• Ναυτιλία

    Α. Φράγκου: Η Navios… ανακαλύπτει τον κόσμο του sale and leaseback

    Φράγκου Navios ναυτιλία

    Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Group (Φωτογραφία: TradeWinds)


    Μία συμφωνία αγοράς και επαναμίσθωσης (sale and leaseback) πλοίων της με “κορυφαία κινεζική” εταιρεία ανακοίνωσε και επίσημα την Πέμπτη η ναυτιλιακή Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου.

    Η Navios Acquisition ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο είχε αποκαλύψει ότι βρισκόταν σε συζητήσεις για μία τέτοια συμφωνία που θα αφορούσε συνολικά τέσσερα τάνκερ της. Από τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία προκύπτει ότι η συμφωνία υπεγράφη τελικά στα τέλη Μαρτίου.

    Σε ανακοίνωσή της, η Navios Acquisition έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες, γνωστοποιώντας ότι τα έσοδα από τη συναλλαγή, ύψους 69,25 εκατομμυρίων δολαρίων, αξιοποιήθηκαν για τη μείωση του χρέους της εταιρείας, ενώ η Αγγελική Φράγκου δήλωσε ότι αντισυμβαλλόμενη είναι μία “κορυφαία κινεζική” εταιρεία, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

    Η εταιρεία δεν γνωστοποίησε ποια είναι τα πλοία που περιλαμβάνει η συμφωνία. Ναυλομεσιτικές πηγές που επικαλείται το TradeWinds αναφέρουν πάντως ότι πρόκειται για δύο ζεύγη τάνκερ: τα Nave Orion και Nave Bellatrix (χωρητικότητας 50.000 dwt, κατασκευής 2013) και τα Nave Aquila και Nave Atria (χωρητικότητας 50.000 dwt, κατασκευής 2012). Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως η τιμή για το ζεύγος των νεώτερων πλοίων διαμορφώθηκε στα 26,8 εκατ. δολάρια το καθένα, ενώ για τα άλλα δύο πλοία στα 25,5 εκατ. δολάρια το καθένα.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και η πρακτική αυτή είναι τελευταία ιδιαίτερα δημοφιλής στις ναυτιλιακές αγορές, είναι η πρώτη φορά που η Navios προχωρά σε συμφωνία sale and leaseback. Και μάλιστα φαίνεται πως έπεται και συνέχεια, αφού όπως δήλωσε η Αγγελική Φράγκου: “Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την πρόσβασή μας σε αυτήν την ελκυστική χρηματοδοτική αγορά”.

    Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Maritime Holdings
    Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής Navios Maritime Holdings

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιατί η Morgan Stanley κόβει τα… φτερά των capesizes

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Aegean Marine Petroleum: Νέος CFO της εταιρίας o Παύλος Παπαγεωργίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Προκοπίου: Γιατί η Dynagas LNG Partners ψαλιδίζει τη διανομή μερίσματος



    ΣΧΟΛΙΑ