• Ναυτιλία

    Γ. Οικονόμου: Oι επόμενες κινήσεις του ισχυρού εφοπλιστή

    Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Στην πώληση δύο παλαιότερης κατασκευής φορτηγών πλοίων προχωρά ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, εκμεταλλευόμενος την ανάκαμψη που παρουσιάζουν οι τιμές στη ναυτιλιακή αγορά αυτή την περίοδο. Με την κίνηση αυτή, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, θα καταφέρει να περιορίσει τις ζημιές του.

    Το πρώτο πλοίο στο οποίο έχει μπει “πωλητήριο” ανήκει στην, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, ναυτιλιακή, Dryships. Πρόκειται για το Bargara, χωρητικότητας 74,800 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2001 στο ναυπηγείο Hudong-Zhonghua στην Κίνα.

    Η αξία του εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα 8 με 8,5 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι η DryShips αγόρασε το πλοίο από τη νορβηγική Arne Blystad έναντι 47,5 εκατ. δολ. το 2007.

    Η εταιρία θα περιορίσει τις ζημιές πουλώντας το πλοίο σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία οι αξίες στα panamax αυτής της παλαιότητας σημειώνουν ανάκαμψη. Τα δεδομένα από τη VesselsValue δείχνουν ότι η Bargara το Φεβρουάριο του 2016 είχε αξία μόλις 3,17 εκατ. δολ. Η διαμόρφωση της τιμής σήμερα στα 8,4 εκατ. δολ., συνεπάγεται μία αύξηση κατά 165%.

    Προς πώληση διατίθεται και το “αδελφό” πλοίο του Bargara, το Samatan που κατασκευάστηκε το 2001 και ανήκει στην άλλη εταιρία της οικογένειας Οικονόμου, την Cardiff Marine. 

    Για τη ναυτιλιακή η πώληση του συγκεκριμένου πλοίου αναμένεται να είναι ιδιαίτερα επικερδής, αφού η Cardiff Marine, το αγόρασε μόλις 4,4 εκατ. δολ. από τη DryShips — μαζί με δύο ακόμη panamaxes — το Νοέμβριο 2016.

    Ωστόσο, η απόφαση του εφοπλιστή να προχωρήσει στην πώληση των δύο πλοίων δεν σημαίνει ότι αυτό θα επιτευχθεί γρήγορα. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα η Dryships είχε βγάλει προς πώληση το χωρητικότητας 75,900-dwt πλοίο Maganari (κατασκευής 2001) αλλά δεν κατάφερε να κλείσει καμία συμφωνία προς το παρόν.

    Παρόλα αυτά, οι κινήσεις που δρομολογεί ο κ. Οικονόμου αποτυπώνουν το στόχο του να πουλήσει τα παλαιότερης κατασκευής panamax που περιλαμβάνονται στο στόλο του.

    Τον Ιανουάριο, η DryShips επιβεβαίωσε την πώληση του πλοίου Ecola, που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Jiangnan το 2001 και έχει χωρητικότητα 73,900-dwt, έναντι 8,5 εκατ. δολ. Αγοραστής ήταν η κινεζική εταιρία Taizhou Shi An Li International Shipping.

    Επίσης, τον ίδιο μήνα ο κ. Οικονόμου πούλησε το χωρητικότητας 74,700-dwt πλοίο Topeka (κατασκευής 2000), σε Κινέζους αγοραστές στην άκρως συμφέρουσα τιμή των 9 εκατ. δολ.

    Οικονόμου ναυτιλία
    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Σουραβλάς: Συνεχίζει ακάθεκτη την ανανέωση του στόλου της η Load Line

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Η Navios… ανακαλύπτει τον κόσμο του sale and leaseback

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Προκοπίου: Γιατί η Dynagas LNG Partners ψαλιδίζει τη διανομή μερίσματος

     



    ΣΧΟΛΙΑ