• AUTO

    Τι συμβαίνει αλήθεια με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ;


    Τα ΚΤΕΟ αποτελούν μια μεγάλη πληγή διαχρονικά στο χώρο της αυτοκίνησης κυρίως εκείνα τα οποία δεν τηρούν αυστηρούς ελέγχους σε αυτοκίνητα που κρίνονται επικίνδυνα για τη δημόσια ασφάλεια. Όλα ξεκινούν από τη λάθος νοοτροπία και τον «ωχαδερφισμό» που επικρατεί στους περισσότερους τομείς της ελληνικής κοινωνίας. Όταν το κέρδος υπερκαλύπτει την ευσυνειδησία για ασφαλή αυτοκίνητα, ε τότε σίγουρα υπάρχει πρόβλημα… Η υπερπροσφορά μονάδων ιδιωτικών ΚΤΕΟ (πλέον των 170 σε όλη τη χώρα), σε σχέση με τα ελεγχόμενα οχήματα, έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους, καθώς τυχόν αυστηρή εφαρμογή των τεχνικών απαιτήσεων θα οδηγούσε σε μείωση της «δουλειάς» και άρα σε οικονομικό αδιέξοδο.

    Στην Αθήνα μόνον, που λειτουργούν σχεδόν 40 μονάδες ΚΤΕΟ με πάνω από 80 γραμμές ελέγχου, η δυναμικότητα αυτών είναι τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων (στοιχεία 2016) ή περίπου +50% μεγαλύτερη από το φόρτο που θα προέκυπτε, αν υπήρχε πλήρης προσέλευση εκ μέρους των ιδιοκτητών (που δυστυχώς δεν υπάρχει).

    Κάτω από αυτές τις συνθήκες το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το οποίο πλέον θα επιτρέπεται στα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται στον αστικό ιστό των πόλεων, δηλαδή σε χρήσεις γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου και όχι εκτός, σε ζώνες χονδρεμπορίου, βιοτεχνικές κλπ που ισχύει σήμερα.

    Δίχως να έχει διαπιστωθεί ζήτημα εγγύτητας για τους οδηγούς και λαμβάνοντας υπόψη την προαναφερθείσα, κορεσμένη αγορά, είναι βέβαιο ότι η ελεύθερη εγκατάσταση των ΚΤΕΟ σε προνομιακές θέσεις στα κέντρα των πόλεων θα δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των ήδη υφισταμένων εγκαταστάσεων και θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την προσφορά, με αποτέλεσμα η ποιότητα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ να υποτιμηθεί ακόμη περισσότερο.

    Σημειώνεται ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών στη χώρα μας τα ποσοστά απόρριψης στα ΚΤΕΟ στα επιβατικά είναι 4,7% (ή στα ταξί 4,6%), όταν για παράδειγμα στην Γερμανία 33,6% (πηγή KBA)!

    Ο ΣΕΑΑ είναι κάθετα αντίθετος στην ως άνω ανατροπή των κανόνων, καθώς με την υγιή λειτουργία των επιχειρήσεων των ΚΤΕΟ σχετίζεται άμεσα η οδική ασφάλεια, πολύ περισσότερο υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που έχουν οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να πιστεύουν ότι η «οικονομία» στη συντήρηση /επισκευή ενός οχήματος είναι δίχως συνέπειες.

    Ο ΣΕΑΑ επαναλαμβάνει την επείγουσα ανάγκη έναρξης ελέγχων στα ΚΤΕΟ, καθώς από την ίδρυση τους, αν και προβλέπεται, ουδέποτε έχουν ελεγχθεί αιφνίδια, επί τόπου, κατά πόσον ασκούν αδιάβλητους ελέγχους. Ο επανέλεγχος οχημάτων που μόλις διήλθαν ΚΤΕΟ με επιτυχία, είναι απολύτως ικανός να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα των ΚΤΕΟ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιο χρώμα αυτοκινήτου ταιριάζει στη ψυχοσύνθεσή σου;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δες το αύριο της Mitsubishi

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νέα BMW X3: Επιβολή με καταγωγή…

     



    ΣΧΟΛΙΑ