• Business

    Σ. Θεοφάνης (ΟΛΘ): Τι είπε για ΤΑΙΠΕΔ, Αμερικανό Πρέσβη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

    Ο Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, περιγράφει το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας για τον 6ο Προβλήτα, κατά τη διάρκεια της ξενάγησης των δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις του Λιμένα Θεσσαλονίκης.


    Μια πολύ ενδιαφέρουσα και γεμάτη μηνύματα με πολλούς αποδέκτες ήταν η παρθενική συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες η νέα διοίκηση του ΟΛΘ. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν τα σχόλια που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού για την κατάσταση που περιέλαβαν οι νέοι επενδυτές τις υποδομές του λιμανιού, τον Αμερικανό Πρεσβευτή αλλά και στον ρόλο που πρέπει να παίξει το Κράτος στην επιτυχία του εγχειρήματος και στις επενδύσεις που αφορούν στην οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με την ενδοχώρα.

    Αφού επανέλαβε τη δέσμευση της κοινοπραξίας South East  Gateway Thessaloniki να ολοκληρώσει πολύ νωρίτερα από τις προθεσμίες τις υποχρεωτικές επενδύσεις και πως κατέβαλε ένα πολύ ικανοποιητικό τίμημα για το Ελληνικό Δημόσιο , ο κ. Σωτήρης Θεοφάνης μίλησε έξω από τα δόντια για την κατάσταση που περιέλαβαν οι νέοι επενδυτές τον Οργανισμό.

    Όπως είπε χαρακτηριστικά «βρήκαμε «παλιό εξοπλισμό, σημαντικές καθυστερήσεις στο ΣΕΜΠΟ, σοβαρές δυσλειτουργίες οργανωτικές», για να προσθέσει εμφανώς απογοητευμένος ότι η εικόνα του εξοπλισμού ήταν πολύ διαφορετική από αυτή που υπήρχε στα κείμενα του διαγωνισμού, τέτοια που να αισθάνεται ότι δεν είχε την ακριβή πληροφόρηση από το ΤΑΙΠΕΔ.

    Η κακή κατάσταση του εξοπλισμού και των υποδομών, σύμφωνα με τον ίδιο, οδήγησε την κοινοπραξία στην απόφαση να προχωρήσει σε έκτακτες επενδύσεις ύψους 27 εκατ. ευρώ μέσα στο 2018, πέραν των υποχρεωτικών που θα υλοποιηθούν παράλληλα. Αυτές οι επενδύσεις, αφορούν στην αγορά δυο καινούριων γερανογεφυρών και στην επισκευή άλλων τριών, στην αγορά δυο οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στην επισκευή άλλων εννέα.

    Μάλιστα, ερωτώμενος σχετικά ο κ. Θεοφάνης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο η κοινοπραξία να ζητήσει αποζημίωση, όπως έκανε και η Fraport με τα περιφερειακά αεροδρόμια, αμέσως μόλις λάβει τα τελικά αποτελέσματα του οικονομικού ελέγχου (due diligence) που βρίσκεται σε εξέλιξη από τους ορκωτούς ελεγκτές και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα. «Ουδέν σχόλιο προσωρινά», απάντησε στα επίμονα ερωτήματα των δημοσιογράφων, επαναλαμβάνοντας πως θα περιμένει το πόρισμα των ελεγκτών.

    Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού στην ανάγκη η Πολιτεία να διευκολύνει το έργο των επενδυτών, όσον αφορά στην επίσπευση των αδειοδοτήσεων αλλά και στην οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα, η οποία είναι κομβικής σημασίας για την επιτυχία του εγχειρήματος.

    «Χωρίς την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, η όποια επένδυση που θα δώσει τη δυνατότητα να έρθουν μεγάλα πλοία τακτικών γραμμών δεν θα έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφάνης, αποκαλύπτοντας πως η κοινοπραξία πρότεινε στην κυβέρνηση οι σχετικές επενδύσεις να γίνουν παράλληλα με αυτές στο λιμάνι, κάτι που ωστόσο δεν έγινε δεκτό. Ωστόσο, εξέφρασε την ελπίδα ότι το Κράτος θα ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του στο κομμάτι αυτό, γιατί διαφορετικά το λιμάνι «δεν θα έχει τύχη».

    Ο κ. Θεοφάνης στάθηκε επίσης και στον αναχρονιστικό τρόπο φόρτωσης των πλοίων και στην αποχή των τελωνειακών υπαλλήλων από την τρίτη βάρδια, και αναρωτήθηκε γιατί το Κράτος δεν ανταποκρίνεται στην στοιχειώδη υποχρέωσή του, να παρέχει ελεγκτικούς μηχανισμούς σε 24ώρη βάση, όπως οι υπηρεσίες που παρέχει η κοινοπραξία στους πελάτες της.

    Το τρίτο και τελευταίο σημείο που «έκλεψε την παράσταση» ήταν η αναφορά του κ. Θεοφάνη στον Αμερικανό πρέσβη, Τζέφρι Παίατ για τις δηλώσεις που έκανε σχετικά με την κοινοπραξία στο πρόσφατο παρελθόν. Ο επικεφαλής του ΟΛΘ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου ήταν ιδιαίτερα οξύς και χρησιμοποίησε ιδιαίτερα αυστηρό τόνο στη δήλωσή του. Συγκεκριμένα ο κ. Θεοχάρης είπε πως «δεν είναι δουλειά μου να σχολιάζω δηλώσεις κρατικών διπλωματικών υπαλλήλων τρίτων χωρών διαπιστευμένων στη χώρα, όπως και δεν είναι δουλειά αυτών των υπαλλήλων που έχουν διαπιστευτεί στη χώρα να σχολιάζουν ή να τοποθετούνται σε επενδύσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μου, στις περιπτώσεις που δεν υφίστανται επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τη χώρα από την οποία προέρχονται».

    Υπογράμμισε ότι η κοινοπραξία παρά τις επιθέσεις που δέχεται, «κάνει μια πολύ σοβαρή επιχειρηματική προσπάθεια και είναι διατεθειμένη να επενδύσει και να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με σχέδιο, όραμα και επιχειρηματικότητα».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΟΛΘ: Πώς θα κάνουμε τη Θεσσαλονίκη το μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σιγή ιχθύος από την ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ για όσα παράδοξα συμβαίνουν στη διαχείριση των οικονομικών της



    ΣΧΟΛΙΑ