• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πώς η Danone ευνοήθηκε από το baby boom στην Κίνα

    • Bloomberg


    H γαλλική Danone πήρε το προβάδισμα στις παιδικές τροφές στην αγορά της Κίνας, κερδίζοντας έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της, Nestle SA και Reckitt Benckiser Group Plc και αντισταθμίζοντας την πτώση που κατέγραψε στις πωλήσεις γιαουρτιών.

    Οι πωλήσεις παιδικών τροφών αυξήθηκαν σχεδόν κατά 10% τον περασμένο χρόνο, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρία. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην ανάπτυξη που σημείωσαν τα συγκεκριμένα προϊόντα στην Κίνα και την υπόλοιπη Ασία, όπου η Danone έχει διπλασιάσει το μερίδιο αγοράς της στις παιδικές τροφές κατά την τελευταία πενταετία, καθώς περιορίζει ολοένα και περισσότερο τους μεσάζοντες και καθιερώνει τις απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές.

    “Η Danone συνεχίζει να αναπτύσσεται τόσο στο ηλεκτρονικό εμπόριο όσο και στα καταστήματα για μαμάδες και μωρά στην Κίνα, περισσότερο από τους ανταγωνιστές της” έγραψε η Alicia Forry, αναλύτρια στο Investec. Στη συγκεκριμένη αγορά, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 30% το τέταρτο τρίμηνο του 2017.

    Η ζήτηση για βρεφική τροφή έχει αυξηθεί σημαντικά στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας, η οποία τερμάτισε την πολιτική της για το ένα παιδί ανά οικογένεια, γύρω στο 2016. Η δυναμική ανάπτυξη της Danone στο ηλεκτρονικό εμπόριο βοήθησε την εταιρία να αυξήσει το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς των παιδικών τροφών στο 12,3% το 2017, σύμφωνα με την Euromonitor. Η Nestle, που παραμένει ηγέτης με ποσοστό 20,9%, δήλωσε την Πέμπτη ότι η αύξηση των πωλήσεων παιδικών τροφών στην Κίνα ήταν ήπια.

    Αύξηση βρεφών

    Η περυσινή επιτυχία της Danone ευνοήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τις πολλές γεννήσεις βρεφών στην Κίνα, αν και τώρα δείχνει να περιορίζεται ο ρυθμός τους, τόνισε στους δημοσιογράφους οι CFO Cecile Cabanis. Η κορυφή στις γεννήσεις σημειώθηκε στο δεύτερο μισό του 2016, αναφέρει η Danone.

    “H αγορά σταδιακά θα ομαλοποιηθεί το 2018 και στη συνέχεια το 2019” εκτιμά ο Cabanis.

    Η Danone προέβλεψε ότι τα κέρδη ανά μετοχή θα σημειώσουν διψήφιο ποσοστό αύξησης φέτος, αν παραμείνουν σταθερά τα νομίσματα. Σημειώνεται ότι πέρυσι σημείωσαν αύξηση κατά 14%, ξεπερνώντας τις αρχικές της προβλέψεις και τους στόχους της εταιρίας.

    Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος Emmanuel Faber προσπαθεί να αναζωογονήσει τον τομέα του γιαουρτιού, καθώς οι πωλήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά από τον ισχυρό ανταγωνισμό και τα σφάλματα μάρκετινγκ στην προσπάθεια επαναλανσαρίσματος του Activia. Η εταιρία, με έδρα το Παρίσι, απέκτησε πέρυσι την εταιρεία WhiteWave για την παραγωγή γάλακτος σόγιας έναντι 10 δισεκατομμύρια δολαρίων, προκειμένου να επεκταθεί στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά βιολογικών τροφίμων και ποτών.

    Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Danone ανακοίνωσε ότι προχωρά στην πώληση των αξίας 1,8 δισ. δολ. μετοχών της στην ιαπωνική Yakult Honsha Co.,  έξι μήνες μετά την απόκτηση ποσοστού του μετοχικού της κεφαλαίου από το αμερικανικό fund Corvex Management.

    Nestle

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ