• Business

    Προχωρά το σχέδιο διάσωσης των ναυπηγείων DSME


    Σχεδόν ομόφωνα εγκρίθηκε από τους ομολογιούχους των ναυπηγείων Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) το σχέδιο μετατροπής χρέους σε μετοχές της εταιρείας, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να επιβιώσει, στις δύο πρώτες από τις πέντε συνολικά συναντήσεις της με ομολογιούχους που θα έχει η διοίκηση της DSM σήμερα και αύριο.

    Στην πρώτη συνάντηση το ποσοστό αποδοχής ήταν 99,99% επί των παρόντων, ενώ στη δεύτερη συνάντηση ήταν 98,99%.

    Όπως αναφέρουν πηγές των πιστωτριών τραπεζών της DSME που επικαλείται το πρακτορείο Reuters, οι συναντήσεις αυτές διεξήχθησαν λίγες ώρες μετά από την απόφαση του τρίτου μεγαλύτερου συνταξιοδοτικού ταμείου στον κόσμο και μεγαλύτερου κατόχου ομολόγων της DSME, NPS, να εγκρίνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ναυπηγείων, μία απόφαση που πιθανόν να επηρεάσει και άλλους ομολογιούχους να ανταποκριθούν θετικά, ανοίγοντας το δρόμο για την υλοποίηση ενός προγράμματος διάσωσης ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Η αποδοχή της αναδιάρθρωσης χρέους θα είναι πιο επωφελής για να βελτιωθούν τα έσοδα του ταμείου”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του το NPS.

    Το σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπει ότι οι κάτοχοι ομολόγων αξίας 1,32 δις δολαρίων της DSME θα πρέπει να συμφωνήσουν στην ανταλλαγή του μισού χρέους που τους οφείλεται με μετοχές, ενώ θα δεχθούν παράλληλα αναστολή της αποπληρωμής του χρέους για τρία χρόνια.

    Εν τω μεταξύ, “ψήφο εμπιστοσύνης” στα ναυπηγεία DSME έδωσε πρόσφατα ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, που επιβεβαίωσε τη συμφωνία του με τα ναυπηγεία για την κατασκευή τριών τάνκερ VLCC χωρητικότητας 318.000 dwt για λογαριασμό της Maran Tankers Management, προς παράδοση εντός του 2018, έναντι 250 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Σημειωτέον ότι τα ναυπηγεία DSME έχουν αυτή τη στιγμή συνολικά 18 παραγγελίες από τον Γιάννη Αγγελικούση, ο οποίος είναι ο “αιμοδότης” τους σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο.

    Όμως το παράδειγμα του Γιάννη Αγγελικούση φαίνεται πως ακολουθεί και η νοτιοκορεατική HMM, η οποία, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap της Νότιας Κορέας, υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα προσύμφωνο με τα ναυπηγεία DSME για την κατασκευή πέντε νέων τάνκερ κατηγορίας VLCC, με οψιόν για ισάριθμα επιπλέον, σε ένα deal που μπορεί να φτάσει ως και τα 792 εκατομμύρια δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Τι νέο σχεδιάζει ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έντονο παρασκήνιο: Τι συμβαίνει και η οικογένεια Φειδάκη πουλάει τις μετοχές της στη ναυτιλιακή;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιώργος Πατέρας: Με ένα πλοίο έμεινε η ναυτιλιακή του



    ΣΧΟΛΙΑ