• Ναυτιλία

    Κεφάλαια 8,9 δισ. δολ. δαπάνησαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές για νέες παραγγελίες. Οι πρωταγωνιστές

    (από αριστερά) Χρήστος Οικονόμου, Πήτερ Λιβανός, Βαγγέλης Μαρινάκης


    Δυναμικά κινήθηκαν για μία ακόμα χρονιά οι Έλληνες εφοπλιστές στις νέες παραγγελίες, κλείνοντας συμφωνίες αξίας 8,9 δισ. δολαρίων από τις αρχές του έτους, για νεότευκτα πλοία.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, από την 1/1/2018 έως τις 24/12/2018 είχαν δοθεί από ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές παραγγελίες για την κατασκευή 91 νέων πλοίων. Ωστόσο, στα παραπάνω στοιχεία δεν περιλαμβάνεται η τελευταία παραγγελία για την κατασκευή δύο νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG από την ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, που έγινε γνωστή στις 27 Δεκεμβρίου 2018.

    Επίσης, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι υπήρξε μεγάλη κινητικότητα στην πολλά υποσχόμενη αγορά μεταφοράς LNG. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της VesselsValue, οι ναυτιλιακές που πρωταγωνίστησαν στις νέες παραγγελίες με βάση τα κεφάλαια που επένδυσαν, δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή TMS Cardiff, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου έχει παραγγείλει 12 πλοία, συνολικής αξίας 2,23 δισ. δολαρίων. Μάλιστα η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι έκλεισε μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης με τον ενεργειακό κολοσσό Shell για τέσσερα από τα νεότευκτα LNG πλοία της.

     

    Ακολουθεί η GasLog του Πήτερ Λιβανού, με πέντε νεότευκτα αξίας 954 εκατ. δολαρίων, στα οποία πρέπει να προσθέσουμε και τις δύο τελευταίες παραγγελίες του ισχυρού πλοιοκτήτη στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries. Η κίνηση αυτή συνδέεται με την επέκταση υφιστάμενης συμφωνίας της GasLog με την Cheniere Energy, η οποία προχώρησε σε επιπλέον ναυλώσεις δύο πλοίων της ναυτιλιακής, επταετούς διάρκειας.

    Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Capital Gas, του Βαγγέλη Μαρινάκη, η νεοσύστατη εταιρεία που σηματοδοτεί την είσοδο του εφοπλιστή στην αγορά LNG. H συμφωνία του με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI) αφορά στην κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων πλοίων, αξίας 744 εκατ. δολ.

    Πηγή: VesselsValue

    Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι ναυτιλιακές Alpha Gas με παραγγελίες τριών πλοίων αξίας 557 εκατ. δολαρίων και η Minerva Marine του εφοπλιστή Aνδρέα Μαρτίνου, που έχει παραγγείλει τρία νεότευκτα πλοία αξία 550 εκατ. δολαρίων.

    Ανδρέας Μαρτίνος, εφοπλιστής Minerva Marine

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Γ. Οικονόμου: Αυξάνει κι άλλο το μερίδιό του στην DryShips ο Έλληνας εφοπλιστής

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Συναγερμός από τους αναλυτές για την αγορά πλοίων LNG: Οι φόβοι και οι ανησυχίες

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Γιατί η Ventouris Ferries σπάει την παράδοση και φέρνει πλοίο από την Ιαπωνία

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ