• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Η&Μ: Γιατί οι επενδυτές ξεπουλούν τις μετοχές της;

    • Bloomberg
    Arket

    Ο CEO των H&M, Karl-Johan Persson


    Mετά την παγκόσμια οικονομική κρίση και κατά το 2016, η μετοχή της Hennes & Mauritz AB  (Η&Μ) είχε μεγάλη βαρύτητα στο βασικό δείκτη του Χρηματιστηρίου της Σουηδίας. Ωστόσο, η εικόνα αυτή άλλαξε άρδην μετά τις αθρόες ρευστοποιήσεις που ξεκίνησαν πέρυσι και έπληξαν τη μετοχή της μεγάλης αλυσίδας ένδυσης, βυθίζοντας την στην 7η θέση από την 1η που βρίσκονταν στο παρελθόν.

    Πριν από μερκά χρόνια, η μετοχή της H&M είχε βαρύτητα στο δείκτη της αγοράς της Σουηδίας περίπου 12%. Ωστόσο, από τις 16 Φεβρουαρίου, το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 5,3%. Η εταιρία έχει χάσει περίπου 17% της αξίας της αυτή τη χρονιά, με τη μετοχή της να καταγράφει από το τέλος του 2016, συνολικές απώλειες άνω του 44%.

    Καθώς οι επενδυτές προχώρησαν στο sell off των τίτλων της γνωστής σουηδικής εταιρίας, έχασε την θέση που είχε μέχρι πρότινος στην κορυφή, δίνοντας τη θέση της στην Atlas Copco AB, εταιρία που κατασκευάζει συμπιεστές.

    Οι επενδυτές έσπευσαν να “ξεφορτωθούν” τις μετοχές της H&M λόγω των αμφιβολιών ότι αυτή θα καταφέρει να ανακάμψει, μετά από τη βουτιά που σημειώσαν οι πωλήσεις της στο τέλος του 2017.

    Οι μέτοχοι λένε ότι ανησυχούν πως η διοίκηση δεν κάνει αρκετές ενέργειες ώστε να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που σπρώχνουν προς τα κάτω τις πωλήσεις της.

    Η επιχείρηση πιέζεται από όλες τις κατευθύνσεις. Από τη μία πλευρά, οι λιανοπωλητές που δραστηριοποιούνται μόνο στο διαδίκτυο, όπως οι Zalando και Asos, κρατούν τους πελάτες τους πελάτες μακριά από το δίκτυο των 4.000 και πλέον καταστημάτων της H&M. Την ίδια ώρα, το εξαιρετικά φτηνό Primark προσελκύει μερικούς από τους βασικούς πελάτες που αποτελούν το target group της H&M και η Zara φέρνει τις νέες τάσεις στα καταστήματα της πιο γρήγορα.

    Σημειώνεται, ότι η σουηδική εταιρία δήλωσε ότι αναμένει ανάκαμψη των πωλήσεων της το 2019 και ότι εκτιμά ότι θα υπάρξει περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων της κατά το τρέχον έτος.

    Η διοίκηση της αντέδρασε στην πτώση ρεκόρ των πωλήσεων το τέταρτο τρίμηνο του 2017, ανακοινώνοντας το μεγαλύτερο πρόγραμμα κλεισίματος των καταστημάτων που έχει εφαρμόσει εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες και τη δημιουργία ενός άλλου νέου format προκειμένου να πουλήσει τα ενδύματα της.

    Συγκεκριμένα, στοχεύει στην προώθηση των online πωλήσεων, καθώς η Zara της Inditex SA και οι άλλοι ανταγωνιστές της την έχουν αφήσει πίσω.

    H&M

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η ασυνήθιστη πρόταση της Η&Μ προς του μετόχους της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: H&M: Κλείνει 170 καταστήματα, αυξάνει τις προσφορές



    ΣΧΟΛΙΑ