• Business

    Και οι επτά ήταν υπέροχοι: Οι μάνατζερ που ξεχώρισαν το 2017

    Key to success


    Το 2017 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τις επιχειρήσεις, γεμάτη εμπόδια και προκλήσεις. Για ακόμη μια φορά δοκιμάσθηκαν οι αντοχές των μάνατζερ, οι οποίοι κλήθηκαν να δώσουν άνιση μάχη με την αβεβαιότητα και την υποτονική ανάκαμψη. Κάποιοι ωστόσο κατάφεραν να διαχειριστούν την κρίση και να ξεπεράσουν με επιτυχία τα εμπόδια που υψώθηκαν στο δρόμο τους. Κόντρα σε όλες τις αντιξοότητες τόλμησαν να επενδύσουν, να κάνουν το «κάτι παραπάνω» και να θέσουν τις βάσεις για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

    To mononews.gr σταχυολόγησε και παρουσιάζει τους μάνατζερ που «βγήκαν μπροστά και δεν φοβήθηκαν να πάρουν ρίσκο και εν τέλει άφησαν το στίγμα τους στην ελληνική αγορά στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.

    Σάμι Φάις (Fais Group): «Το deal της χρονιάς»

    Έκανε με διαφορά τη μεγαλύτερη επιχειρηματική κίνηση της χρονιάς. Η συμφωνία με την οικογένεια Λεμονή και τους πιστωτές για τη διάσωση της «Καλογήρου» προκάλεσε αίσθηση στην αγορά και έφερε για άλλη μια φορά το όνομά του στο επίκεντρο της δημοσιότητας.

    «Δεν δίνεται μια τέτοια δυνατότητα καθημερινά. Ίσως μια φορά στη ζωή σου και πολλές φορές καμιά», δήλωσε σε αποκλειστική συνέντευξή του στο mononews.gr ο Σάμι Φάις αναφερόμενος στην εξαγορά της Καλογήρου.

    Ο γνωστός επιχειρηματίας, ο οποίος απέκτησε και την Στοά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη δεν επαναπαύεται αλλά συνεχίζει να αναζητά καινούριες ευκαιρίες στην ελληνική αγορά.

    Ανδρέας Αθανασόπουλος (Κωτσόβολος): «Εμπορική πολιτική… αλλιώς»

    Ανέλαβε ένα φιλόδοξο εγχείρημα μέσα σε ένα αντίξοο περιβάλλον: αποφάσισε να αλλάξει τη στρατηγική προσέγγισης του πελάτη, βάζοντας σε… πρώτο πλάνο το κόστος χρήσης των ηλεκτρονικών συσκευών.

    «Μην κοιτάζεις το κόστος κτήσης, κοίτα το κόστος χρήσης» είναι πλέον το σύνθημα που ηχεί πλέον στα καταστήματα της μεγαλύτερης αλυσίδας ηλεκτρονικών της χώρας.

    «Θέλουμε ο καταναλωτής να εστιάσει στα χρήματα που εξοικονομεί σε βάθος χρόνου από τη χρήση της συσκευής και όχι στα χρήματα που δίνει για να την αποκτήσει», σημειώνει ο κ. Αθανασόπουλος.

    Το προσωπικό της αλυσίδας, εκπαιδεύεται καθημερινά πάνω στη νέα στρατηγική, με την ικανοποίηση του πελάτη να βρίσκεται πάντοτε στο επίκεντρο.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι η Κωτσόβολος αποστασιοποιείται από τον πόλεμο τιμών που βρίσκεται σε εξέλιξη στο λιανεμπόριο. Τουναντίον, συμμετέχει και μάλιστα πολύ δυναμικά, όπως απέδειξε η παρουσία της στη φετινή Black Friday, όπου ξεχώρισε για το ύψος των εκπτώσεων και την ευρηματική διαφημιστική καμπάνια.

    Στέφανος Παντελιάδης (Optima): «Συνεργασίες με το βλέμμα… στο αύριο»

    Αρχικά υπέγραψε στρατηγική συνεργασία με την Granarolo, τη μεγαλύτερη γαλακτοβιομηχανία της Ιταλίας και συνέχισε εξαγοράζοντας, το «Κατίκι Δομοκού» από την Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου.

    Δυο κινήσεις πολύ ουσιαστικές που ενδυνάμωσαν την θέση και τις προοπτικές της Optima, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

    Τα σχέδια του Στέφανου Παντελιάδη, (αδελφού του Αριστοτέλη Παντελιάδη της METRO-My Market) δεν σταματάνε εδώ. Περιλαμβάνουν την απόκτηση και άλλων brands που έχουν περιθώρια ανάπτυξης στο εξωτερικό ενώ δεν αποκλείουν μια μεγάλη εξαγορά στην Ελλάδα.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει κάνει ήδη μια πρώτη διερευνητική «κρούση» για την εξαγορά της ΔΕΛΤΑ!

    Κωνσταντίνος Μαγγιώρος (Friesland): «Αναβάθμιση με προοπτικές»

    Έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην απόφαση της FrieslandCampina να αναβαθμίσει την ελληνική θυγατρική της, η οποία παράγει τα προϊόντα Νουνού.

    Την ώρα που άλλες πολυεθνικές έκλεισαν μονάδες, όπως η Nestle (εργοστάσιο παγωτού στον Ταύρο) και η Bosch-Siemens (εργοστάσιο Πίτσος), η ολλανδική γαλακτοβιομηχανία ανέθεσε στο ελληνικό μάνατζμεντ την ευθύνη διαχείρισης και ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της στην ΝΑ Ευρώπη.

    Η αναβάθμιση ήρθε σε μια κομβική στιγμή για την εταιρεία, όπου προσπαθεί να γίνει πιο εξωστρεφής και να διευρύνει το αποτύπωμά της.

    Προς αυτή την κατεύθυνση, πληροφορίες αναφέρουν πως η θυγατρική της Friesland ετοιμάζεται να ξεκινήσει συζητήσεις από το νέος έτος με μεγάλη γαλακτοβιομηχανία της χώρας, με στόχο την εξαγορά.

    Πάνος Γερμανός (Olympia Group): «Μπαράζ επενδυτικών κινήσεων»

    Τι να πρωτοπεί κανείς για τον Πάνο Γερμανό. Η φετινή χρονιά ήταν από τις πιο πλούσιες και παραγωγικές για τις εταιρείες που ελέγχει.

    Η Sunlight άντλησε 50 εκατ. ευρώ από την εισαγωγή ελληνικού ομολόγου στην αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Play στην Πολωνία ολοκλήρωσε το μεγαλύτερο IPO (δημόσια εγγραφή) στον ευρωπαϊκό τομέα τηλεπικοινωνιών τα τελευταία πέντε χρόνια, αντλώντας πάνω από 1 δισ. ευρώ ενώ λίγες μέρες πριν ανακοίνωσε την από κοινού είσοδό του με τους Βασίλη και Νέλλη Κάτσου της φαρμακοβιομηχανίας Pharmathen σ στο μετοχικό κεφάλαιο της Lamda Development με ποσοστό 12,8%

    Τα βλέμματα όλων θα παραμείνουν στραμμένα και τη νέα χρονιά στον κορυφαίο Έλληνα επιχειρηματία, αναμένοντας με ενδιαφέρον τις επόμενες κινήσεις του.

    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Μυτιληναίος): «Η βιομηχανία σε πρώτο πλάνο»

    Ολοκλήρωσε μια από τις μεγαλύτερες εκδόσεις ομολόγου μέσω της Οργανωμένης Αγοράς του Χρηματιστηρίου, με την επενδυτική κοινότητα να τοποθετείται μαζικά σε έναν από τους δυναμικότερους βιομηχανικούς ομίλους της χώρας.

    Παράλληλα, στη διάρκεια του 2017 ο Ευάγγελος Μυτιληναίος οριστικοποίησε επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ, η οποία θα τον καταστήσει τον μεγαλύτερο παραγωγό αλουμίνας στην Ευρώπη!

    Πέρα από τα παραπάνω, ο κ. Μυτιληναίος βρέθηκε ξανά πριν μερικές μέρες στο επίκεντρο της δημοσιότητας τη φετινή χρονιά με την ανακοίνωση ότι θα είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΕΒ!

    Η σχετική πρόταση θα υποβληθεί προς τη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Μάιο.

    Ο κ. Μυτιληναίος αναμένεται να είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της βαριάς βιομηχανίας που θα κληθεί να ηγηθεί του μεγαλύτερου εργοδοτικού και επιχειρηματικού συνδέσμου της χώρας, από το 2000 όταν και αποχώρησε από την προεδρία του Διοικητικού Συμβουλίου ο Ανδρέας Κανελλόπουλος του ομίλου Τιτάν.

    Μιχάλης Τσαμάζ (ΟΤΕ): «Οδηγεί τον ΟΤΕ στην νέα εποχή»

    Η ανανέωση της θητείας του για ακόμη τρία χρόνια ήταν από μόνο του ένα μεγάλο γεγονός.

    Οι βασικοί μέτοχοι έδωσαν «ψήφο εμπιστοσύνης» στον πολύπειρο μάνατζερ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι του οργανισμού από το Νοέμβριο του 2010.

    Υπό την καθοδήγησή του, ο ΟΤΕ εξυγίανε τα οικονομικά του, δημιούργησε νέες πηγές εσόδων, και μετασχηματίστηκε σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας με τον πελάτη στο επίκεντρο και την Cosmote ως ενιαία εμπορική μάρκα για τα προϊόντα του Ομίλου σε σταθερή, κινητή, internet και τηλεόραση.

    Ο Μιχάλης Τσαμάζ απασχόλησε την επικαιρότητα μια ακόμη φορά μέσα στο 2017, με την σκληρή επίθεση που εξαπέλυσε εναντίον της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), λέγοντας πως ο ΟΤΕ προσπαθεί να επενδύσει και η ΕΕΤΤ δεν το αφήνει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια ξένα funds ετοιμάζονται να έρθουν στην Ελλάδα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πληθαίνουν οι μνηστήρες για την ΔΕΛΤΑ – Στο «παιχνίδι» και η Optima του Σ. Παντελιάδη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Ανεβάζει στροφές» η Onex για το Νεώριο – Το χρονοδιάγραμμα για την μεταβίβαση των ναυπηγείων



    ΣΧΟΛΙΑ