• Ναυτιλία

    Χρονιά με προκλήσεις το 2018 για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων

    • Bloomberg
    Αυξήθηκε ο όγκος του διμερούς εμπορίου προϊόντων Ελλάδας - Ρωσίας το α’ εξάμηνο 2021


    Οι ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχουν μπροστά τους ένα έτος γεμάτο προκλήσεις, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα για μεταφορά αγαθών αναμένεται να ξεπεράσει το μέγεθος των φορτίων.

    Ο  Corrine Png, Διευθύνων Σύμβουλος της ερευνητικής εταιρίας Crucial Perspective, εκτιμά ότι η ικανότητα μεταφοράς φορτίων στα container θα αυξηθεί φέτος κατά 5,9%, υπερβαίνοντας την αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης, για πρώτη φορά από το 2015.

    Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι περισσότερα από 40 τεράστια πλοία εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν τουλάχιστον πριν από δύο χρόνια είναι έτοιμα να παραδοθούν στις εταιρίες, δημιουργώντας άφθονο αποθηκευτικό χώρο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα μέρος από τα πλοία αυτά πιθανόν θα παραμείνει άδειο, οι ναυτιλιακές του συγκεκριμένου κλάδου ίσως αναγκαστούν να μειώσουν τις χρεώσεις για τη μεταφορά των αγαθών, ακόμη και αν προσπαθούν να ξεπεράσουν χρόνια συσσωρευμένων ζημιών από την ύφεση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

    Σημειώνεται ότι ποσοστό άνω του 90% του παγκόσμιου εμπορίου μεταφέρεται δια θαλάσσης.  Ας δούμε αναλυτικά τις προβλέψεις για τον κλάδο.

    -Περισσότερος χώρος για τη μεταφορά των αγαθών

    Καθώς τα περισσότερα μεγάλα πλοία παραδίδονται στις εταιρίες και τίθενται σε λειτουργία το 2018, η χωρητικότητα φορτίου των πλοίων αναμένεται να διευρυνθεί περισσότερο σε τρία χρόνια.

    -Θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερα πλοία και ακόμη περισσότερα εμπορεύματα

    Ορισμένες γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τις σημερινές χαμηλές τιμές της ναυπηγικής βιομηχανίας για να παραγγείλουν περισσότερα πλοία, επισημαίνει ο Corrine Png. Όπως έχει δείξει η ιστορία, τα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών τείνουν να συμπιέζονται όταν αυξάνονται οι παραγγελίες πλοίων, λόγω ανησυχίας θα υπάρξει υπέρβαση της χωρητικότητας.

     

    -Οι αγοραστές από την Ασία και την Ευρώπη ξοδεύουν περισσότερα

    Οι εταιρίες πρέπει να συγκεντρώσουν συνολικά 144 δισ. δολάρια για να παραλάβουν όλα τα πλοία φέτος. Από το ποσό αυτό, το 73% θα προέρχεται από αγοραστές στην Ασία και την Ευρώπη.

    -Θα υπάρχει ζήτηση για μεγαλύτερα πλοία

    Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι ανέρχονται σε 98 από τις συνολικές παραγγελίες του τρέχοντος έτους και 120 από αυτές του επόμενου έτους.  Συνολικά, ο αριθμός των πλοίων που παραγγέλλονται αναμένεται να αυξηθεί κατά 54% σε 662 φέτος και σε 820 το 2019, δήλωσε ο Park Moo-hyun, αναλυτής της Hana Financial Investment Co. στη Σεούλ.

    -Τα περισσότερα πλοία είναι για μεταφορά αργού πετρελαίου και ξηρού φορτίου χύδην

    Τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά ξηρού φορτίου χύδην αποτελούν το 60% των συνολικών παραδόσεων που έχουν προγραμματιστεί για το τρέχον έτος, ενώ τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσωπεύουν το 19%. Το Hana Financial’s Park προβλέπει μια “σταθερή αύξηση” στη ζήτηση για μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μπορούν να μεταφέρουν πάνω από 15.000  κιβώτια.

     



    ΣΧΟΛΙΑ