• Business

    Μασούτης: Ποια είναι η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα που ρίχνεται στην «αρένα» της Αττικής


    Σχεδόν τέσσερις δεκαετίες μετά τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη, η Μασούτης κάνει σήμερα το μεγάλο βήμα στην αγορά της πρωτεύουσας. Ένα όνειρο ζωής της οικογένειας Μασούτης έγινε πραγματικότητα. Τα εγκαίνια του νέου καταστήματος της αλυσίδας στην οδό Αχιλλέως στο Παλαιό Φάληρο, σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη της παρουσίας στην Αθήνα και το πέρασμα στη νέα εποχή της εταιρείας.

    Ποια είναι όμως η Δ. Μασούτης; Πως ξεκίνησε και τι πορεία διέγραψε για να φθάσει σήμερα στη «Μέκκα» του ελληνικού λιανεμπορίου, όπου πραγματοποιείται πάνω από το 50% της εγχώριας κατανάλωσης;

    Όλα ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1970, όταν ο Διαμαντής Μασούτης αποφασίζει να μεταπηδήσει στη λιανική και να ανοίξει το πρώτο κατάστημα στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Μέχρι τότε, και για διάστημα περίπου οκτώ χρόνων ασχολούνταν με το χονδρεμπόριο, αρχικά ως πωλητής της ΤΡΥΛΕΤ και κατόπιν με τη δική του εταιρεία.

    Αφορμή για την είσοδο στη λιανική στάθηκε η απάντηση του επικεφαλής της Unilever στην Ελλάδα στον Διαμαντή Μασούτη όταν ο τελευταίος ρώτησε γιατί η πολυεθνική αλλά και άλλοι μεγάλοι προμηθευτές δεν του παρείχαν εκπτώσεις ανάλογες με αυτές που έκαναν στα παντοπωλεία της τότε εποχής. «Το μέλλον είναι στη λιανική», ήταν τα λόγια του μάνατζερ της Unilever που τον οδήγησαν στην απόφαση να μεταπηδήσει στη λιανική και να ξεκινήσει μια νέα «καριέρα».

    Ύστερα από αρκετή αναζήτηση ανοίγει το πρώτο κατάστημα σούπερ μάρκετ στην οδό Κ. Κρυστάλλη. Δυο χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 1978, ακολουθεί η λειτουργία του δεύτερου καταστήματος και ο κ. Μασούτης εγκαταλείπει τον τομέα της χονδρικής.

    Τα επόμενα χρόνια τα καταστήματα της εταιρείας αυξήθηκαν προοδευτικά με γεωγραφική διασπορά και κάλυψη σε όλη την Βόρεια Ελλάδα από Ορεστιάδα μέχρι Καστοριά και νοτιότερα μέχρι τη Θεσσαλία.

    Ο Διαμαντής Μασούτης

    Ένα από τα στοιχεία που έκανε την επιχείρηση να ξεχωρίσει από την πρώτη στιγμή, δεν ήταν άλλο από την παρουσίαση πρωτοποριακών ιδεών. Ήταν το πρώτο σούπερ μάρκετ που υιοθέτησε τη λογική του σελφ σέρβις. Μέχρι τότε υπήρχε ο παραδοσιακός μπακάλης πίσω από τον πάγκο, ζητούσες αυτό που ήθελες και σου το έδινε.
    Η πρωτοπορία και η καινοτομία είναι κάτι που χαρακτηρίζει την εταιρεία μέχρι και σήμερα.

    Χρονιά – σταθμός

    Χρονιά σταθμό στην ιστορία της εταιρείας αποτέλεσε το 1999 όταν και εξαγοράστηκαν οι αλυσίδες Αφοί Μπίσκα και 2Α και εντάχθηκαν σε μια νύχτα 53 καταστήματα στο δίκτυο της εταιρείας. Το 2001, ακολούθησε ακόμη μια μεγάλη εξαγορά, αυτή τη φορά της εταιρείας Άλφα – Δέλτα, η οποία αριθμούσε 39 σημεία πώλησης.

    Η ανάπτυξη δεν σταμάτησε ούτε στη διάρκεια της κρίσης. Οι επενδύσεις για την ανάπτυξη του δικτύου συνεχίστηκαν με αμείωτη ένταση παρά τις δυσκολίες στην αγορά, φέρνοντας την κάθοδο στην Αττική όλο και πιο κοντά.

    Τελικά, πριν από μερικούς μήνες και ύστερα από πολλές αναβολές η διοίκηση παίρνει την απόφαση να πραγματοποιήσει το μεγάλο βήμα με την εξαγορά της «Προμηθευτικής», η οποία αριθμούσε 54 καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας και 3 στην Άνδρο. «Ήρθε ο καιρός οι καταναλωτές της πρωτεύουσας να γνωρίσουν την ανώτερη αγοραστική εμπειρία που μπορούμε να προσφέρουμε», δήλωνε στο mononews.gr αμέσως μετά την υπογραφή της συμφωνίας εξαγοράς της Προμηθευτικής ενώ καθιστούσε σαφές πως «η Μασούτης ήρθε για να μείνει».

    Σήμερα, η εταιρεία παραμένει στην οικογένεια Μασούτη και συγκαταλέγεται στις μεγάλες δυνάμεις του λιανεμπορίου τροφίμων. Διαθέτει 330 καταστήματα και απασχολεί περίπου 8.000 άτομα προσωπικό ενώ ο τζίρος της αναμένεται να ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ τα 800 εκατ. ευρώ. Το δίκτυό της εκτείνεται σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, την Ήπειρο, Φθιώτιδα, Αιτωλοακαρνανία, Εύβοια, Αττική και τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Θάσο και Άνδρο. Επίσης, διαθέτει ιδιόκτητο στόλο 100 οχημάτων και 3 κεντρικές αποθήκες σε Θέρμη, Ξάνθη και στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης.

    Καταλυτικό ρόλο στην επιτυχημένη πορεία όλα αυτά χρόνια έπαιξαν η ελληνικότητα και οι οικονομικές τιμές, αλλά και η εγγύτητα των σημείων πώλησης με τους τελικούς καταναλωτές. Η εταιρεία έχει τιμηθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια εντός για την ποιότητα, την απόδοση αλλά και το κύρος της. Μεταξύ άλλων έλαβε το βραβείο «THE LEADER IN PRESTIGE AND QUALITY» το 2009 ενώ το 2010 βραβεύτηκε από τον διεθνή ανεξάρτητό οργανισμό «OTHERWAYS».

    Το 2010 διακρίθηκε στην Ελλάδα ως μία από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν για τη συνέπεια στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές τους – κατέχοντες την 6η θέση από 326 επιχειρήσεις. Το 2015, τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβε ο Γιάννης Μασούτης, έχοντας βέβαια πάντοτε στο πλευρό του, τον πατέρα και ιδρυτή της επιχείρησης, Δ. Μασούτη, ο οποίος συνεχίζει να στηρίζει τα παιδιά του με την πολύτιμη εμπειρία του.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Μασούτης στο mononews: «Θα τα καταφέρουμε και στην Αθήνα»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Προμηθευτική «ντύνεται στα χρώματα» του Μασούτη – Αναρτήθηκαν οι πρώτες επιγραφές σε πέντε καταστήματα

     



    ΣΧΟΛΙΑ