• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Θετικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 6-10 Νοεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, σχετικά με τα πλοία τύπου Post-Panamax η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε αυξημένη με ενισχυμένη την ζήτηση, ειδικά στην κατηγορία των 5.500-TEU και στα πλοία ευρύτερου πλάτους (wide-beam). Παρόλα αυτά οι αναλυτές παρατήρησαν με ενδιαφέρον ότι οι τιμές των ναύλων που επιτύγχαναν τα απλά containerships χωρητικότητας 5.500-TEU δεν ήταν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα που διαθέτουν ευρύτερο πλάτος.

    Συγκεκριμένα, στα απλά πλοία των 5.500-TEU, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σε επίπεδα πάνω των $13.000 ημερησίως χωρίς σημάδια ύφεσης, συγκριτικά με εκείνα των wide-beam containerships που έχαναν περίπου $2.000 ημερησίως κατά την ίδια περίοδο. Εν τω μεταξύ, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας Post Panamaxes, ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων αυξήθηκε κάπως με περιορισμένη την αντίστοιχη ζήτηση, κάτι που όμως -κατά την άποψη των αναλυτών- θα είναι προσωρινό.

    Στα πλοία τύπου Panamax τώρα, μειωμένος ήταν ο αριθμός των spot πλοίων την εβδομάδα που πέρασε καθώς η αγορά συνέχισε να είναι δραστήρια. Παρόλα αυτά, υπήρξε ένας αριθμός πλοίων στην Ασία άνευ απασχόλησης, όμως το θετικό ήταν ότι οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να διατηρήσουν τις τιμές των ναύλων πάνω από τα επίπεδα των $7.000 ημερησίως. Από την άλλη, στην αγορά του Ατλαντικού, η εικόνα ήταν διαφορετική καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ φαινόταν αρκετά πιο περιορισμένη, ενώ υπήρξαν ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι πρόσφατα μερικά πλοία κατάφεραν να ολοκληρώσουν συμφωνίες κοντά στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, η εβδομάδα κύλισε με ήρεμους ρυθμούς και λίγα spot πλοία στην Ασία, ενώ παράλληλα στον Ατλαντικό, μέχρι και πριν το τέλος Νοεμβρίου ο αριθμός άμεσα διαθέσιμου τονάζ ήταν περιορισμένος.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, στην περιοχή του Περσικού Κόλπου η έλλειψη διαθέσιμου τονάζ οδήγησε τους ναυλωτές να αρχίζουν να εξετάζουν πλοία διαθέσιμα στην Ασία, ενώ στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο, η εικόνα της προσφοράς σε διαθέσιμα πλοία ήταν περιορισμένη και με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται κοντά στα επίπεδα προηγούμενων συμφωνιών, ίσως και λίγο παραπάνω.

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEU, σχετικά σταθερή παρέμεινε η αγορά με περιορισμένη την διαθεσιμότητα σε τονάζ. Η ζήτηση στον Ατλαντικό ήταν επικεντρωμένη κυρίως σε πλοία με υψηλή ψυκτική ικανότητα και με τους ναυλωτές να πληρώνουν πενταψήφια νούμερα συγκριτικά με τα πρότυπα πλοία στη Μεσόγειο, όπου οι τιμές κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, στην Ασία παρατηρήθηκε ότι οι υπό διαπραγμάτευση τιμές κυμάνθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $8.000 ημερησίως, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του πλοίου ή/και την χρονική διάρκεια.

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 1.700 TEU, η ζήτηση σε πλοία με εξοπλισμό φόρτωσης στην Ασία συνεχίζει να διατηρείται σε ικανοποιητικά επίπεδα, κάτι που αντικατοπτρίστηκε και στις τιμές των ναύλων κυρίως λόγω της κατάστασης στο λιμάνι της Chittagong. Έτσι, για παράδειγμα, ένα πλοίο τύπου Imabari 1.500 κατάφερε να πετύχει επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για 3-6 μήνες στα $9.100 ημερησίως, ενώ στα πλοία τύπου Wenchong οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Τώρα, σε σχέση με τα πλοία χωρητικότητας 1.100 TEU, δεν υπήρξαν σχόλια παρά μόνο αναφορά σε πλοίο τύπου B-183, το όποιο ολοκλήρωσε συμφωνία για χρονοναύλωση περιόδου 5-12 μηνών πάνω από τα επίπεδα των $6.000 ημερησίως. Τέλος, στην κατηγορία των 700-TEU η ζήτηση παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ στην Ασία η εντύπωση των αναλυτών ήταν ότι τα επίπεδα των $5.000 ημερησίως δεν θεωρούνται πλέον απραγματοποίητος στόχος, καθώς η τελευταία συμφωνία που πραγματοποιήθηκε σε πλοίο τύπου Mawei ήταν στα $4.900 ημερησίως.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην Ασία ήταν σε πλοίο τύπου Hyundai 7.500 για περίοδο 3-8 μηνών στα $12.750 ημερησίως. Επίσης σε πλοίο τύπου CSBC 5.500 για περίοδο 4-6 μήνες στα $13.250 ημερησίως και σε πλοίο Hyundai 4.250 σε επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για 4-12 μήνες στα $7.450 ημερησίως. Τέλος στην Ευρώπη αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο τύπου Mipo 2.800 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 3-8 μηνών στα $7.750 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Το μεγάλο deal της Sun Enterprises με την Petrobras

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το νέο ναυτιλιακό εγχείρημα της πέμπτης γενιάς της οικογένειας Μάτσα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συμεών Παληός: Οι νέες business του εφοπλιστή



    ΣΧΟΛΙΑ