• Big Story

    Οι παλινωδίες στην Παιδεία συνεχίζονται: Πώς οι «αντι-ρομαντικές» Πανελλαδικές έγιναν… διπλές

    Γαβρόγλου

    Κώστας Γαβρόγλου/υπουργός Παιδείας


    Το θέμα γύρω από τις αλλαγές στις Πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζει να αποτελεί τη μεγαλύτερη παλινωδία της Κυβέρνησης, με το υπουργείο Παιδείας να παρουσιάζει κάθε μήνα και μια νέα, διαφορετική πρόταση παίζοντα με τα νεύρα των εκπαιδευτικών, των γονιών και κυρίως των μαθητών.

    Και εκεί που οι μαθητές περίμεναν την κατάργηση των πανελλαδικών, οι οποίες, σύμφωνα με τον «ρομαντικό» κ. Γαβρόγλου τους εμποδίζουν «να… ερωτευτούν», άκουσαν ξαφνικά τη Δευτέρα όχι μόνο να παραμένουν αλλά να διπλασιάζονται!

    Η νέα πρόταση συμφωνήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο της Δευτέρας και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη. Θα έχει, δηλαδή, προηγηθεί η σχετική εξαγγελία από τον Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Βέβαια, αυτό υπό την προϋπόθεση πως οι όποιες αντιδράσεις που θα υπάρχουν μέχρι τότε θα είναι εντός των αναμενόμενων ορίων. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, το υπουργείο φρόντισε άμεσα να παρουσιάσει τι περιλαμβάνει, ώστε να υπάρχει μια σχετική πρώτη αξιολόγηση της αποδοχής της από την εκπαιδευτική κοινότητα.

    Τι περιλαμβάνει η νέα πρόταση για τις Πανελλαδικές

    Ειδικότερα, το «δημιούργημα» που προτείνει η κυβέρνηση, θέλει τον τρόπο της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να συμπεριλαμβάνει εξετάσεις δύο φορές το χρόνο, Ιανουάριο και Ιούνιο, με τις πρώτες να λειτουργούν βελτιωτικά  – αλλιώς δεν θα μετράνε – ενώ οι υποψήφιοι θα διαγωνίζονται σε τέσσερα μαθήματα!

    Μάλιστα, σύμφωνα με την πρόταση ο βαθμός πρόσβασης θα προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από τον βαθμό του απολυτηρίου. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται, «καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην ενδοσχολική αξιολόγηση»!

    Οι κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τέσσερα (4) μαθήματα. Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα τρία είναι «μαθήματα εμβάθυνσης» που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια.

    Εφόσον επιδιώκει την εισαγωγή του/της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιλέγει ζεύγος μαθημάτων που δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, ενώ ως 3ο μάθημα εμβάθυνσης:

    – είτε επιλέγει μάθημα που συνδυάζεται με κάποιο μάθημα του αρχικού ζεύγους δημιουργώντας νέο ζεύγος, που δίνει πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο,

    – είτε επιλέγει μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένα τμήματα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επέλεξε), δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική,

    – είτε απλώς επιλέγει ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει.

    Από εκεί και πέρα, ο  βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει σε ένα ποσοστό από τους βαθμούς των δύο τετραμήνων (οι οποίοι με τη σειρά τους διαμορφώνονται από τη συνολική συμμετοχή στην τάξη, το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου και μια εκτενή εργασία), και σε έναν βαθμό από τους βαθμούς κεντρικά οργανωμένων εξετάσεων.

    Κατά τα λοιπά, η υποχρεωτική εκπαίδευση επεκτείνεται από το 15ο έτος στο 18ο έτος για τη γενιά που ξεκινά το σχολικό έτος 2017-8 την Α΄ Λυκείου. Η Α΄ τάξη του Λυκείου αποτελεί συνέχεια του γυμνασίου, δηλαδή σχεδόν όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά για όλους. Η Β΄ τάξη χαρακτηρίζεται ως μεταβατική (προβλέπονται περισσότερα μαθήματα επιλογής), ενώ στην Γ’ Τάξη που είναι προπαρασκευαστική είτε για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που διαμορφώνουν το προσωπικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα, με λίγες διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα κοινά για όλους μαθήματα.

    Παράλληλα επιδιώκεται αύξηση των ωρών ανά μάθημα και μείωση των μαθημάτων. Στη Β΄ ΓΕΛ τα περισσότερα μαθήματα θα είναι 4/ωρα και στη Γ΄ ΓΕΛ είναι 6/ωρα.

    Σύμφωνα με την «αιτιολόγηση» που δίνει το υπουργείο, η προσθήκη μιας ακόμα εξεταστικής περιόδου στα μισά της χρονιάς «θα αποδραματοποιήσει» τις εξετάσεις του καλοκαιριού. Φυσικά, από το υπουργείο δεν θέλησαν να προβλέψουν αν το άγχος των διπλών εξετάσεων δώσει περισσότερο χρόνο στους έφηβους ώστε να απολαύσουν τις «χαρές της νιότης», όπως θα επιθυμούσε ο κ. Γαβρόγλου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  ΨΗτ(ΠΤΕ)… σε τσακώσαμε! Υπηρεσία καταγραφής και εντοπισμού της λογοκλοπής στο διαδίκτυο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χαμός στο twitter με τον προκλητικό Τρ. Αλεξιάδη: «Περσινά ξινά σταφύλια η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  ΓΣΕΕ: Επικοινωνιακά μπαλώματα ενόψει ΔΕΘ το νομοσχέδιο Αχτσιόγλου



    ΣΧΟΛΙΑ