• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 14-18 Μαΐου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικά κατά 1,29% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα κινήθηκε ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα που πέρασε με εξαίρεση κάποιες κατηγορίες που έχασαν οριακά έδαφος, ενώ
    τα μεγαλύτερα κέρδη παρουσίασαν τα Baby Panamax πλησιάζοντας τα υψηλά επίπεδα του 2015.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι βρέθηκαν υπό οριακή πτωτική πίεση καθώς απέμειναν λίγα διαθέσιμα πλοία των 8500 TEU διαθέσιμα σε θέσεις spot/prompt στην αγορά ενώ σύμφωνα με τους αναλυτές προκειμένου οι ναύλοι να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα θα χρειαστεί μικρή αύξηση της ζήτησης.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 8200 TEU που επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία με την Maersk Line για περίοδο 70 ημερών στα $18Κ.

    Από την άλλη, διαφορετική εικόνα παρουσίασε η αγορά στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία αφού παρέμεινε ενεργή με τους πλοιοκτήτες να βλέπουν αρκετές προοπτικές και καθώς μερικά πλοία βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγμάτευση, οι πιθανότητες είναι ότι τα επίπεδα των ναύλων θα παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αντίστοιχα, στην κατηγορία των Panamaxes οι θετικές τάσεις της αγοράς συνεχίστηκαν με το φράγμα στους ναύλους να έχει οριοθετηθεί σε υψηλότερα επίπεδα όπως ενδεικτικά φάνηκε από την ναύλωση ενός baby Panamax πλοίου στην Ασία για περίοδο περίπου 12 μηνών στα $ 13,250 ημερησίως.

    Παράλληλα κάποιες άλλες ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν μεταξύ των υψηλών επίπεδων των $12Κ και $13Κ ανάλογα με την προμήθεια, επίπεδα σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με περίπου ένα μήνα πριν όπου παρόμοια πλοία ναυλώνονταν κοντά στα $10,500 ημερησίως για την ίδια περίοδο.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, το θετικό κλίμα της αγοράς συνεχίστηκε με την κινητικότητα να παραμένει σε υψηλά επίπεδα και τους ναύλους να αγγίζουν τα $13Κ ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά και στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, με αυξημένη την δραστηριότητα της αγοράς και την ζήτηση να υπερκαλύπτει την προσφορά των διαθέσιμων πλοίων.

    Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η αγορά θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά ακόμη και το καλοκαίρι όπου ιστορικά η κινητικότητα είναι συνήθως μειωμένη, κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμου τονάζ καθώς τα περισσότερα πλοία πλέον εξασφαλίζουν συμφωνίες μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας σε σχέση με το σύνηθες των τελευταίων χρόνων.

    Στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2500 TEU η ζήτηση διατηρήθηκε σε σταθερά επίπεδα ενώ η εικόνα της αγοράς παρέμεινε θετική με τους ναύλους στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2000/2100 TEU να κυμαίνονται πάνω από τα επίπεδα των $11Κ .

    Στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία αυτής της κατηγορίας αναφέρθηκε επέκταση συμφωνίας στην νοτιοανατολική Ασία σε πλοίο τύπου SDARI 2100 για περίοδο περίπου 9-12 μηνών στα χαμηλά επίπεδα των $15Κ.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 1700 TEU, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων άρχισε να αυξάνεται ενώ οι αναλυτές θεωρούν ότι αν η ζήτηση δεν ενισχυθεί σύντομα οι ναύλοι μπορεί να βρεθούν υπό πτωτική πίεση.

    Πάντως, την εβδομάδα που πέρασε οι ναύλοι στην Ασία κυμάνθηκαν λίγο πιο κάτω από τα $11Κ, επίπεδα οριακά χαμηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με ενδεικτικές ναυλώσεις σε πλοίο τύπου Wenchong 1700 με εξοπλισμό φόρτωσης για 3-5 μήνες στα $ 10,700 ημερησίως και σε πλοίο τύπου B170 με εξοπλισμό φόρτωσης σε επέκταση 3-5 μηνών στην Νοτιοανατολική Ασία στα $ 10,850 ημερησίως(net). Άλλη ναύλωση που αναφέρθηκε στην Ευρώπη ήταν σε πλοίο τύπου Wenchong 1700 με εξοπλισμό φόρτωσης για 3-5 μήνες στα $ 10,700 ημερησίως (net).

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία ήταν μειωμένη όμως τα επίπεδα των ναύλων δεν επηρεάστηκαν, όπως ενδεικτικά φάνηκε, από την ναύλωση ενός πρότυπου τύπου πλοίου χωρητικότητας 1000 TEU άνευ εξοπλισμού φόρτωσης που επέκτεινε συμφωνία για 2-4 μήνες στα $ 8,100 ημερησίως, ναύλος οριακά υψηλότερος σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη.

    Από την άλλη, στον Ατλαντικό τα επίπεδα σε σχέση με εκείνα της Ασίας ήταν υψηλότερα και κυμάνθηκαν σε πρότυπου τύπου πλοία στα μεσαία των $8Κ ενώ σε πλοία εξελιγμένων προδιαγραφών κινήθηκαν κοντά στα μεσαία των $9Κ όπως ενδεικτικά φάνηκε από την ναύλωση πλοίου τύπου Orskov 1100 που επέκτεινε συμφωνία με την ZIM για περαιτέρω 3-4 μήνες στην Μεσόγειο στα $ 9,400 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας των 700 TEU οι ναύλοι στην Ασία παρέμειναν αμετάβλητοι στα μεσαία επίπεδα των $5Κ.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία της χρεοκοπημένης Toisa. Όλες οι λεπτομέρειες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Προκοπίου: Βουτιά στα κέρδη της Dynagas LNG Partners το α’ τρίμηνο 2018. Οι επόμενες κινήσεις της διοίκησης

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αδ. Λαιμός: Νέο πλοίο για τη Unisea Shipping



    ΣΧΟΛΙΑ