• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Το νεότευκτο containership CMA CGM Antoine De Saint Exupery


    Ανοδικές παρέμειναν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 5-9 Μαρτίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αγορά την εβδομάδα που πέρασε ήταν εξαιρετικά δραστήρια με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται μέρα με την μέρα ενώ αναμένεται οι θετικές τάσεις να συνεχιστούν καθώς αρκετές απαιτήσεις παραμένουν ακάλυπτες και η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων έχει περιοριστεί σημαντικά.

    Στα Panamaxes τώρα, η αγορά ήταν δραστήρια παρόλα αυτά στην Ασία οι ανοδικές τάσεις ήταν πιο ήπιες σε σχέση με εκείνες του Ατλαντικού καθώς οι ναύλοι παρέμειναν στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως, ενώ στον Ατλαντικό ήδη το νούμερο έχει μετατραπεί σε πενταψήφιο με κάποιες ναυλώσεις σε πλοία υψηλών προδιαγραφών να έχουν ολοκληρωθεί ακόμη και στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ναύλοι κατάφεραν να φτάσουν τα επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως όπως ενδεικτικά απεικονίζει η ναύλωση ενός πλοίου τύπου Maxbox 3400 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης στην Άπω Ανατολή για περίοδο 12 μηνών.

    Επιπροσθέτως, αναμένεται γενικά περαιτέρω ανάκαμψη της αγοράς καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων έχει περιοριστεί αρκετά.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU, επιτέλους παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα της αγοράς καθώς έγινε αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Gdynia 2700 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 2-4 μήνες με την Maersk Line στα $ 10,000 ημερησίως, ναύλος που χαρακτηρίστηκε από τους αναλυτές υγιής.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στα πλοία χωρητικότητας των 2500 TEU, η αγορά ήταν δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε με αναφορές σε αρκετές διαπραγματεύσεις υπό εξέλιξη πάνω σε επεκτάσεις αλλά και σε νέες συμφωνίες.

    Επίσης, οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως με εξαίρεση σε πλοίο τύπου STX 2600 με εξοπλισμό φόρτωσης που οι πληροφορίες θέλουν να έχει ναυλωθεί για περίοδο 2-4 μήνες στα $ 10,500 ημερησίως.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, ανοδικές παραμένουν οι τάσεις της αγοράς με αναφορά σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε νεώτερης χρονολογίας πλοίο τύπου eco Topaz 1700 στην Ασία για περίοδο 10-14 μήνες στα $ 13,200 ημερησίως. Παράλληλα άλλο πλοίο τύπου Kouan 1800 επέκτεινε για μικρή περίοδο στα $ 10,800 ημερησίως.

    Στην Μεσόγειο αναφέρθηκε άλλη επέκταση σε πλοίο τύπου Topaz 1700 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 5-6 μήνες με την Cosco στα $ 13,250 ημερησίως, ναύλος που κι εδώ απεικονίζει την βελτίωση της αγοράς.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, η αγορά δείχνει αρκετά ισορροπημένη με την προσφορά των διαθέσιμων πλοίων να συρρικνώνεται.

    Ειδικότερα, στην Ασία οι ναύλοι στα πρότυπου τύπου πλοία CV 1100 κινήθηκαν στα επίπεδα των $ 7,000 ημερησίως, ετήσια βελτίωση της τάξεως των περίπου $ 2,000 ενώ παράλληλα στον Ατλαντικό δεν υπήρξαν πολλές πληροφορίες κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων στην αγορά.

    Τέλος, στην κατηγορία των μικρότερων χωρητικότητας πλοίων των 700 TEU, οι τιμές των ναύλων στην Άπω Ανατολή κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών και με αναφορά σε ναύλωση πλοίου Ιαπωνέζικης κατασκευής τύπου Kyokuyo 600 με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 4-6 μήνες στα $ 5,300 ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αδ. Πολέμης: Η Polembros στέλνει στα διαλυτήρια το τελευταίο της VLCC

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παραγγελίες για 100 τάνκερ από τους εφοπλιστές. Ποιος Έλληνας πρωταγωνιστεί στις συμφωνίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αθ. Φειδάκης: Βγαίνει από τη ζώνη του λυκόφωτος η Globus Maritime

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ