• Business

    Bulgari, Fendi και Diesel “ξαναχτίζουν” την Ιταλία

    • NewsRoom
    Piazza di spagna


    Η τελευταία τάση στην Ιταλία θέλει τις μεγάλες εταιρείες μόδας να αποκαθιστούν τις ζημιές που προκαλούν οι τουρίστες στα διάσημα μνημεία τους. Η πιο πρόσφατη περίπτωση είναι αυτή της εταιρείας κοσμημάτων Bulgari, η οποία διέθεσε 1,5 εκατ. ευρώ για να επαναφέρει στην αρχική της μορφή την περίφημη Piazza di Spagna (Σκαλινάτα).

    Η Σκαλινάτα, ήταν κλειστή για το κοινό από τον περασμένο Οκτώβριο καθώς γινόταν αποκατάσταση των εκτεταμένων ζημιών, που έχουν προκαλέσει ο τουρίστες. Οι τελευταίες εργασίες που είχαν γίνει στο διάσημο μνημείο ήταν πριν από 20 χρόνια.

    Ωστόσο, τα εγκαίνια της δράσης αυτής χαρακτηρίστηκαν και από “γκρίνιες” με τον χορηγό Paolo Bulgari, ο οποίος είναι Πρόεδρος της επώνυμης εταιρείας κοσμημάτων να ζητά να μπει μόνιμος φράχτης στα σκαλιά και να κλειδώνεται το μνημείο το βράδυ, προκειμένου να εμποδίζεται η πρόσβαση στις “βάρβαρες ορδές τουριστών”.

    “Είναι ένα πολύτιμο και εύθραυστο μνημείο, όπως και πολλά άλλα στη Ρώμη αλλά και σε ολόκληρη την Ιταλία. Τώρα με την αποκατάσταση, δε μπορούμε να επιτρέψουμε να μετατραπεί σε μία υπαίθρια αποχέτευση” δήλωσε χαρακτηριστικά o κ. Bulgari στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.

    “Δε μπορούμε να το αφήσουμε έρμαιο στους βαρβάρους, που τρών, πίνουν και το λερώνουν. Οι τουρίστες μπορούν να το επισκέπτονται, να κάνουν τον περίπατό τους στα σκαλιά αλλά δεν πρέπει να τους επιτρέπεται να να το χρησιμοποιούν σαν να είναι σκαλιά από ένα γήπεδο να κάθονται με τις ώρες, να μεθούν και να πετούν κάτω τα αποτσίγαρά τους” πρόσθεσε.

    Αν και η πρότασή του αυτή βρήκε υποστηρικτές αρκετούς από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων που βρίσκονται στον πιο διάσημο εμπορικό δρόμο της Via dei Condotti, ωστόσο απορρίφθηκε από τον Claudio Parisi Presicce, τον επιστάτη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρώμης. “Δε μπορείς να έχεις τα πολύτιμα μνημεία σε φράχτες σημείωσε. “Οι άνθρωποι που επισκέπτονται την Piazza di Spagnia πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν και τη μέρα και τη νύχτα. Έτσι σχεδιάστηκε από την αρχή. Αυτό για το οποίο πρέπει εμείς να μεριμνήσουμε είναι να εμποδίσουμε τις ζημιές, ξεκινώντας από την ενημέρωση και την παιδεία. Οι τουρίστες συμπεριφέρονται άσχημα επειδή αντιγράφουν αυτό που κάνουν οι κάτοικοι της Ρώμης”, πρόσθεσε.
    Fontana di Trevi
    Fontana di Trevi

    Βέβαια, η εταιρεία Bulgari είναι η πιο πρόσφατη στη λίστα εκείνων των διάσημων εταιρειών που έχουν βαλθεί να αποκαταστήσουν τα μνημεία ορόσημα της Ιταλίας. Η Fendi, ο Ιταλικός οίκος μόδας με πρωτεργάτη τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Chanel τον Γερμανό διάσημο σχεδιαστή μόδας, Karl Lagerfield, είναι υπεύθυνη για την αποκατάσταση της Fontana di Trevi, που άνοιξε για το κοινό πέρυσι έπειτα από εργασίες, που διήρκεσαν 20 μήνες και κόστισαν 2,5 εκατ. ευρώ.

    Επίσης, το καλοκαίρι μέρος του Κολοσσαίου αποκαταστάθηκε έπειτα από οικονομική πρωτοβουλία της εταιρείας Tod, των πολυτελών υποδημάτων. Το έργο κόστισε 25 εκατ. ευρώ και η αναπαλαίωσή του αναμένεται να ολοκληρωθεί με την κατασκευή ενός νέου κέντρου επισκεπτών και με την αποκατάσταση των περασμάτων του κτιρίου.
    Αλλά και πιο βόρεια στην Ιταλία, η εταιρεία ενδυμάτων Diesel, έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προσφέρει 5 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση της Γέφυρας Ριάλτο της Βενετίας, η οποία χρονολογείται από τον 16ο αιώνα και είναι η παλαιότερη από τις τέσσερις γέφυρες που διασχίζουν το μεγάλο κανάλι της πόλης.



    ΣΧΟΛΙΑ