• Ναυτιλία

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Η νέα παραγγελία της Enesel στα ναυπηγεία Daehan

    Λαιμός ναυτιλία

    Φίλιππος Λαιμός (αριστερά) και Αντώνης Λαιμός (δεξιά), εφοπλιστές της Enesel SA


    Ένα ακόμα βήμα προς την επέκταση του στόλου της έκανε η Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού, με την παραγγελία δύο τάνκερ αργού από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Daehan, με την εκτιμώμενη τιμή τους να είναι στα 104 εκατομμύρια δολάρια.

    Πρόκειται, σύμφωνα με πηγές της αγοράς των ναυπηγείων, για δύο τάνκερ aframax χωρητικότητας 114.000 dwt το καθένα, η παράδοση των οποίων προγραμματίζεται για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει οψιόν για άλλα πλοία.

    Η Enesel διαθέτει σήμερα τέσσερα τάνκερ aframax, εκ των οποίων τα δύο κατασκευάστηκαν το 2004 στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και τα άλλα δύο στα ναυπηγεία Daehan το 2017. Επιπλέον, πέρυσι η εταιρεία επένδυσε 328 εκατομμύρια δολάρια για τέσσερα νεότευκτα VLCCs από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Θα παραλάβει το πρώτο φέτος και τα υπόλοιπα το 2019.

    Σύμφωνα με το VesselsValue, η Enesel διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 14 πλοία, μεταξύ των οποίων έξι μεγάλα containerships χωρητικότητας 13.800 teu και τέσσερα χωρητικότητας 9.800 teu.

    Παράλληλα, η εταιρεία έχει πουλήσει φέτος ένα VLCC, δύο τάνκερ aframax και τέσσερα containeships φέτος. Ειδικότερα, πούλησε τα τάνκερ Pantelis και Sparto (αμφότερα χωρητικότητας 114.000 dwt, κατασκευής 2004) στη Thenamaris έναντι 11,5 εκατ. δολαρίων το καθένα, το VLCC Kassos 1 (κατασκευής 320.000 dwt, κατασκευής 2007) στην Aeolos έναντι 34,6 εκατ. δολαρίων, και τα containerships Thalassa Mana, Thalassa Tyhi, Thalassa Doxa and Thalassa Axia (όλα χωρητικότητας 13.800 teu, κατασκευής 2014) πωλήθηκαν στη Ship Finance International του John Fredriksen.

    Σύμφωνα με ειδικό της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds, η εταιρεία πιθανότατα θα πληρώσει περί τα 52 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα από τα νεότευκτα πλοία της νέας της παραγγελίας, καθώς η στάνταρ τιμή στα ναυπηγεία Daehan είναι γύρω στα 48 εκατ. δολάρια, συν άλλα 2 εκατ. δολάρια για συμμόρφωση με τα στάνταρ εκπομπών ρύπων Tier III και ακόμα 2 εκατ. δολάρια για τον εξοπλισμό των πλοίων με scrubbers.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σ. Παληός: Κίνηση ματ από τη Diana Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Α. Φράγκου: Οι νέες κινήσεις ανανέωσης του στόλου της Navios Maritime. Οι τελευταίες αγοραπωλησίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Θ. Μαρτίνος: Η ασυνήθιστη κίνηση της Eastern Mediterranean Maritime



    ΣΧΟΛΙΑ