Θετικές αναμένεται να είναι οι εξελίξεις στον τομέα της μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Όπως επισημαίνει συγκεκριμένα η Bimco, η αύξηση της παραγωγής κάνει την παγκόσμια οικονομία να κινείται όλο και με ταχύτερους ρυθμούς και να προσεγγίζει -σε κάποιες προηγμένες οικονομίες- τα προ κρίσης επίπεδα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, που επικαλείται η Bimco, οι δείκτες της παγκόσμιας ανάπτυξης έχουν στραφεί προς τα πάνω, με τα οφέλη για τη ναυτιλία να είναι εμφανέστατα.

Σύμφωνα με την Bimco, οι προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας ναυτιλίας δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερες απ’ ό,τι σήμερα. Τονίζει, ωστόσο, πως οι εφοπλιστές θα καταφέρουν να εκμεταλλευτούν πλήρως το θετικό αυτό πλαίσιο μόνον εάν βελτιώσουν τη σχέση προσφοράς και ζήτησης, εάν δηλαδή φροντίσουν η προσφορά της χωρητικότητας να μην υπερβεί τη ζήτηση, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με τη μείωση της ανάπτυξης των στόλων τους. Υπογραμμίζει, επίσης, την ανάγκη να διατηρηθούν ανοικτά τα σύνορα και ελεύθερες οι εμπορικές σχέσεις.

Περαιτέρω άνοδο της μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αλλά και της αξίας των bulkers, προβλέπει και ο χρηματοοικονομικός οίκος Fearnley Securities.

Όπως αναφέρει ο οίκος, οι αξίες στα second-hand bulkers αναμένεται να κερδίσουν άλλο ένα 10% το 2018, καθώς η ανάκαμψη στον τομέα της μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχει εισέλθει στη δεύτερη φάση της.

Επιπλέον οι αναλυτές της Fearnley θεωρούν δεδομένο πως θα υπάρξει άνοδος των τιμών των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται bulk carriers, παρ’ όλο που  ορισμένες έχουν ήδη ενισχυθεί πάνω από 25% το 2017.

Ωστόσο ο νορβηγικός οίκος δεν έχει αλλάξει τις προβλέψεις του για τον μέσο ναύλο σε ετήσια βάση. Συγκεκριμένα, ο ημερήσιος ναύλος για τα capesizes το 2018 ανέρχεται σε 14.500 δολάρια και για το 2019 στα 18.000 δολάρια.

Σχετικά με την άνοδο της ναυπηγικής δραστηριότητας το τελευταίο διάστημα, οι αναλυτές δεν αναμένουν αύξηση του παγκόσμιου στόλου το 2019, ενώ όσον αφορά το 2020 τονίζουν πως οι νέοι κανονισμοί Tier III του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου θα οδηγήσει αρκετά πλοία στα διαλυτήρια.

Ακόμη οι τιμές των μετοχών των εταιρειών που διαχειρίζονται φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν ενισχυθεί κατά 27% το τρέχον έτος, ενώ ναυτιλιακές όπως οι Navios Maritime Partners, της οποίας ηγείται η Αγγελική Φράγκου, έχουν αύξηση της τάξης του 60% με 80%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Ανακάμπτει η αγορά των chemical tankers

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Λογοθέτης: Γιατί κόπηκε στα δύο το νεότευκτο containership που είχε ο εφοπλιστής

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο χρησμός του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά – Επενδύστε τώρα στην Ελλάδα. Μην καθυστερείτε

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here