και επαναπαράδοση στην περιοχή του Γιβραλτάρ-Skaw και στα fronthaul κοντά στα $24Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, η δραστηριότητα της αγοράς σε ναυλώσεις των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής κινήθηκε υποτονικότερα, παρόλο που παρέμεινε ενεργή και με τους ναύλους να κυμαίνονται σε σχετικά παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες. Επίσης, στήριξη στην σταθεροποίηση παρείχαν και οι αγορές της Αυστραλίας / Ινδονησίας όπου η ζήτηση σε τονάζ για  φορτία μεταλλευμάτων έδωσε επιλογές στους πλοιοκτήτες.

    Στο μεταξύ, στον Ειρηνικό οι ναύλοι γενικά παρέμειναν σχετικά σταθεροί σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα λόγω του όγκου των φορτίων από τον Βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία. Παρόλα αυτά, θα χρειαστεί μεγαλύτερη εισροή φορτίων προκειμένου η αγορά να μην βρεθεί στο προσεχές μέλλον υπό πίεση. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πρότυπου τύπου  kamsarmaxes διαθέσιμα στην βόρεια Κίνα σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού και Αυστραλίας κυμάνθηκαν κοντά στα $13Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, νοτιότερα, η αγορά παρέμεινε δραστήρια λόγω των φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία κυρίως προς την Ινδία όπως επίσης και την Μαλαισία. Παράλληλα, ο αριθμός των διαθέσιμων spot/prompt πλοίων ήταν περιορισμένος αφού η ενεργή αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής έδωσε εναλλακτικές στους πλοιοκτήτες με αποτέλεσμα και οι ναυλωτές να χρειαστεί να πληρώσουν υψηλότερους ναύλους προκειμένου να κρατήσουν τα πλοία στην περιοχή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα Kamsarmaxes διαθέσιμα στην Νότιο Κίνα σε ταξίδια από Ινδονησία προς την Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα $15Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI  την Παρασκευή 12/10/2018 διαμορφώθηκε  1,775 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Στην  Βόρειο Ειρηνικό η αγορά παρέμεινε σχετικά δραστήρια λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας στην Νοτιοανατολική Ασία. Παρόλα αυτά, τα διαθέσιμα prompt πλοία της κεντρικής και βόρειας Κίνα αντιμετώπισαν δυσκολίες να εξασφαλίσουν νέα απασχόληση λόγω της έλλειψης  φορτίων από τις περιοχές της Βόρειας Κίνας, του  Βόρειου Ειρηνικού και της  Αυστραλίας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε πλοία χωρητικότητας 55,000 dwt με παράδοση στην Ταϋλάνδη για ταξίδι πίσω στην Ταϋλάνδη μέσω Ινδονησίας με φορτία άνθρακα κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως, ενώ σε μικρής διάρκειας περιόδους διατήρησαν την δυναμική τους και στα ultramaxes σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα μεσαία των $13Κ ημερησίως και την Νοτιοανατολική Ασία στα $14Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, η αγορά της Ευρώπης ήταν υποτονική με περιορισμένη κινητικότητα καθώς τα φορτία scrap ήταν λίγα και ο αριθμός των απαιτήσεων σε fronthaul ταξίδια για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Οκτωβρίου μειωμένος. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε Ultramax διαθέσιμο στο Άμστερνταμ για ταξίδι μέσω της Ευρώπης προς την Ανατολική Μεσόγειο στα $12Κ ημερησίως.

    Η αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας ήταν πιο δραστήρια καθώς υπήρξε εισροή σε φορτία σιτηρών με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να βελτιωθούν. Ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 57,000 dwt διαθέσιμο στον Μαρμαρά για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας προς την Άπω Ανατολή στα $23Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, στην αγορά του κόλπου μολονότι η ζήτηση ήταν ικανοποιητική η αγορά παρέμεινε αμετάβλητη και οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες ναυλώσεις, ενώ στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι ναύλοι παρέμειναν σε ικανοποιητικά επίπεδα αν και η κινητικότητα ειδικά στα supramaxes ήταν πιο περιορισμένη.

    Επίσης, λίγες ήταν οι ναυλώσεις που  αναφέρθηκαν σε fronthaul ταξίδια και κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνες της περασμένης εβδομάδας  με ενδεικτική  σε ultramax για ταξίδι προς την Κίνα στα $16.5Κ+$650(ballast bonus). Τέλος, η αγορά της Δυτικής Αφρικής ακολούθησε τις τάσεις της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με ενδεικτική ναύλωση σε πλοίο χωρητικότητας 56,000 dwt για ταξίδι με φορτίο μαγγανίου προς την Κίνα στα $23Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI  την Παρασκευή 12/10/2018  διαμορφώθηκε στις  1,204 μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Στην Ευρώπη και την Μεσόγειο η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με τα επίπεδα των ναύλων να έχουν ενισχυθεί.  Συγκεκριμένα, η αγορά της Ευρώπης ήταν πιο δραστήρια σε υπερατλαντικά ταξίδια προς τον κόλπο και την Νότια Αμερική σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα που ήταν σχεδόν ανενεργή και με τους ναύλους στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία να κυμαίνονται περίπου στα $10Κ ημερησίως, ενώ σε ταξίδια με φορτία scrap περίπου στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11Κ.

    Παράλληλα, βελτιωμένη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου κυρίως λόγω του αυξημένου αριθμού φορτίων σε ταξίδια εντός της περιοχής. Γενικά, για το επόμενο διάστημα αναμένεται  η αγορά και στις δυο περιοχές να διατηρήσει την δυναμική της. Θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής καθώς οι ναύλοι κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα ειδικά στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία λόγω της νέας εισροής φορτίων και του περιορισμένου διαθέσιμου τονάζ  μέσα στον Οκτώβριο.

    Ενδεικτικά, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $18Κ ημερησίως ενώ προς την Καραϊβική/Κόλπο Αμερικής στα $16Κ ημερησίως. Τέλος, θετικό ήταν το κλίμα και της αγοράς του Κόλπου της Αμερικής με το διαθέσιμο τονάζ να είναι σποραδικό με αποτέλεσμα και οι ναυλωτές να αναγκαστούν προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους σε συγκεκριμένες ημερομηνίες να πληρώσουν αυξημένους ναύλους. Ενδεικτικά, σε υπερατλαντικά ταξίδια ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου κυμάνθηκαν κοντά στα $17Κ ημερησίως και σε ταξίδια προς την Βραζιλία κοντά στα $15Κ ημερησίως. Οι αναλυτές προβλέπουν για τον Οκτώβριο ότι η αγορά θα παραμείνει ενεργή.

    Στην Άπω Ανατολή η αγορά σε γενικές γραμμές παρέμεινε αμετάβλητη και σε σταθερά επίπεδα με μονάχα οριακή ύφεση των ναύλων σε μικρά ταξίδια εντός της Άπω Ανατολής. Βόρειατου Ειρηνικού τα φορτία ήταν λίγα ενώ τα υπό διαπραγμάτευση επίπεδα ήταν παρόμοια με προηγούμενες ναυλώσεις.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι στην Νοτιοανατολική Ασία σε πλοία χωρητικότητας 32,000 dwt διαθέσιμα στην Βόρεια Κίνα και σε ταξίδια 2/3 σκελών κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως. Από την άλλη, η αγορά του Ινδικού ωκεανού ήταν υποτονική με αρκετά διαθέσιμα spot πλοία εκ των οποίων κάποια από αυτά που ήταν διαθέσιμα στην δυτική Ινδία αναγκάστηκαν να ταξιδέψουν με έρμα προς τον Περσικό κόλπο προκειμένου να ναυλωθούν. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 12/10/2018  διαμορφώθηκε στις 657 μονάδες.

     

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Χρηματοδότηση 200 εκατ. δολ. από την Κίνα για την Capital Maritime

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Σε ελληνικά χέρια και πάλι το πλοίο που πούλησε η Ivy Shipping

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Ποιος είναι ο Έλληνας COO που αναλαμβάνει να υλοποιήσει τα φιλόδοξα σχέδια της MarineTraffic



    ΣΧΟΛΙΑ