• Business

    Ευάγγελος Αχιλλόπουλος (Acromove): Ο Έλληνας που εξάγει τεχνολογία στην ΙΒΜ και ανταγωνίζεται την Amazon


    Μπορεί μια ελληνική startup που ξεκίνησε από μια ομάδα μηχανικών από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Κρήτης να ανταγωνίζεται την Amazon στην καινοτομία και να εξάγει την καινοτόμο εφεύρεσή της  στην ΙΒΜ; Κι όμως μπορεί… Το όνομα αυτής Acromove και παράγει το snowball, το μαγικό βαλιτσάκι που μεταφέρει τα δεδομένα στο cloud και αποτελεί το… υπερόπλο στη μάχη γιγάντων, κλειδί για την κατάκτηση της τεράστια και αναπτυσσόμενης αγοράς του cloud. Γιατί στη σημερινή εποχή που τα data is the new oil, τα δεδομένα αυξάνονται γεωμετρικά και πρέπει όχι μόνο να επεξεργάζονται αλλά και να μεταφέρονται.

    Η συνεργασία της Acromove με την ΙΒΜ ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο για 70 συσκευές και τώρα η εταιρεία ετοιμάζει το νέο βελτιωμένο μοντέλο snowball για επιπλέον 70 βελτιωμένα μοντέλα πάλι για την IBM. Ταυτόχρονα η εταιρεία συζητά με την Tata Communication της Ινδίας που επίσης θέλει να αναπτυχθεί στο cloud και  παρουσιάζει τη συσκευή και στην αμερικανική IronMountain. Επίσης έκλεισε συμφωνία με την Netapp, αμερικάνικη εταιρεία λογισμικού, και συζητά με αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία.

    Το 2019 οι παραγόμενες συσκευές   θα  ξεπεράσουν τις 200 και μπορεί και να είναι πολύ περισσότερες καθώς η ανάγκη για μεταφορά δεδομένων μεγέθους πολλών terra περνά από την Acromove.

    Πώς ξεκίνησε όμως αυτή η επιτυχημένη πορεία;

    Ψυχή της εταιρείας, ο Ευάγγελος Αχιλλόπουλος διαπίστωσε νωρίς ότι τα δεδομένα θα συσσωρεύονται και θα περιμένουν στην ουρά… για να ανέβουν. Και η λύση που βρήκε είναι το snowball το μαγικό βαλιτσάκι που οδηγεί γρήγορα και με ασφάλεια τα δεδομένα στο cloud και αποδείχθηκε… το ισχυρότερο όπλο στη μάχη των κολοσσών για τα μερίδια στο cloud. Γιατί οι μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Microsoft, IBM, Google, Oracle)  για  να κυριαρχήσουν στο cloud, θέλουν να προσφέρουν εύκολο και γρήγορο ανέβασμα δεδομένων.

    Κι αυτό γιατί αν και η αλματώδης ανάπτυξη του cloud συνέπεσε με την επίσης κατακόρυφη αύξηση της παραγωγής δεδομένων  δε συνέβη το ίδιο με  τα δίκτυα που δεν ακολούθησαν τον ξέφρενο ρυθμό ανάπτυξης.

    Όπως δηλώνει στο mononews ο κ. Αχιλλόπουλος, “την ανάγκη για  μια τέτοια φορητή συσκευή την είχαμε δει από νωρίς και ζητούσαμε χρηματοδότηση για να τη φτιάξουμε. Μας πρόλαβε όμως η Amazon και το 2015 την έβγαλε στην αγορά για να κερδίσει πελάτες στο cloud: Την έστελνε στους πελάτες για μια εβδομάδα και σε τρεις ημέρες, δεδομένα της τάξης των 300 tb, ανέβαιναν στο cloud. Η Amazon, χάρη στο.. “μαγικό βαλιτσάκι” κέρδισε τον ανταγωνισμό… και βρέθηκε σε λίγα χρόνια με ένα μερίδιο 40%.. Τότε ξαφνικά άρχισαν να μας ψάχνουν στο linked in, αφού ήμασταν οι μοναδικοί στον κόσμο που φτιάχναμε κάτι αντίστοιχο.

    “Το πρώτο μηχάνημα που στείλαμε στην ΙΒΜ. Πήγε δοκιμαστικά στη Fidelity (γεμάτο με τυχαίους αριθμούς) και στο δρόμο… το έκλεψαν. Από την Amazon  έχουν κλέψει 40 συσκευές. Μας ζήτησαν λοιπόν από την ΙΒΜ τα επόμενα να τα φτιάξουμε έτσι ώστε να καταστρέφουν τα δεδομένα αν χαθούν και  να μπορεί να εντοπιστούν αν κλαπούν, ώστε να ξαναβρίσκονται. Γιατί ακόμη κι αν τα δεδομένα είναι κρυπτογραφημένα, είναι σημαντικό να ξέρουν που είναι και να ανακτηθεί το μηχάνημα. Και το κάναμε. Και συνεχίζουμε τις βελτιώσεις.

    “To επόμενο μοντέλο θα έχει μπαταρία και wifi με router, ώστε τα δεδομένα να επεξεργάζονται, με  edge computing, πριν φύγουν στο cloud ώστε να μεταφέρονται γρήγορα τα πιο σημαντικά δεδομένα. Η Amazon έχει φτιάξει ανάλογη συσκευή αλλά θέλει ups δηλαδή ρεύμα ενώ η νέα δική μας συσκευή θα έχει μπαταρία ώστε να είναι πλήρως αυτόνομη”.

    Και όλα αυτά κατασκευάζονται στην Ελλάδα… με υπεργολαβίες. Η Acromove αποτελεί ένα παράδειγμα για το τι μπορεί να κάνει μια startup στην ελληνική οικονομία διαχέοντας αξία σε πολλαπλές επιχειρήσεις.

    “Τα μηχανήματά μας κατασκευάζονται από δεκάδες υπεργολάβους, που συντονίζονται από την ομάδα της Acromove όπου και τελικά συναρμολογούνται από 4 άτομα. Η αξία που παράγει δηλαδή το start-up δίνει αξία σε μια αλυσίδα κατασκευαστών, οι οποίοι συντονισμένοι παράγουν ένα προϊόν μεγάλης αξίας γιατί μοχλεύω τις ικανότητες 15 κατασκευαστών, δημιουργώντας ένα παραγωγικό cluster”, αναφέρει ο κ. Αχιλλόπουλος.



    ΣΧΟΛΙΑ