• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 3-7 Σεπτεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, την εβδομάδα που πέρασε με τρεις κατηγορίες κινήθηκαν ανοδικά, επτά πτωτικά και πέντε παρέμειναν αμετάβλητες. Παρόλα αυτά, ήταν η πρώτη εβδομάδα ύστερα από την καλοκαιρινή περίοδο που η αγορά φάνηκε να επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα με αποτέλεσμα να αναμένεται αύξηση της κινητικότητας.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, το κλίμα της αγοράς παρέμεινε απρόβλεπτο και οι τάσεις υποτονικές κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι και τα επίπεδα των ναύλων τις επόμενες εβδομάδες θα παρουσιάσουν περαιτέρω διόρθωση αφού και η διαθεσιμότητα σε τονάζ ήταν διευρυμένη. Ενδεικτικά, στα πλοία χωρητικότητας 8500 TEU οι ναύλοι διαμορφώθηκαν κοντά στα μεσαία των $12Κ ημερησίως ενώ τα πλοία χωρητικότητας 6000 TEU διαπραγματεύονταν κοντά στα επίπεδα των $11Κ ημερησίως. Επίσης, ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε στην Άπω Ανατολή ήταν σε μοντέρνο πλοίο τύπου Hanjin 6900 για περίοδο 2-3 μήνες στα $ 12,750 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αντίθετα, η κατηγορία των Panamaxes συνέχισε να διαψεύδει την αρνητική κριτική που της είχε ασκηθεί στο παρελθόν διατηρώντας την κινητικότητα σε υψηλά επίπεδα ενώ οι ναύλοι τους τελευταίους μήνες κατάφεραν να αντισταθούν στις μεγάλες απώλειες που υπέστησαν τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία. Ενδεικτικά, στην Άπω Ανατολή αναφέρθηκαν τρεις ναυλώσεις/επεκτάσεις για περιόδους μέχρι την Άνοιξη του 2019 σε επίπεδα άνω των $12Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό η αγορά ήταν ακόμη πιο ενεργή λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων. Παρόλα αυτά, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι καθώς στην Άπω Ανατολή μερικά πλοία αναμένονται στο τέλος του μήνα να ολοκληρώσουν υπάρχουσες συμφωνίες, o αντίκτυπος, εφόσον η ζήτηση επιβραδύνει, μπορεί να είναι αρνητικός.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3500 TEU, οι ναύλοι φαίνεται να έχουν σταθεροποιηθεί, με τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι ίσως ακόμη και να μπορέσουν να τους ενισχύσουν καθώς οι εναλλακτικές γειτονικές κατηγορίες επίσης παραμένουν σε μεγάλη ζήτηση. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Sundong 3600 με εξοπλισμό φόρτωση που επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για απασχόληση στις περιοχές της Άπω Ανατολής/Ανατολικής Αφρικής για περίοδο 2-6 μήνες στα $ 11,750 ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU τώρα,η διαθεσιμότητα σε τονάζ στην Άπω Ανατολή αυξήθηκε κάπως, καθώς μερικά πλοία αναμένονται μέσα στον τρέχοντα μήνα να ολοκληρώσουν υπάρχουσες ναυλώσεις ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού με μερικά πλοία ήδη διαθέσιμα και συγχρόνως τον αριθμό των απαιτήσεων περιορισμένο. Παρόλα αυτά, αναμένεται το προσεχές μέλλον η κινητικότητα να αυξηθεί.

    Επίσης στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, οι ναυλωτές στην περιοχή του Ατλαντικού προτίμησαν τις χρονοναυλώσεις μεγάλης περιόδου προκειμένου να περιορίσουν την έκθεση τους στις αυξομειώσεις της ανταγωνιστικής αγοράς ενώ η αγορά της Άπω Ανατολής κινήθηκε σε ήπιους τόνους και η κινητικότητα αναμένεται να παραμείνει τις επόμενες εβδομάδες στα τρέχοντα επίπεδα.

    Στο μεταξύ, οι τυφώνες της Άπω Ανατολής βοήθησαν την κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU στην εξασφάλιση μικρής διάρκειας απασχόληση. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους αναλυτές, προκειμένου η αγορά να ισορροπήσει θα χρειαστούν μεγαλύτερης διάρκειας απαιτήσεις. Πάντως, για την ώρα, τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου Wenchong παραμένουν στα $9Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν λίγο διαφορετική καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στην Μεσόγειο έχει αρχίσει να αυξάνεται. Επίσης, στην περιοχή της Καραϊβικής αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Hyundai 1800 για περίοδο 12 μηνών κάτω από τα επίπεδα των $10Κ ημερησίως δηλαδή περίπου σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες μακροχρόνιες χρονοναυλώσεις ενώ σε μικρότερης διάρκειας κινήθηκαν κοντά στα χαμηλά με μεσαία των $10Κ ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100TEU, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στην Άπω Ανατολή παρέμεινε περιορισμένη κυρίως λόγω των τυφώνων στην περιοχή. Παρόλα αυτά, προς το τέλος Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου αναμένονται μερικά πλοία να ολοκληρώσουν υπάρχουσες ναυλώσεις κάτι που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά και τις λεπτές ισορροπίες στις τιμές των ναύλων. Πάντως, επί του παρόντος, τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου CV 1100 κινήθηκαν μεταξύ χαμηλά με μεσαία των $7Κ ημερησίως ενώ στον Ατλαντικό κυμάνθηκαν κοντά μεσαία των $6Κ ημερησίως.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία παρά το γεγονός ότι η κινητικότητα και η ζήτηση της αγοράς στην Άπω Ανατολή παρέμειναν σε αξιοπρεπή επίπεδα, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι θα χρειαστεί αύξηση των απαιτήσεων προκειμένου να απορροφηθούν τα πλοία που αναμένονται διαθέσιμα μέσα στον Σεπτέμβριο. Ενδεικτικά πληροφορίες σχολίασαν πρόσφατη ναύλωση πλοίου τύπου Mawei στα χαμηλά επίπεδα των $5Κ ημερησίως, ναύλος που υποδεικνύει τις σταθεροποιητικές τάσεις της αγοράς στην Άπω Ανατολή σε αυτού του τύπου πλοία.

    Αντίθετα, η προσφορά των spot διαθέσιμων πλοίων τύπου Mawei στις περιοχές της βόρειας Ευρώπης και Μεσογείου έχει αυξηθεί ενώ οι προοπτικές για απορρόφηση τους μαζί με αντίστοιχες παρόμοιες κατηγορίες παραμένουν ένα μεγάλο ερώτημα.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Η Ελληνίδα που οδήγησε πέντε εταιρίες της στο αμερικανικό χρηματιστήριο και η πορεία προς την κορυφή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Τσάκος: Η άμυνα είναι η καλύτερη επίθεση για την TEN

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Γ. Παππάς: Η νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της Star Bulk



    ΣΧΟΛΙΑ