• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 26 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου 2018 με εξαίρεση στα VLCC που παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 23%.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σε πτωτική τροχιά κινήθηκε η αγορά του Περσικού κόλπου στα πλοία τύπου VLCC με τις τιμές των ναύλων στην διαδρομή προς την Κίνα σε παρτίδες των 270,000 τόννων να κυμαίνονται κοντά σε WS 37/38 ενώ αναμένεται στο προσεχές διάστημα η κατάσταση αυτή να συνεχιστεί, καθώς παρατηρήθηκε υπερπροσφορά διαθέσιμων πλοίων μέχρι και τα τέλη Μαρτίου.

    Στη Δυτική Αφρική η εικόνα ήταν αντίστοιχη λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ από την Άπω Ανατολή με τους ναύλους σε παρτίδες των 260,000 τόννων προς την Κίνα να υποχωρούν οριακά σε περίπου WS 40.

    Επιπροσθέτως, παρόλο που η αγορά της Βόρειας Θάλασσας ήταν δραστήρια οι ναύλοι δεν κατάφεραν να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα.

    SUEZMAXES

    Η εικόνα ήταν διαφορετική στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς οι τιμές των ναύλων βελτιώθηκαν σημαντικά με αποτέλεσμα ο γενικός μέσος όρος εσόδων να παρουσιάσει άνοδο της τάξεως του 54%.

    Ενδεικτικά, η τιμή στην διαδρομή σε παρτίδες των 130,000 τόννων από την Δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο ενισχύθηκε σε WS 70 ενώ παράλληλα οριακή άνοδο παρουσίασε και η τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε WS 72.5.

    AFRAMAXES

    Μικτές ήταν οι τάσεις της αγοράς με τις τιμές των ναύλων σε όλες τις διαδρομές από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο καθώς και στις εντός Μεσογείου να υποχωρούν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε ταξίδια από την Λιβύη προς την Ιταλία κυμάνθηκαν μεταξύ WS 92.5 και WS 95 ενώ παράλληλα από την Μαύρη Θάλασσα κινήθηκαν σε επίπεδα από WS 105 σε WS 102.5.

    Εντωμεταξύ, στην Βόρεια Θάλασσα η εικόνα της αγοράς ήταν καλύτερη καθώς οι ναύλοι παρουσίασαν άνοδο με αποτέλεσμα σε ταξίδια προς τις Αμερικανικές ακτές να ενισχυθούν σε WS 92.5 ενώ παράλληλα σε διαδρομές εντός Βόρειας Θάλασσας παρουσίασαν άνοδο περίπου 10 μονάδων και διαμορφώθηκαν σε WS 100.

    Τέλος, στην αγορά της Καραϊβικής παρέμειναν σχετικά σταθεροί στα επίπεδα των WS 110/112.5.

    ΜR/LR

    Σχετικά με τα MR, η αγορά κινήθηκε σε υποτονικούς τόνους με τους ναύλους σε ταξίδια από την Βόρεια Θάλασσα προς τις Αμερικανικές ακτές να υποχωρούν και να διαμορφώνονται σε WS 150 ενώ στα backhaul ταξίδια από τον κόλπο της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα παρουσίασαν άνοδο 15/17.5 μονάδων σε περίπου WS 115/117.5.

    Επίσης, στην Άπω Ανατολή η εικόνα ήταν μικτή με την διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την ανατολική Αφρική να υποχωρεί οριακά σε WS 175.

    Στα LR2 η αγορά ήταν δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε καθώς όλα τα διαθέσιμα πλοία σε θέσεις prompt στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας ναυλώθηκαν.

    Επίσης, ανατολικά του Σουέζ οι τιμές των ναύλων συνέχισαν να ενισχύονται με τις παρτίδες των 75,000 τόννων από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να ανεβαίνουν περίπου 20 μονάδες σε WS 120 ενώ στα LR1 σε παρτίδες των 55,000 τόννων στην ίδια διαδρομή ενισχύθηκαν σε WS 117.5.

    Dirty products

    Τέλος, στα Dirty products και συγκεκριμένα στα Panamaxes οι τιμές των ναύλων γενικά ενισχύθηκαν με αναφορά σε ναύλωση φορτίου από την βόρεια Ισπανία προς τον κόλπο της Αμερικής σε WS 105 ενώ αργότερα άλλο πλοίο κατάφερε να πετύχει καλύτερο ναύλο στα επίπεδα των WS 110 κάτι το οποίο ενθάρρυνε τους πλοιοκτήτες με αποτέλεσμα οι ναύλοι από την Ευρώπη σε παρτίδες των 55,000 τόννων να διαμορφωθούν σε περίπου WS 107.5.

    tanker ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέα κοινοπραξία στον χώρο των ρυμουλκών – Vernicos και Σπανόπουλος ένωσαν επίσημα τις δυνάμεις τους

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παραγγελίες για 100 τάνκερ από τους εφοπλιστές. Ποιος Έλληνας πρωταγωνιστεί στις συμφωνίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Δυναμική επιστροφή στα κέρδη για την Euroseas

     



    ΣΧΟΛΙΑ