• Ναυτιλία

    Γιατί η Chevron αποτελεί μήλον της έριδος για τους ισχυρούς Έλληνες εφοπλιστές


    Αυξημένο ενδιαφέρον για τη σύναψη συμφωνίας με την αμερικανική πετρελαϊκή εταιρεία Chevron που θα εξασφαλίζει τη μακροχρόνια ναύλωση των νεότευκτων πλοίων τους έχουν επιδείξει αρκετοί κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές.

    Μεταξύ άλλων οι εταιρίες Maran Tankers, του Γιάννη Αγγελικούση, Consolidated Marine συμφερόντων της οικογένειας Λάτση και Tsakos Group, της οικογένειας Τσάκου “ποντάρουν” σε μία σύμβαση που θα ξεπερνά τα πέντε χρόνια για τα τάνκερ τους.

    Πηγές της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν ότι ο ενεργειακός κολοσσός των ΗΠΑ είναι μία από τις εταιρίες που αναζητούν ναυλώσεις νεότευκτων πλοίων τύπου suezmax, χρονικής διάρκειας άνω των πέντε ετών. Παράλληλα, αναφέρουν ότι οι τρεις ελληνικών συμφερόντων εταιρίες που προαναφέραμε έχουν πραγματοποιήσει επαφές με νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 156,000 dwt.

    H Maran Tankers λέγεται ότι συνεργάζεται με το Daehan Shipbuilding, ενώ ο όμιλος Τσάκου με το Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC) στις Φιλιππίνες. Η Consolidated Marine συνεργάζεται, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.

    Στέλεχος ναυπηγείου που επικαλείται το tradewinds, σχολιάζει ότι δεν υπάρχουν πολλές συμφωνίες για την κατασκευή νεότευκτων τάνκερ τύπου suezmax αυτή την περίοδο και είναι φυσικό να υπάρξει αύξηση του ενδιαφέροντος για τέτοιες παραγγελίες.

    Ναυλομεσίτες πάντως αναφέρουν ότι η Chevron αναζητά suezmaxes τα οποία θα παραδοθούν το 2020 και θα διαθέτουν scrubbers, όψει της έναρξης εφαρμογής του νέου ορίου εκπομπών θείου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, σε δύο χρόνια. 

    Η τιμή για τα νεότευκτα suezmax κυμαίνεται μεταξύ 60 και 65 εκατ. δολ., ανάλογα με τον τύπο scrubber που θα διαθέτουν, αναφέρουν πηγές.

    Γεγονός πάντως είναι ότι η Chevron εμφανίζεται δραστήρια στις ναυλώσεις νεότευκτων τάνκερ. Την περασμένη Άνοιξη έγινε γνωστό ότι ναύλωσε δύο δεξαμενόπλοια τύπου MR από την ιαπωνική Nissen Kaiun και άλλα δύο από την Mitsui & Co, για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

    Παράλληλα, τον Ιούνιο, η Tsakos Energy Navigation (TEN), του εφοπλιστή Νικόλαου Τσάκου, παρήγγειλε δύο πλοία μεταφοράς αργού χωρητικότητας 115,000-dwt, στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, έχοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, εξασφαλίσει για αυτά μακροχρόνιο συμβόλαιο ναύλωσης. Ορισμένοι, μάλιστα, υποστηρίζουν ότι ο ναυλωτής για τα πλοία είναι η Chevron.

    Τα δύο πλοία αναμένεται να παραδοθούν στην ΤΕΝ το 2020 και κατά τις εκτιμήσεις ναυλομεσιτών, η κατασκευή τους θα κοστίσει 52 εκατ. δολ. έκαστο.

    Ν. Τσάκος, εφοπλιστής

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αναβαθμίζουν τον στόλο τους. Όλα τα ονόματα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Φειδάκης: Καθ’ οδόν προς το τρίτο της reverse stock split η Globus Maritime;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα ελληνικά πλοία που βγαίνουν στο σφυρί τις επόμενες εβδομάδες

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ