• Ναυτιλία

    Γ. Πατέρας: Η Aegeus Shipping πούλησε το… πολύπαθο τελευταίο πλοίο της

    Πατέρας ναυτιλία

    Γιώργος Δ. Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΝΕΕ) και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Aegeus Shipping


    Το τελευταίο της πλοίο φέρεται να πούλησε η ναυτιλιακή εταιρεία Aegeus Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Πατέρα, αν και μέχρι στιγμής κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από επίσημα χείλη.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων, το πλοίο Marine Stars (χωρητικότητας 53.400 dwt, κατασκευής 2006) εμφανίζεται να ανήκει πλέον στην Hengyang Shipping, ενώ τη διαχείρισή του να έχει αναλάβει η κινεζική Shanghai Zhengdong Shipping. Ελληνικές και βρετανικές ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το TradeWinds επιβεβαιώνουν ότι το πλοίο πωλήθηκε σε κινεζική εταιρεία, έναντι 8,4 εκατ. δολαρίων περίπου.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω πλοίο, που η Aegeus αγόρασε τον Δεκέμβριο του 2010 έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων, είναι επιβαρυμένο με μία μάλλον αρνητική προϊστορία. Πριν από τρία χρόνια είχε προσαράξει σε ύφαλο ανοιχτά των Οινουσσών, μόλις δύο μέρες αφού είχε προσαράξει σε αβαθή στα Δαρδανέλια, ενώ στα τέλη του 2016 και στις αρχές του 2017 ακινητοποιήθηκε δύο φορές από λιμενικές αρχές κρατών της Αφρικής μετά από ελέγχους. Στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου φέρεται επίσης να επισχέθηκε προσωρινά στο Μπανγκλαντές για ληξιπρόθεσμες οφειλές για καύσιμα, και λίγες μέρες αργότερα έγινε γνωστό ότι υπέστη ζημιές κατά τη σύγκρουσή του με άλλο πλοίο ξηρού φορτίου. Παρ’ όλα αυτά, η αξία του πλοίου σύμφωνα με το VesselsValue υπολογίζεται στα 9,5 εκατομμύρια δολάρια, υπερδιπλάσια της τιμής scrap του.

    Η Aegeus, μία εταιρεία που τηρεί χαμηλό προφίλ, ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 από τον Δημήτρη Πατέρα, μέλος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας με καταγωγή από τις Οινούσσες. Έκτοτε ο στόλος της δεν ξεπερνούσε ποτέ τα τρία πλοία. Επικεφαλής της εταιρείας σήμερα είναι ο γιος του Δημήτρη Πατέρα, Γιώργος, ο οποίος στο παρελθόν έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ είναι πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Σε selective default η ελληνική ναυτιλιακή Eletson από τη Standard & Poor’s

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Xάρης Βαφειάς: Μπαράζ ναυλοσυμφώνων από τη StealthGas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation



    ΣΧΟΛΙΑ