ναυλαγορά ναυτιλία

Ηπιότεροι ήταν οι τόνοι της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 16-20 Απριλίου 2018,  με εξαίρεση των Capes που συνέχισε να κινείται ανοδικά.

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σημαντική άνοδο παρουσίασε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (20/4) να διαμορφώνεται στις 1,915 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 877 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 15,766 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 6,955.

Συγκεκριμένα, το κλίμα της αγοράς βελτιώθηκε σημαντικά κατά την διάρκεια της εβδομάδας με υψηλότερα τα επίπεδα της κινητικότητας στην Άπω Άνατολή καθώς οι ανθρακωρύχοι αύξησαν τα φορτία σιδηρομεταλλευμάτων συμπεριλαμβανομένων και σε prompt ημερομηνίες με αποτέλεσμα οι ναύλοι στην διαδρομή από την Δυτική Άυστραλία προς το Qingdao (C5) να ενισχυθούν από $ 6.39 ανά τόνο που είχαν βρεθεί στο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας  στα $ 7.11 ανά τόνο.

Παράλληλα, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με τους ναύλους να έχουν ενισχυθεί καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στα βόρεια περιορίστηκε αρκετά.

Η κινητικότητα από την Βραζιλία αυξήθηκε ενώ ο μειωμένος αριθμός πλοίων με έρμα που παρατηρήθηκε το τελευταίο διάστημα προς την περιοχή επηρέασε θετικά το κλίμα με αποτέλεσμα οι ναύλοι στην διαδρομή από την Βραζιλία προς Κίνα (C3) να ενισχυθούν κατά $ 4.45 ανά τόνο στα $ 17.94 ανά τόνο.

Αύξηση παρουσίασαν και τα υπερατλαντικά ταξίδια με τους ναύλους να έχουν ενισχυθεί κοντά στα $ 15,000 ημερησίως, ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα fronthaul περίπου στα $ 31,000 ημερησίως.

Αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της αγοράς καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα έχει στενέψει και το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού και της Βραζιλίας παραμένει θετικό.

Στο μεταξύ, ανοδικά κινήθηκε και ο δείκτης (C17) στην αγοράς της Νοτίου Αφρικής και έκλεισε στα $ 13.08 ανά τόνο με κέρδη της τάξεως των $ 2.45 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 176,000 dwt/2011 με παράδοση στην Κίνα για 9/12 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 17,850 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

 Panamax

Πτωτικά σε γενικές γραμμές κινήθηκε η αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς δεν υπήρξε εισροή νέων απαιτήσεων στην αγορά παρά μόνο λίγα  φορτία κάρβουνου. Παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν μεγάλος με αποτέλεσμα οι ναύλοι στα κυκλικά ταξίδια των ανατολικών ακτών της Αμερικής να κυμανθούν περίπου στα $ 10,000 ημερησίως ενώ στα  κυκλικά ταξίδια με φορτία σιτηρών από το Γιβραλτάρ κοντά στα $ 11,000 ημερησίως.

Στην αγορά της Ευρώπης παρατηρήθηκε έλλειψη ορυκτών φορτίων με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να αυξάνεται ενώ οι αγορές της Μαύρης Θάλασσας και του κόλπου της Αμερικής ήταν ανενεργές.

Παράλληλα, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση ειδικά σε φορτία με ημερομηνίες μέχρι τις 15 Μαΐου και έτσι σε πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν από $16Κ+$600Κ που ήταν την προηγούμενη εβδομάδα στα επίπεδα των $ 15,500 ημερησίως+$ 550Κ.

Παρόλα αυτά, αναμένεται η αγορά σε φορτία του δεύτερου δεκαπενθήμερου να βελτιωθεί.

Αρνητική εικόνα  καθ ‘όλη την διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού με τους ναύλους να υποχωρούν και τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν μεγάλη με τα λίγα νέα διαθέσιμα φορτία από τον Βόρειο Ειρηνικό και την Ινδονησία να μην είναι επαρκή για να απορροφήσουν την υπερπροσφορά του τονάζ σε θέσεις prompt.

Επιπροσθέτως, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στον Βόρειο Ειρηνικό με τα κυκλικά ταξίδια σε πρότυπα πλοία τύπου Kamsarmax να κυμαίνονται κοντά στα $ 11,000 ημερησίως.

Από την άλλη, κάποιου είδους στήριξη στην αγορά παρείχαν τα φορτία κάρβουνου των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας προς την Ινδία με την διαθεσιμότητα των πλοίων σε θέσεις prompt να έχει στενέψει ενώ αναμένεται τα επίπεδα των ναύλων να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά των Post-Panamaxes με τους ναύλους στα Ιαπωνέζικης κατασκευής πλοία για κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως ενώ αργότερα μέσα στην εβδομάδα τα κινέζικής κατασκευής πλοία σε αντίστοιχο ταξίδι ναυλώνονταν κοντά στα $ 10,000 ημερησίως.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου δεν υπήρξε μεγάλη κινητικότητα όμως κάποιοι πλοιοκτήτες δέχτηκαν για περίοδο ενός έτους στον Ινδικό ωκεανό ναύλους στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως με αποτέλεσμα να μειωθεί στις χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου το ενδιαφέρον.

Supramax/Ultramax

Στον Άτλαντικό η αγορά κινήθηκε σε ηπιότερους τόνους με τους ναύλους γενικά να έχουν βρεθεί υπό πίεση.

Η αγορά του κόλπου της Άμερικής παρουσίασε κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς εμφανίστηκαν λίγες νέες απαιτήσεις για τον μήνα Μάιο ενώ παράλληλα η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Άμερικής κινήθηκε σε ήπιους ρυθμούς με τα πλοία τύπου Supramax Tess 58 από το Σάντος προς την Άπω Άνατολή να ναυλώνονται στα επίπεδα των $ 13,750 ημερησίως + $ 375,000ΒΒ.

Επιπροσθέτως, καθώς ο αριθμός των υπερατλαντικών ταξιδιών ήταν περιορισμένος οι ναύλοι βρέθηκαν υπό πίεση με πληροφορίες για κάποια πλοία χωρητικότητας 57,000 dwt να ναυλώθηκαν για ταξίδι προς την Ανατολική Μεσόγειο στα επίπεδα των $ 13,500 ημερησίως.

Στις περιοχές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας οι ναύλοι αρχικά κινήθηκαν στα χαμηλότερα επίπεδα όμως στην συνέχεια παρουσίασαν σημάδια ανάκαμψης με τα ταξίδια από το Τσανακαλέ προς την Άπω Άνατολή να κυμαίνονται στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 17,000 ημερησίως.

Επίσης, μερική κινητικότητα παρουσίασε η αγορά της Ευρώπης παρόλα αυτά οι ναύλοι παρέμειναν σε σχετικά υγιή επίπεδα και σε πλοία τύπου Supramax για ταξίδια προς την Τουρκία με φορτία scrap κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως.

Στην Νοτιοανατολική Άσία τώρα, η αγορά κινήθηκε σε ήπιους τόνους με λίγα φορτία κάρβουνου προς την Κίνα και με τα πλοία τύπου Supramax σε κυκλικά ταξίδια με φορτία κάρβουνου να ναυλώνονται από την Σιγκαπούρη κοντά στα $ 11,000-11,500 ημερησίως και από την νότιο Κίνα κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως.

Στο μεταξύ, ο αριθμός των φορτίων του Βόρειου Ειρηνικού ήταν περιορισμένος με την αγορά να προσπαθεί να βρει κάποια κατεύθυνση ενώ οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού από την μέση Κίνα κυμάνθηκαν κοντά στα $ 12,000 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, στα backhaul ταξίδια η ροή των φορτίων χάλυβα παρέμεινε συνεχής με τους ναύλους σε ταξίδια προς την Ευρώπη/Μεσόγειο να κυμαίνονται κοντά στα $ 7,000 ημερησίως για τις πρώτες 65 μέρες και έπειτα κλιμακωτά.

Τέλος, το ενδιαφέρον στις χρονοναυλώσεις περιόδου περιορίστηκε με το χάσμα των προσφορών μεταξύ των πλοιοκτητών και των ναυλωτών να παραμένει σημαντικό.

Στην κατηγορία των Handysize, η αγορά γενικά στις περισσότερες περιοχές παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη.

Στον Ειρηνικό κινήθηκε καθ όλη την διάρκεια της εβδομάδας πτωτικά ενώ παράλληλα, το κλίμα της αγοράς του κόλπου της Άμερικής παρέμεινε αρνητικό.

Οι ναύλοι από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Άμερικής βρεθήκαν υπό πίεση.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αναφορά έγινε σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 38,000 dwt με παράδοση στην Paranagua στην για 4-6 μήνες και επαναπαράδοση στον Άτλαντικό στα $ 13,000 ημερησίως.

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ενercore: Ποιες είναι οι δύο ναυτιλιακές που ξεχωρίζει από τον κλάδο των τάνκερ (η μία ελληνική)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ο Γ. Αγγελικούσης, η καταριανή Nakilat και η αποδοτική συνεργασία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Στην κορυφή της Wall Street η Star Bulk μετά το mega-deal με τα 16 πλοία

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here