• Big Story

    Γιώργος Οικονόμου: Νέες business με 4 πλοία αξίας 120 εκατομμυρίων

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips


    Το όνομα του  Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, συνδέεται με την  εξαγορά τεσσάρων σύγχρονων capesize bulkers αναζοπυρώνοντας τις φήμες που τον θέλουν να δημιουργεί νέα εταιρεία για να δραστηριοποιηθεί στην νορβηγική κεφαλαιαγορά.

    Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Οικονόμου είναι κοντά σε ένα deal με την Everest Shipping για τα τέσσερα φορτηγά πλοία. To συνολικό κόστος αναμένεται να φτάσει τα 120 εκατομμύρια δολάρια. Η κίνηση αυτή συνδέεται με την προσπάθεια να αντλήσει κεφάλαια στην εξωχρηματιστηριακή αγορά του Όσλο.

    Και ενώ οι φήμες στην αγορά δίνουν και παίρνουν για το τι πρόκειται να συμβεί, πηγές κοντά στον Έλληνα εφοπλιστή δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε απορρίπτουν τα όσα λέγονται.

    Η τιμή των bulkers είναι αρκετά υψηλή σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Τα πλοία τα οποία ενδιαφέρουν τον Οικονόμου, είναι τα  CDBL Ace, CDBL Era και CDBL Ivy (χωρητικότητας 175.900-dwt και κατασκευής 2011 στα ναυπηγεία Jinhai) αλλά και το επίσης κατασκευασμένο το 2011 στις γιάρδες  Cosco DalianCDBL Ore (χωρητικότητας  180.00-dwt).

    Η Everest Shipping είχε κάνει ένα super deal όταν εξαγόρασε για 68,2 εκατομμύρια δολάρια τα τέσσερα φορτηγά από την κινέζικη Zhejiang Ocean Shipping (Zosco) πέρυσι.

    Οι brokers υπογραμμίζουν ότι τα πλοία που κατασκευάζονται στις γιάρδες Jinhai ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό. Η Golden Ocean Group του John Fredriksen συνεργάζεται συχνά με τα ναυπηγεία για την κατασκευή capesizes. Βέβαια αυτό ενδεχομένως να μην συμβαίνει με όλους, τόνισαν οι ναυλομεσίτες, αναφερόμενοι σε Κινέζους ιδιοκτήτες που έχουν κάνει παραγγελίες εκεί.

    Ο Οικονόμου έχει τεράστια εμπειρία στον τομέα των bulkers μέσω της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακής του DryShips. Ο στόλος της εταιρείας απαρτίζεται από διάφορους τύπους πλοίων – 36 στον αριθμό – όπως bulkers, tankers, νεότευκτων LPG carriers αλλά και υπεράκτιων πλατφορμών.

    Πάντως με τα όσα διαρρέουν από την αγορά, η κίνηση του Έλληνα εφοπλιστή να δημιουργήσει μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία βγάζει νόημα δεδομένης της ποικιλομορφίας του στόλου της DryShips.

    Επίσης η εξωχρηματιστηριακή αγορά του Όσλο αποτελεί πρόσφορο έδαφος για να ξεκινήσει τη χρηματιστηριακή της πορεία οποιαδήποτε εταιρεία. Ο Οικονόμου το γνωρίζει πολύ καλά αυτό μέσω της εταιρείας γεωτρήσεών του, Ocean Rigs, η οποία ήταν εγγεγραμένη στη Νορβηγία.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Maersk Tankers και Mitsui & Co: Η κοινοπραξία γιγάντων που απειλεί την κυριαρχία της Scorpio

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Προχωράει σε απίστευτο reverse split των μετοχών της Ocean Rig

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Στροφή στο LPG για καύσιμο του στόλου του



    ΣΧΟΛΙΑ