• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η Toyota ανατρέπει τα δεδομένα… Ξανά

    • Bloomberg


    Κατά τη διάρκεια των χρόνων, η Toyota Motor έχτισε μια εταιρική κουλτούρα που είχε ζηλέψει ολόκληρος ο κόσμος της βιομηχανίας. Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία που αντιγράφηκε όσο καμία άλλη αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το περίφημο σύστημα παραγωγής της και, μάλιστα, από άκρη σε άκρη της επιχείρησης.

    Τον περασμένο μήνα, η Toyota δημιούργησε μία ενιαία ομάδα, με 200 εργαζομένους, για να διαχειρίζεται το Σύστημα Παραγωγής Toyota, συγκεντρώνοντας σε ένα και μόνο σημείο λειτουργίες που ήταν μέχρι σήμερα αποκεντρωμένες σε ολόκληρο τον οργανισμό. Η αποστολή της ομάδας αυτής είναι να αξιολογεί πώς έννοιες όπως η συνεχής βελτίωση, λειτουργιών και ανθρώπων (αυτό που οι Ιάπωνες αποκαλούν kaizen), μπορούν να εφαρμοστούν σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων (car sharing) και τα ρομπότ καταναλωτικής χρήσης. Υπεύθυνος για όλο αυτό είναι ο 59 ετών Shigeki Tomoyama, στέλεχος καριέρας στην Toyota, ένας άνθρωπος που έχει πάντα στα χέρια του ένα τάμπλετ, με αποτέλεσμα να μοιάζει περισσότερο με μηχανικό λογισμικού της Silicon Valley παρά με «αυτοκινητάνθρωπο».

    «Θέλουμε να επανεξετάσουμε κάθε βήμα σε όλες τις διαδικασίες μας – από την Έρευνα & Ανάπτυξη μέχρι την κατασκευή, τις πωλήσεις και το σέρβις – ώστε να αυξήσουμε συνολικά την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής μας», δήλωσε ο Tomoyama σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα.

    Παρ’ όλο που οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Toyota θα ανακοινώσει την Τρίτη μείωση των καθαρών κερδών της για πρώτη φορά σε τρία τρίμηνα, η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει πιθανότατα αύξηση κερδών σε επίπεδο έτους, για πρώτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια.

    Έστω κι έτσι, όμως, ο Akio Toyoda υποστηρίζει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία που ίδρυσε ο παππούς του πριν από οκτώ δεκαετίες οφείλει να κινηθεί ταχύτερα και να ρισκάρει περισσότερο για να μη μείνει πίσω από εταιρείες όπως η Google και η Uber Technologies στον αγώνα για την κατασκευή αυτοκινήτων συνδεδεμένων, αυτόνομων και ηλεκτρικών.

    Στον δρόμο της Silicon Valley

    Τα τελευταία δύο χρόνια, η Toyota άνοιξε ένα ερευνητικό κέντρο στη Silicon Valley, δημιούργησε ένα κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών 100 εκατομμυρίων δολαρίων και ίδρυσε εταιρείες λογισμικού τόσο στην Ιαπωνία όσο και στις ΗΠΑ, ενώ φέτος σχεδιάζει να προσθέσει στη… φαρέτρα της και έναν ευρωπαϊκό βραχίονα. Μάλιστα, όπως έχει ανακοινώσει η ίδια, το δωδεκάμηνο μέχρι τον Μάρτιο, θα δαπανήσει για Έρευνα και Ανάπτυξη το ποσό ρεκόρ των 9,7 δισ. δολαρίων. Επίσης, τον Δεκέμβριο, η Toyota ανακοίνωσε ότι μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2020 σχεδιάζει να έχει στην γκάμα της τουλάχιστον 10 ηλεκτρικά οχήματα. Και αυτό ενώ σήμερα δεν έχει κανένα…

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ο δαιμόνιος Travis Kalanick της Uber ή πώς να γίνετε δισεκατομμυριούχος με μια πρωτοποριακή ιδέα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Fiat Chrysler: Ποντάρει στα SUV για υψηλά κέρδη το 2018

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Roberta Elliott: Η άγνωστη φιλάνθρωπος -και πάμπλουτη- αδερφή του Warren Buffett

     



    ΣΧΟΛΙΑ