• Business

    Αρχές Μαρτίου η εγκατάσταση των νέων επενδυτών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

    • NewsRoom
    ΔΟΛ

    Ιβάν Σαββίδης. Επιχειρηματίας


    Τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, αναμένεται να επικυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην κοινοπραξία DIEP GmbH-Τerminal Link SAS-Βelterra Investments Ltd, που πλειοδότησε για το 67% των μετοχών – γεγονός που θα ανοίξει το δρόμο για την εγκατάσταση των νέων επενδυτών. Όπως έκανε γνωστό ο συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, από το βήμα εκδήλωσης που διοργάνωσε απόψε το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βόρειας Ελλάδας, οι διαδικασίες για το τελικό στάδιο παραχώρησης θα ξεκινήσουν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, οπότε αναμένεται να ολοκληρωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η συμφωνία εξαγοράς του 67% της ΟΛΘ ΑΕ, από την South Europe Gateway Thessaloniki Limited, την εταιρία που συνέστησε η κοινοπραξία των επενδυτών.

    Στη συνέχεια, στις 25 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ, για την ανάδειξη του διοικητικού σχήματος που ολοκληρώσει την παραχώρηση στους νέους επενδυτές.

    Ο κ. Θεοφάνης υπογράμμισε ότι στόχος των νέων επενδυτών είναι να καταστεί το λιμάνι ουσιαστικός κόμβος και έξοδος της ΝΑ Ευρώπης στη θάλασσα, ενώ αναφέρθηκε στους βασικούς στρατηγικούς στόχους της κοινοπραξίας.

    Συγκεκριμένα, έκανε γνωστό ότι θα δημιουργηθούν “καινούργιες, σοβαρές μεγάλες υποδομές” που σε συνδυασμό με την προέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, θα δώσουν τη δυνατότητα σε μεγάλα εμπορικά πλοία (με φορτία 10 – 14.000 εμπορευματοκιβωτίων) να προσεγγίζουν το λιμάνι, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί σήμερα. “Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο για το χώρο διαμετακόμισης, και ενδεχομένως στο μέλλον και ένα στοιχείο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων σε σχέση με τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά κυρίως όσον αφορά τη διεύρυνση της ζώνης επιρροής του λιμανιού στην ενδοχώρα”, υπογράμμισε ο κ. Θεοφάνης. Σήμερα, κανένα σύγχρονο λιμάνι δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχει επαφή με την ενδοχώρα, πρόσθεσε.

    Ο συντονιστής της κοινοπραξίας, δεσμεύτηκε ότι, παρά την υποχρέωσή της να υλοποιήσει την επένδυση σε 7 χρόνια, θα υπάρξει προσπάθεια να ολοκληρωθεί τρία περίπου χρόνια νωρίτερα, ενώ τόνισε ότι επιθυμία των επενδυτών είναι, μέσα στο πρώτο κιόλας τρίμηνο, να γίνουν κάποιες αλλαγές που θα αλλάξουν το επίπεδο εξυπηρέτησης και θα δώσουν “μια καινούργια αύρα στη δυναμική του λιμανιού”.

    ΟΛΘ ναυτιλία

    Είπε ακόμη, ότι με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες θα υπάρξει συνεργασία στον τομέα των logistics και τω σιδηροδρομικών μεταφορών, ενώ χαρακτήρισε πολύ σημαντική και την επιχειρούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης–Σμύρνης. “Να οργανώσουμε την εταιρία με έναν τρόπο που είναι σύγχρονος, ουσιαστικός και κυρίως θα κοιτάζει ουσιαστικά τον πελάτη. Το λιμάνι δεν μπορεί να επιβιώσει σε καμία περίπτωση με λογικές δημοσίου”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Θεοφάνης.

    Στο μεταξύ, ο Τούρκος πρόξενος στη Θεσσαλονίκη, Ορχάν Γιαλμάν Οκάν, στο χαιρετισμό που απηύθυνε, αναφέρθηκε στις επισκέψεις που αντάλλαξαν μέσα στο 2017, οι πολιτικοί εκπρόσωποι των δύο χωρών, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία ότι θα ολοκληρωθούν σύντομα τα έργα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης–Σμύρνης, η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης–Κωνσταντινούπολης και η κατασκευή της δεύτερης γέφυρας στη συνοριακή διάβαση των Κήπων Έβρου.

    Χαιρετισμό απηύθυνε εξάλλου και ο πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βόρειας Ελλάδας, Νίκος Συμεωνίδης, ενώ στην εκδήλωση για την κοπή της πίτας, παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι πολιτικών, οικονομικών και επιχειρηματικών φορέων της πόλης, κ.ά..

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κοινοπραξία ΟΛΘ: «Κανένα πρόβλημα με τη μετοχική σύνθεση –Έτοιμοι να ξεκινήσουμε τις επενδύσεις»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ :Μεγάλος πόλεμος Αμερικανού πρέσβη και Ιβαν Σαββίδη. Ο Geoffrey Pyatt ποστάρει στο Twitter άρθρο για τον επιχειρηματία



    ΣΧΟΛΙΑ