• Ναυτιλία

    Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή που κλείνει πολυετή συμφωνία ναύλωσης με τη Shell

    Χρήστος Οικονόμου, εφοπλιστής


    Οι πρώτες, πολυαναμενόμενες από αρκετούς εφοπλιστές, συμφωνίες ναύλωσης του ενεργειακού κολοσσού Shell είναι γεγονός, υποστηρίζουν πηγές της αγοράς.

    Οι δύο πρώτες ναυτιλιακές που βρίσκονται πολύ κοντά στην υπογραφή συμβάσεων είναι η TMS Cardiff Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου -υιού του Γιώργου Οικονόμου– και η ρωσική Sovcomflot. Μάλιστα, για την ελληνικών συμφερόντων εταιρεία, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη ναύλωση των δύο εκ των οκτώ νεότευκτων LNG πλοίων της στη Shell.

    H TMS Cardiff είναι φέτος η πιο δραστήρια εταιρεία στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων LNG, καθώς έχει υπογράψει συμφωνίες με δύο διαφορετικά ναυπηγεία για την κατασκευή συνολικά οκτώ νέων πλοίων, πέντε στο Hyundai Heavy Industries και άλλα τρία στο Samsung Heavy Industries.

    Την ίδια ώρα, η Sovcomflot , όπως υποστηρίζουν πηγές της αγοράς έχει παραγγείλει ένα πλοίο LNG στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας, το οποίο κατασκευάζεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η Shell.

    Πάντως, ναυλομεσίτες που παρακολουθούν τις κινήσεις του ενεργειακού κολοσσού υποστηρίζουν ότι προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του θα χρειαστεί να προχωρήσει και σε άλλες ναυλώσεις πλοίων, με το συνολικό αριθμό τους να πλησιάζει στα δέκα.

    Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα έγινε γνωστό ότι και η Maran Gas Maritime, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση, προχώρησε στην παραγγελία δύο νέων πλοίων LNG, στα αγαπημένα της ναυπηγεία DSME, τα οποία θα παραλάβει το 2021.

    Στα μέσα του καλοκαιριού η Shell απευθύνθηκε με άκρα μυστικότητα σε επιλεγμένους πλοιοκτήτες, ενημερώνοντας τους ότι θα χρειαστεί προς ναύλωση πλοία συγκεκριμένων προδιαγραφών. Μάλιστα, σε πρώτη φάση έγινε λόγος για δύο πλοία χωρητικότητας 170,000-cbm, με την προοπτική να ακολουθήσουν και άλλα δύο.

    Τον περασμένο μήνα, οι συζητήσεις με τις ναυτιλιακές εισήλθαν στο τελικό στάδιο και αναμένονταν οι τελικές αποφάσεις της Shell.

    Σημειώνεται ότι και ο Ευάγγελος Μαρινάκης, o οποίος προχώρησε φέτος στην παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LNG, για τη νεοσυσταθείσα εταιρεία του Capital Gas, έχει πραγματοποιήσει, σύμφωνα με πηγές, επαφές με τη Shell.

    Το Fuji LNG της TMS Cardiff Gas

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στ. Τσαντάνης: Αισιοδοξία για το 2019 παρά τις ζημίες στο γ’ τρίμηνο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Γ. Αλαφούζος: Κοντά στην πλήρη χρηματοδότηση των νεότευκτων VLCC της η Okeanis Eco Tankers

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Οικονόμου: Στην τελική ευθεία η συγχώνευση της Ocean Rig με την Transcocean

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ