• Ναυτιλία

    Κεφάλαια 7,9 δισ. δολ. άντλησαν οι ναυτιλιακές από τις αγορές το 2018

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα ανήλθαν τα κεφάλαια που συγκέντρωσαν πέρυσι από τις αγορές ομολόγων και μετοχών οι ναυτιλιακές διεθνώς. Σε μία χρονιά ιδιαίτερα δύσκολη για τα χρηματιστήρια, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες άντλησαν συνολικά 7,9 δισ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της Fearnley Securities καθώς απέχουμε πλέον μόλις 12 μήνες από την εφαρμογή των νέων κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) το 2020 και ενώ οι περισσότερες μετοχές διαπραγματεύονται κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού τους, υπάρχουν προοπτικές για να καταγραφούν σημαντικά κέρδη στη ναυτιλία το 2019.

    Από τα “φρέσκα” κεφάλαια που αντλήθηκαν πέρυσι, τα 3,1 δισ. δολάρια προήλθαν από τις αγορές μετοχών και ήταν κατά 30% λιγότερα από αυτά του 2017, στα ίδια επίπεδα, ωστόσο, με τη δραστηριότητα του 2015 και του 2016, αναφέρουν οι αναλυτές Espen Landmark Fjermestad και Peder Nicolai Jarlsby.

    “Παρά το έντονα δραστήριο ξεκίνημα του 2018 το αρνητικό μακροοικονομικό περιβάλλον λειτούργησε αποτρεπτικά για τις νέες εγγραφές στο δεύτερο εξάμηνο του έτους”, επισημαίνουν.

    Οι ναυτιλιακές με δεξαμενόπλοια ήταν οι πιο δραστήριες, συγκεντρώνοντας κεφάλαια 820 εκατ. δολαρίων, στα οποία περιλαμβάνονται τα 300 εκατ. δολάρια που άντλησε η Scorpio Tankers και τα 100 εκατ. δολάρια που άντλησε από τη δημόσια προσφορά της η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου.

    Γιάννης Αλαφούζος
    Γιάννης Αλαφούζος

    Οι εταιρείες που έχουν στόλους με τάνκερ εμφάνισαν και τις καλύτερες μετοχικές αποδόσεις, σε μία χρονιά κατά την οποία οι ναυτιλιακές μετοχές υποχώρησαν στο σύνολο του κατά 24%.

    “Είναι πολύ σημαντικό που βρισκόμαστε στο ξεκίνημα του 2019, δηλαδή απέχουμε μόλις 12 μήνες από την εφαρμογή των κανόνων του IMO το 2020. Αυτή είναι κατά την γνώμη μας η μεγαλύτερη αλλαγή που θα επέλθει στο χώρο της ναυτιλίας από τη εποχή της άνθησης που σημειώθηκε στην Κίνα. Οι επιπτώσεις θα γίνουν εμφανείς ήδη από το καλοκαίρι, καθώς το μοτίβο του εμπορίου καυσίμων μετατοπίζεται, ενώ τα πλοία που υπάρχουν στην αγορά είτε προχωρούν στην εγκατάσταση scrubbers και στο καθαρισμό των δεξαμενών τους είτε απλώς οδηγούνται στα διαλυτήρια καθώς θεωρούνται παρωχημένα στο νέο περιβάλλον καυσίμων”, εξηγούν οι δύο αναλυτές.

    Παράλληλα εκφράζουν την πεποίθηση ότι “το 2019 προσφέρει τις προοπτικές για να δημιουργηθούν περιουσίες στη ναυτιλία”.

    Οι περισσότερες από τις μετοχές που καλύπτει η Fearnley Securities διαπραγματεύονται αρκετά κάτω από την πραγματική τους αξία, μερικές μάλιστα έχουν υποχωρήσει στα 0,50 δολάρια.

    “Τα κέρδη τους υποστηρίζουν σίγουρα υψηλότερες αξίες, όπως φάνηκε για παράδειγμα στα αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου των ναυτιλιακών με τάνκερ, φορτηγά πλοία αλλά και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου”, επισημαίνουν οι αναλυτές.

    Από την αγορά ομολόγων οι ναυτιλιακές άντλησαν πέρυσι 4,7 δισ. δολάρια, επίπεδα χαμηλότερα κατά 1/4 σε σχέση με τα αυτά του 2017. Οι εταιρίες Chembulk, Navigator Holdings και MPC Container Ships συγκέντρωσαν τα περισσότερα κεφάλαια.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Κεφάλαια 8,9 δισ. δολ. δαπάνησαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές για νέες παραγγελίες. Οι πρωταγωνιστές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Συναγερμός από τους αναλυτές για την αγορά πλοίων LNG: Οι φόβοι και οι ανησυχίες

    MH ΧΑΣΕΤΕ:   Ισ. Παναγιωτίδη: Έφτασε τα 15 πλοία ο στόλος της Pavimar

     



    ΣΧΟΛΙΑ