• Business

    SHIPPING FOCUS: Παραδόθηκε η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών στην Cosco


    Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε. 

    Έτοιμη η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών στον Πειραιά

    Στη διοίκηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) -θυγατρική εταιρεία της Cosco– παραδόθηκε την Τετάρτη από την τεχνική εταιρεία ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ. Η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών, που χωροθετείται στο νότιο μέτωπο της Προβλήτας ΙΙΙ στο ΣΕΠ, έχει συνολικό εμβαδόν πλέον των 12.800 τ.μ. και συνολικό μήκος θαλάσσιου μετώπου άνω των 400 μ. Αποτελείται από τρεις σταθμούς φορτοεκφόρτωσης, που εξυπηρετούν τρεις εταιρείες πετρελαιοειδών μέσω τερματικού σταθμού, ενώ πληροί τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές και αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες αυτόματες λειτουργίες.

    Στον «αέρα» η Hellenic Seaways

    Η Επιτροπή Ανταγωνισμού περνάει από εξονυχιστικό έλεγχο τη συμφωνία της Attica Group για την εξαγορά του 50,3% των μετοχών της Hellenic Seaways από την Τράπεζα Πειραιώς που είχε το 40,5% και από μικρομετόχους της εταιρείας. Η καταρχήν συμφωνία ανακοινώθηκε τον Αυγούστου και περιμένει το «ok» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί η Attica έχει θυγατρικές την Βlue Star Ferries που είναι ευθέως ανταγωνιστική της HSW και τη Superfast Ferries. Επίσης ο όμιλος Grimaldi -ελέγχει το 48,53% της HS μέσω της Minoan Lines- αναμένεται να προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Comp) για να ακυρώσει το deal.

    Αλλαγή ονόματος για το Viking Spirit

    Ο πρόεδρος της ναυτιλιακής εταιρείας Viking Ocean Cruises σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Viking Sky, ανέφερε την πρόθεση του το νεότευκτο Viking Spirit να μετονομαστεί σε Viking Orion. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2018 και θα είναι το 5ο πλοίο της Viking Ocean Cruises.

    Στο Πέραμα το Νήσος Χίος

    Το πλοίο της Hellenic Seaways επέστρεψε από την ναύλωση του στην Ισπανία και αναμένεται να δεξαμενιστεί αλλά και να προχωρήσει στην ετήσια επισκευή-συντήρηση του. Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό από την Hellenic Seaways ένα το πλοίο θα παραμείνει στην Ελλάδα ή θα ναυλωθεί σε κάποια γραμμή του εξωτερικού.

    Δύο μεταχειρισμένα containers για την Ernst Russ

    Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία Ernst Russ προχώρησε στην εξαγορά δύο μεταχειρισμένων containerships. Τα δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξήσουν την χωρητικότητα του στόλου κατά 2.450-teu και 2.785-teu αντίστοιχα. Ο μέσος όρος της ηλικίας τους υπολογίζεται στα 12 χρόνια. H ναυτιλιακή έχει στην διάθεση της ένα στόλο 150 πλοίων διαφόρων τύπων όπως tankers,containers και bulkers.

    Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη  (05/10/2017), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:

    • Baltic Dry Index (BDI): 1382 (+62)
    • Baltic Capesize Index (BCI):  2888 (+221)
    • Baltic Panamax index (BPI): 1345 (+69)
    • Baltic Supramax Index (BSI): 965 (-3)
    • Baltic Handysize Index (BHSI): 607 (-2) 

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Γεωργιόπουλος: Εξασφάλισε έκπτωση 20 εκατομμυρίων για νεότευκτο tanker

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: DryShips: Στα χέρια του Γ. Οικονόμου με 99,2 εκ. δολάρια το 69,5% της ναυτιλιακής

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Χατζηιωάννου: Αναχρηματοδότηση δανείων ύψους 75 εκατ. δολαρίων για τη Safe Bulkers



    ΣΧΟΛΙΑ