• Business

    Marks & Spencer: Μένει ή φεύγει; Τι σχεδιάζει για την ελληνική αγορά

    • NewsRoom
    steve rowe

    Steve Rowe, διευθύνων σύμβουλος Marks & Spencer


    Την στήριξή του, στην ελληνική θυγατρική Marks & Spencer δίνει για τους επόμενους 12 μήνες ο βρετανικός Όμιλος, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνέχιση της δραστηριότητας της εταιρείας στην ελληνική αγορά. Να σημειώσουμε πως η Βρετανική μητρική, κατέχει έμμεσα το 80% της Marks and Spencer Marinopoulos Greece SA, ενώ το υπόλοιπο 20% ελέγχεται από την εταιρεία Marinopoulos Holding Sarl.

    Τον περασμένο Φεβρουάριο ο ρόλος της οικογένειας Μαρινόπουλος υποβαθμίστηκε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας και ο κ. Στέφανος Μαρινόπουλος, είναι πλέον απλό μέλος στο διοικητικό συμβούλιο, από πρόεδρος που ήταν πριν τις τελευταίες αλλαγές.

    Με δίκτυο 26 καταστημάτων στη χώρα και πωλήσεις στις ομώνυμες θυγατρικές αλυσίδες σε Ρουμανία και Βουλγαρία το τελευταίο δωδεκάμηνο της χρήσης της εμφάνισε μειωμένα έσοδα ύψους 57,028 εκατ. ευρώ έναντι των 61,092 εκατ. ευρώ στη χρήση 2015-2016.

    Λόγω του περιορισμού των εξαγωγών τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις της εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν εκ νέου. Την εξεταζόμενη περίοδο η εταιρεία διενεργούσε χονδρικές πωλήσεις προς εταιρείες του ομίλου σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Οι εξαγωγές της προς την M&S Romania που ανήλθαν σε 5,16 εκατ. ευρώ τη χρονιά 2016/2017 δεν συνεχίζονται μετά τον Σεπτέμβριο καθώς η συγκεκριμένη εταιρεία διέκοψε τη λειτουργία της.

    Τα λειτουργικά αποτελέσματα ήταν και πάλι ζημιογόνα στη συγκεκριμένη χρήση (-1,056 εκατ. ευρώ), ωστόσο σχετικά μειωμένα έναντι ζημιών ύψους 2,135 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

    Σε επίπεδο καθαρού προ φόρων αποτελέσματος οι ζημιές ανήλθαν στα 2,234 εκατ. ευρώ από 3,059 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Λόγω των συσσωρευμένων ζημιών, η εταιρία έχει αρνητική καθαρή θέση αλλά και αρνητικό κεφάλαιο κίνησης κατά 351.699 ευρώ στη χρήση του 2017.

    Μπορεί η βρετανική πολυεθνική να αποσύρει τις επενδύσεις της από τα Βαλκάνια και άλλες αγορές, ωστόσο διατηρεί σε αυτή τη φάση τη θέση της στην Ελλάδα όπου έχει δίκτυο 26 καταστημάτων, ενώ έχει αποφασίσει να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της στον κλάδο των τροφίμων, στο πλαίσιο της παγκόσμιας αναδιάρθρωσης που ακολουθεί.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Green Cola: Η βιομηχανία που θέλει να «αναστήσει» την τοπική παραγωγή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι νέες business του Ροδόλφου Οντόνι και το ταξίδι αστραπή του Γιώργου Λογοθέτη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά της HSH Nordbank περιμένει η διοίκηση της τράπεζας



    ΣΧΟΛΙΑ