• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 5-9 Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamax παρατηρήθηκε ανοδική διόρθωση στα πλοία χωρητικότητας των 8500 TEU, καθώς έγινε αναφορά σε πλοίο που συμφώνησε σε παράταση υπάρχουσας συμφωνίας για περίοδο μεσαίας χρονικής διάρκειας σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνα της τελευταίας αντίστοιχης.

    Επιπροσθέτως, αναμένεται οι επόμενες συμφωνίες να κυμανθούν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με εκείνες των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων των 6000-7000 TEU, ενώ παράλληλα αναφορά έγινε σε ναύλωση ενός πλοίου χωρητικότητας 6700 TEU στον Ατλαντικό στα $ 20,000 ημερησίως, συμφωνία που υπογραμμίζει την θετική εξέλιξη της αγοράς.

    Panamax

    Επιβράδυνση παρουσίασε η κινητικότητα στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων, με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις.

    Στον Ατλαντικό αναφέρθηκε μια συμφωνία σε πλοίο υψηλής ψηκτικής ικανότητας τύπου Panamax που κατάφερε να επιτύχει ναύλο της τάξεως των $ 11,750 ημερησίως ενώ παράλληλα σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι στα πρότυπα τύπου πλοία οι τιμές κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, η αίσθηση ήταν ότι η αγορά κάνει τώρα ένα μεγάλο διάλειμμα και έπειτα από τις εορταστικές διακοπές της Κίνας θα κινηθεί και πάλι σε ανοδική πορεία.

    Στο μεταξύ,  στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU οι τιμές των ναύλων στην περιοχή του Άπω Ανατολής/Περσικού Κόλπου συνέχισαν την ανοδική τους πορεία όπως επισημαίνεται με την ναύλωση που ολοκληρώθηκε σε πλοίο τύπου Hyundai 3500 στα $ 9,750 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επιπροσθέτως, με μόνο 1-2 διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot προς ναύλωση οι τάσεις αυτές προβλέπονται να συνεχιστούν και μετά τις εορταστικές εκδηλώσεις της Κίνας, καθώς οι πλοιοκτήτες αναμένεται να προσπαθήσουν να σπάσουν το φράγμα των $ 10,000 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό οι τιμές των ναύλων συνεχίζουν να ακολουθούν τις ίδιες τάσεις με εκείνες της Άπω Ανατολής και κινήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως, ενώ παράλληλα η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν αντίστοιχα περιορισμένη.

    Παράλληλα, στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, το φράγμα των $ 10,000 ημερησίως κατάφερε να πετύχει ένα πλοίο τύπου Mipo 2800 στον Περσικό κόλπο όμως η ναύλωση περιλαμβάνει το πλοίο να ταξιδέψει υπό έρμα από την νοτιοανατολική Ασία, ναύλος που για πλοίο διαθέσιμο στην Άπω Ανατολή σε θέση prompt και dop basis πλησιάζει κοντά στα $ 9,000 ημερησίως παρόλο που η ζήτηση σε αυτής της χωρητικότητας πλοία ήταν αυξημένη.

    Από την άλλη, στον Ατλαντικό γενικά η κινητικότητα της αγοράς σε σύγκριση με εκείνη της Άπω Ανατολής ήταν πιο περιορισμένη.

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, στα πρότυπα τύπου πλοία δεν υπήρξε σχεδόν καμία αναφορά σε συμφωνία κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμου τονάζ.

    Παρόλα αυτά, στον Ατλαντικό αναφέρηκε ναύλωση σε πλοίο υψηλής ψηκτικής ικανότητας σε επίπεδα υψηλότερα από εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών ενώ αξιοσημείωτη ήταν η συμφωνία σε πλοίο τύπου Sdari 2100 για περίοδο 10-12 μηνών στην περιοχή της Κορέας/Chittagong στα $ 14,900 ημερησίως.

    Τώρα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, την εβδομάδα που πέρασε το επίκεντρο της προσοχής ήταν η κατηγορία των πλοίων τύπου Topaz (modern/fuel eco type), όπου οι τιμές των ναύλων διαμορφώθηκαν στα νέα επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως ή και λίγο παραπάνω.

    Παράλληλα, στα πρότυπου τύπου πλοία Wenchong οι τιμές στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως και στον Ατλαντικό στα μεσαία των $ 9,000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, το γενικότερο κλίμα της αγοράς παραμένει θετικό εν αναμονή της ολοκλήρωσης των εορταστικών διακοπών της Κίνα.

    Τέλος, στα πλοία χωρητικότητας 700-1100 TEU, γενικά η ζήτηση ήταν αυξημένη ειδικά στην Καραϊβική, όπου οι πλοιοκτήτες βρήκαν την ευκαιρία να ωθήσουν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα.

    Επιπροσθέτως, οι Ασιάτες ναυλωτές ήταν αρκετά δραστήριοι και προσπάθησαν να εξασφαλίσουν πλοία σε ημερομηνίες μετά τις εορταστικές διακοπές της Κίνας, κάτι το οποίο ισχύει και σε πλοία χωρητικότητας 1200 TEU όπως για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Peene το οποίο συμφώνησε σε παράταση υπάρχουσας συμφωνίας με την Cosco για άλλους 5-6 μήνες στα $ 8,500 ημερησίως.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μαρία Αγγελικούση: Η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση αποκαλύπτει τα σχέδιά της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγ. Φράγκου: Σε προχωρημένες συζητήσεις για αναχρηματοδότηση δανείων η Navios Acquisition

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Τα deals δύο ελληνικών ναυτιλιακών στην αγορά του LPG

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ