• Business

    Ο Ευτύχης Βασιλάκης και το μετοχικό «πακέτο» των 402 εκατ. ευρώ που κληρονόμησε από τον πατέρα του

    Ευτύχης Βασιλάκης

    Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Air


    Με επώνυμο βαρύ σαν ιστορία, ο Ευτύχης Βασιλάκης, πρωτότοκος γιός του ιδρυτή του επιχειρηματικού ομίλου Θόδωρου Βασιλάκη, που έφυγε προ ημερών από τη ζωή, είναι εκείνος ο οποίος παίρνει και τυπικά το «χρίσμα» της διαδοχής. Άλλωστε χρόνια τώρα, αυτός ήταν που χειριζόταν όλα τα κρίσιμα ζητήματα, από τα πόστα του αντιπροέδρου της αεροπορικής εταιρίας Aegean και του διευθύνοντος συμβούλου, αλλά και αντιπροέδρου στην Autohellas.

    Σε ηλικία 51 ετών σήμερα ο Ευτύχης Βασιλάκης ελέγχει το 36,64% των μετοχών στην «Αεροπορία Αιγαίου» και το 60,06% της Αutohellas. Στο μετοχικό αυτό χαρτοφυλάκιο είχε την ψιλή κυριότητα από το 2015, αλλά από χθες πέρασε στην κατοχή του, μετά από το θάνατο του πατέρα του.

    Με όρους χρηματιστηριακών αποτιμήσεων,το χαρτοφυλάκιο που κληροδοτήθηκε στον Ευτύχη Βασιλάκη αντιστοιχεί σε μετοχικό πλούτο 402,2 εκατ. ευρώ. Όταν οι εισηγμένες εταιρείες που φέρουν ανεξίτηλη την υπογραφή του ρηξικέλευθου δημιουργού τους Θόδωρου Βασιλάκη, τιμολογούνται συνολικά στα 912 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών τα 621,3 εκατ. ευρώ αφορούν την Aegean και τα 290,7 εκατ. ευρώ την Autohellas, με βάση τα δεδομένα της χθεσινής, χρηματιστηριακής συνεδρίασης.

    Ο 46χρονος αδελφός του Ευτύχη, Γιώργος Βασιλάκης, είναι στα διοικητικά συμβούλια και των δύο εισηγμένων εταιριών, αλλά δεν εμφανίζεται να έχει κάποια μετοχική συμμετοχή σε αυτές. Παραμένει άγνωστο αν στο χαρτοφυλάκιο που πέρασε στον έλεγχο του ηλικιακά μεγαλύτερου αδελφού του, έχει κι εκείνος κάποιου είδους συμφέροντα, ή αν η πατρική περιουσία μοιράστηκε με άλλους τρόπους που πιθανότατα δεν θα αντικρύσουν το φώς της δημοσιότητας. Ούτως ή άλλως ο επιχειρηματικός όμιλος Βασιλάκη είναι από τους πλέον σημαίνοντες στη χώρα και το μεγάλο στοίχημα για τον διάδοχο, είναι να αυξήσει ακόμα περισσότερο την εμβέλειά του. Σαφώς τα δείγματα γραφής που έχει δώσει μέχρι τώρα ο Ευτύχης Βασιλάκης είναι άκρως ικανοποιητικά και σε θέση να δρομολογήσουν, μια πολλά υποσχόμενη συνέχεια.

    Η Autohellas είναι μία από τις λίγες εισηγμένες επιχειρήσεις που έχει καταφέρει να παράγει συνεχώς κέρδη και στα ενιά χρόνια της κρίσης. Μάλιστα από το 2009 έως και το 2017, η εταιρεία έχει μοιράσει 52,4 εκατ. ευρώ στους μετόχους, στα οποία θα προστεθούν τα εφετινά μερίσματα των 13,4 εκατ. ευρώ πρό φόρων.

    Η «Αεροπορία Αιγαίου» που είναι και η ναυαρχίδα του ομίλου Βασιλάκη, έχει δώσει από το 2009 έως τώρα, μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου, συνολικού ύψους 266,4 εκατ. ευρώ πρό φόρων. Ενδεικτικά όλα αυτά του ισχυρού εκτοπίσματος που έχει η αεροπορική εταιρία, η οποία στην περσινή χρήση ενίσχυσε κατά 87,4% τα καθαρά της κέρδη που διαμορφώθηκαν στα 60,36 εκατ. ευρώ, μετά από τα δικαιώματα μειοψηφίας. Στο συνολικό «πακέτο» συμμετοχής που πέρασε στα χέρια του Ευτύχη Βασιλάκη, περιλαμβάνεται και το 11,66% το οποίο αφορά τη μετοχική θέση που έχει στην εταιρεία η Autohellas. Πέραν της πλευράς Βασιλάκη, ποσοστό της τάξεως του 17,12% είναι σε δύο ίσα μερίδια εταιριών, συμφερόντων των αδελφών Πάνου και Θανάση Λασκαρίδη. Οι συμμετοχή των αδελφών Λασκαρίδη είναι παλαιά και ανάγεται στο πλαίσιο της συμφωνίας που είχε υπάρξει με την ενσωμάτωση της αεροπορικής εταιρίας «Κρόνος» στο σχήμα της Aegean. Μέτοχος επίσης,με 5,19% στην εταιρία είναι και Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος. Ακόμη, τη δική του σημασία έχει και το γεγονός ότι ανάμεσα στα μέλη του Δ.Σ της «Αεροπορίας Αιγαίου» συγκαταλέγεται και Αναστάσης Δαυίδ, ο οποίος διαδέχτηκε τον πατέρα του Γιώργο Δαυίδ στη διοικητική ιεραρχία της Coca Cola.

    Στα τέλη του ερχόμενου Ιουνίου, αναμένεται να ολοκληρωθεί η συμφωνία της Aegean με την Airbus για την προμήθεια 30+12 αεροσκαφών τύπου A320neo, ύψους 5 δίς ευρώ. Συμφωνία που εξ αρχής χειρίζεται ο Ευτύχης Βασιλάκης και αναμένεται να δώσει άλλο… αέρα, στην αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής εταιρίας. Μέχρι τότε, οι κύριοι μέτοχοι της Aegean θα έχουν εισπράξει τα αναλογούντα μερίδια από τη διανομή των μερισμάτων, συνολικού ύψους 39,3 εκατ. ευρώ, πριν από τους φόρους. Στην πλευρά Βασιλάκη (μαζί με την Autohellas) αντιστοιχούν 14,4 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο των αδελφών Λασκαρίδη είναι 7,2 εκατ. ευρώ, ενώ στον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο αντιστοιχούν 2 εκατ. ευρώ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θεόδωρος Βασιλάκης: «Όσοι μείνουν πίσω, ας πούνε για μένα ότι αυτός έκανε κάτι καλό…»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θεόδωρος Βασιλάκης: Έφυγε από τη ζωή αφήνοντας πίσω του ένα τεράστιο έργο



    ΣΧΟΛΙΑ