Μία στις δύο θέσεις εργασίας έχουν χαθεί από τον κλάδο του αυτοκινήτου και λουκέτο έχουν βάλει 5 στα 10 εξουσιοδοτημένες μονάδες το διάστημα 2008-2017 σύμφωνα με στοιχεία που έχει το mononews.gr στη διάθεσή του.

Ειδικότερα μέσα σε 10 χρόνια έχουν απολυθεί πάνω από 10.000 εργαζόμενοι και έχουν κλείσει 1.200 εξουσιοδοτημένα καταστήματα εμπορίας καινούριων αυτοκινήτων ενώ ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση στα καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και των υπαλλήλων που εργάζονται σε αυτά. Ωστόσο οι ισολογισμοί των περισσότερων επιχειρήσεων από τον κλάδο του αυτοκινήτου καταγράφουν κερδοφορία η οποία σε μερικές περιπτώσεις είναι προκλητικά υψηλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr από το 2008 έως και τον 10μήνα του 2017 έχουν βάλει λουκέτο 1.083 εξουσιοδοτημένες μονάδες (πωλήσεις καινούριων ΙΧ και συνεργεία) με αποτέλεσμα να λειτουργούν μόλις 1.439 καταστήματα από 2.522 που λειτουργούσαν το 2008.

Ωστόσο το τελευταίο δίμηνο του 2017 (Νοέμβριος – Δεκέμβριος) αναμένεται να βάλουν λουκέτο επιπλέον 75 εξουσιοδοτημένες μονάδες που ανήκουν σε κάποιο επίσημο δίκτυο εισαγωγικής εταιρείας με αποτέλεσμα σχεδόν 5 στις 10 αντιπροσωπείες να έχουν βάλει λουκέτο μέχρι το τέλος του έτους.

Όσον αφορά στους εργαζόμενους των εξουσιοδοτημένων μονάδων πάνω από 10.000 υπάλληλοι έχουν οδηγηθεί στην ανεργία την τελευταία 10ετία, δηλαδή από το 2008 έως και τον Οκτώβριο του 2017.

Ωστόσο και για το τελευταίο δίμηνο του 2017 στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα απολυθούν πάνω από 200 εργαζόμενοι από εξουσιοδοτημένες μονάδες με αποτέλεσμα το σύνολο των υπαλλήλων σε κάθετες εξουσιοδοτημένες μονάδες να ανέρχονται σε 10.500 άτομα από 20.777 που ανέρχονταν το 2008.

Πέραν της οικονομικής κρίσης οι απολύσεις και τα λουκέτα οφείλονται εν μέρει στον υψηλό τραπεζικό δανεισμό που έχουν οι περισσότερες επίσημες αντιπροσωπείες, στα υψηλά λειτουργικά έξοδα, στην κατάρρευση της επισκεψιμότητας των πελατών από τα επίσημα συνεργεία, στην «πειρατεία» που καταγράφεται από τους μηχανικούς των επίσημων δικτύων αλλά και από τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές των ανταλλακτικών.

Ειδικά το θέμα της «πειρατείας» στα συνεργεία είναι μια τεράστια πληγή που δεν μπορούν να ελέγξουν ούτε οι αντιπροσωπείες αλλά ούτε το κράτος καθώς οι επισκευές και η συντήρηση οχημάτων πραγματοποιούνται σε υπόγεια γκαράζ ή πυλωτές σπιτιών χωρίς να εκδίδεται κανένα απολύτως παραστατικό της Εφορίας.

Ωστόσο παρά το γεγονός πως το εξουσιοδοτημένο δίκτυο εξακολουθεί να οδεύει στο χείλος του γκρεμού κάποιες εισαγωγικές την τελευταία τριετία καταγράφουν υψηλή κερδοφορία με αποτέλεσμα να έχουν «θυσιαστεί» στον βωμό της κερδοφορίας χιλιάδες εργαζόμενοι αλλά και επιχειρηματίες.

Στα καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα καθώς εν λειτουργία παραμένει μόλις το 40% των καταστημάτων καθώς 6 στα 10 έχουν βάλει λουκέτο ενώ οι απολύσεις πέφτουν «βροχή» και πλέον όσοι επαγγελματίες έχουν ανοικτά τα καταστήματά τους τα έχουν «μετατρέψει» με μίνι οικογενειακές επιχειρήσεις για λόγους οικονομίας.

Παράλληλα και στα καταστήματα εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ η «πειρατεία» αποτελεί μάστιγα για τον κλάδο καθώς οι επαγγελματίες που κλείνουν τα καταστήματά τους εργάζονται κανονικά μέσω αγγελιών ή καλύτερα μέσω ιστοσελίδων με αγγελίες ΙΧ χωρίς να πληρώνουν ενοίκια για κατάστημα, εφορία, ασφαλιστικές εισφορές, και άλλους λογαριασμούς.

Μάλιστα τα αυτοκίνητα που διαθέτουν προς πώληση τα μεταβιβάζουν μέσω συγγενικών και φιλικών τους προσώπων ώστε να μην μπορεί η εφορία να τους εντοπίσει και να τους επιβάλει πρόστιμα για παράνομη επαγγελματική δραστηριότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Παρασκήνιο: Υπερκέρδη κρύβονται πίσω από τον πόλεμο εναντίον των IX diesel

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Φιλί ζωής» για τη Volkswagen τα SUV μετά το «dieselgate»

 

BLOOMBERG
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Όλες οι ειδήσεις

DESIGN
ARCHITECTURE &

Όλες οι ειδήσεις

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here

STORIES
BLOOMBERG

Όλες οι ειδήσεις