• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Μαρτίου 2018, με εξαίρεση τα VLCC που παρουσίασαν οριακή άνοδο.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας ήταν θετικό παρά τις οριακές μεταβολές των ναύλων.

    Στην Δυτική Αφρική η αγορά ήταν δραστήρια με τις τιμές των ναύλων σε διαδρομές από την περιοχή να κινούνται σε ανοδική τροχιά κοντά σε WS 40 και με την τιμή στην διαδρομή προς την Κίνα να παραμένει αμετάβλητη σε περίπου WS 38.

    Αντίθετα η αγορά του Περσικού κόλπου δεν ήταν και τόσο κερδοφόρα με τους ναύλους σε παρτίδες των 270,000 τόννων προς την Κίνα να κινούνται στα επίπεδα των WS 36/37.
    Παρόλα αυτά, εν’ αναμονή των καινούργιων απαιτήσεων Απριλίου η αίσθηση ήταν ότι η αγορά των VLCC θα βελτιωθεί.

     SUEZMAXES

    Η αγορά της Δυτικής Αφρικής παρουσίασε ύφεση καθώς η αυξημένη κινητικότητα των VLCC σε συνδυασμό με το περιορισμό πρόγραμμα των Suezmaxes ώθησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Επίσης, ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας με την διαδρομή προς την Μεσόγειο να υποχωρεί σε WS 70.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    AFRAMAXES

    Η συγκεκριμένη αγορά στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας ήταν δραστήρια παρόλα αυτά οι ναύλοι δεν ενισχυθήκαν ανάλογα κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι παρτίδες των 80,000 τόννων στις εντός Μεσογείου διαδρομές να διαμορφωθούν περίπου στα χαμηλά επίπεδα των WS 90 ανάλογα με το ταξίδι ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα κινήθηκαν και οι διαδρομές από την Μαύρη Θάλασσα.

    Από την άλλη, στην Βόρεια Θάλασσα/Βαλτική οι ναύλοι παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι με τις παρτίδες των 80,000 τόννων σε ταξίδια εντός βόρεια Θάλασσας να κυμαίνονται σε περίπου WS 95.

    Τέλος, στην αγορά της Καραϊβικής οι ναύλοι παρέμειναν επίσης αμετάβλητοι με τις διαδρομές προς τον κόλπο της Αμερικής να κινούνται κοντά σε WS 90.

    LR/MR

    Στα LR1 τώρα, η αγορά του Ατλαντικού παρουσίασε σημάδια ύφεσης παρά τον αυξημένο όγκο ναυλώσεων από την περιοχή της δυτικής Αφρικής καθώς η υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε αυξημένη με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την βόρεια Θάλασσα προς την δυτική Αφρική να συνεχίσει να κινείται πτωτικά και διαμορφώθηκε σε περίπου WS 90.

    Επιπροσθέτως, ανατολικά του Σουέζ, αρχικά το κλίμα της αγοράς των LR1 ήταν αποδυναμωμένο παρόλα αυτά η εβδομάδα ήταν δραστήρια και έτσι η κατ ‘αποκοπή τιμή στην διαδρομή από τον Αραβικό κόλπο προς την βόρεια Θάλασσα ενισχύθηκε σε $ 1.35 εκατ. ενώ παράλληλα προς την Ιαπωνία παρέμεινε αμετάβλητη σε WS 115.

    Στο μεταξύ, στα LR2, η επάρκεια των διαθέσιμων πλοίων, δυτικά του Σουέζ, οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Από την άλλη, η αγορά της Μέσης Ανατολής κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν με την τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την Ιαπωνία να παρουσίασε σημαντική πτώση από περίπου WS 120 σε WS 110.

    Αναφορικά με τα MR, στο Ατλαντικό και ειδικότερα σε διαδρομές από την βόρεια Θάλασσα προς τις Αμερικανικές ακτές η αγορά ήταν δραστήρια όμως καθώς η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων ήταν αυξημένη οι ναύλοι παρουσίασαν οριακή άνοδο σε WS 125.

    Αντίθετα, στα backhaul ταξίδια οι ναύλοι σε παρτίδες των 38,000 τόννων υποχώρησαν σημαντικά σε περίπου WS 80.

    Από την άλλη, στην Μέση Ανατολή η αγορά ήταν εξαιρετικά δραστήρια με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό κόλπο προς την ανατολική Αφρική να ενισχυθεί σε περίπου WS 190.

    Dirty products

    Στα Dirty products και συγκεκριμένα στην αγορά των Panamaxes η κινητικότητα ήταν περιορισμένη καθώς τα περισσότερα φορτία είχαν καλυφθεί από τα Aframaxes κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν πτώση.

    Επίσης, ύφεση παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με αποτέλεσμα οι διαδρομές από την Μεσόγειο και την βόρεια Θάλασσα προς τον κόλπο της Αμερικής να υποχωρήσουν σε περίπου WS 102.5.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ν. Τσάκος: Στα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές το παλαιότερο πλοίο της TEN

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Λαλιώτης: Πουλάει πλοίο σχεδόν στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεωργίου: Ναύλωση πλοίου σε τιμή-έκπληξη για τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση



    ΣΧΟΛΙΑ