Η διεθνοποίηση και η δυνατότητα της Motor Oil να αλλάζει το προϊοντικό της μείγμα, έτσι ώστε να ικανοποιεί διαφορετικές ανάγκες πελατών και να απολαμβάνει υψηλότερα περιθώρια κέρδους,  της έδωσαν τη δυνατότητα να ξεπεράσει τα προβλήματα της εγχώριας αγοράς και να προσφέρει στους ξένους και εγχώριους επενδυτές αποδόσεις άνω του 55% από την αρχή του έτους, επίδοση που της δίνει με διαφορά την πρωτιά μεταξύ των εταιριών του FTSE25.

Η Motor Oil κατόρθωσε σε μία ιδιαίτερα δύσκολη και γεμάτη αναταράξεις χρηματιστηρική χρονιά, υπό την διοίκηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου Βαρδή Βαρδινογιάννη, του Αντιπροέδρου Γιάννη Βαρδινογιάννη και του αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου Πέτρου Τζαννετάκη να εκμεταλλευτεί όλες τις ευνοϊκές συγκυρίες που της παρουσιάστηκαν τόσο από τις χαμηλότερες τιμές πώλησης των καυσίμων, τις συναλλαγματικές ισοτιμίες κλπ. Και να πετύχουν ιστορικό ρεκόρ σε επίπεδο οργανικής αλλά και καθαρής κερδοφορίας μέσα στο 2015.

assets_LARGE_t_420_4259323

Τα οικονομικά στοιχεία στο 9μηνο

Παράλληλα, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου του ομίλου της Motor Oil Hellas άφησε τους επενδυτές διπλά ικανοποιημένους: τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων των 173 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία των προηγούμενων δύο τριμήνων, ενώ ανακοινώθηκε η διανομή προσωρινού μερίσματος 0,15 ευρώ. Ως αποτέλεσμα, η μετοχή από τα 5,66 ευρώ (χαμηλά Ιανουαρίου) μέσα σε 9 μήνες είχε σχεδόν διπλασιάσει την αξία της ξεπερνώντας τα 11 ευρώ (υψηλό 53 εβδομάδων στα 11,60 ευρώ) και πλέον κινείται στα επίπεδα των 10 ευρώ.

Η συνέχεια

Με τις τάσεις στο κομμάτι της διύλισης να παραμένουν θετικές και να επιστρέφουν σε υγιή περιθώρια, οι αναλυτές σημειώνουν, πως ο όμιλος συνεχίζει να ευνοείται από την ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ.

Η Beta Securities σημειώνει, πως ο κλάδος των διυλιστηρίων ήταν ο πρωταγωνιστής και των τριών τριμήνων που έως τώρα έχουν δημοσιευτεί. Η χρονιά θα κινηθεί σε ρεκόρ όλων των εποχών, καθώς η συγκυρία των διεθνών περιθωρίων έχει επανέλθει σε υγιή επίπεδα, καθιστώντας τον κλάδο επενδυτική επιλογή παντός καιρού.

MOTOR_OIL_ELLAS_DIYLISTIRIA_KORINTHOU_AE_d7834ae7848d41b69304434ca4830016

Αντίστοιχα, η Axia Ventures, που ξεκίνησε στις αρχές του μήνα την κάλυψη της ΜΟΗ, δίνει τιμή – στόχο τα 13,60 ευρώ με σύσταση «αγορά» και σημειώνει πως το investment case της εταιρείας, του πλέον σύνθετου διυλιστηρίου στην περιοχή, ξεχωρίζει. Η εταιρεία αναφέρει, πως από την απαρχή μείωσης των τιμών του πετρελαίου διεθνώς και την αποδυνάμωση του ευρώ έναντι του δολάρια, τα διυλιστήρια έχουν μπει σε έναν ανοδικό κύκλο.

Η ΜΟΗ, σημειώνει η Axia, αναμένεται να κλείσει τη χρονιά σε επίπεδα ρεκόρ με ώθηση από την άνοδο των περιθωρίων διύλισης και το ευνοϊκό συναλλαγματικό περιβάλλον. Η παρουσία του ομίλου στις ξένες αγορές θα παραμείνει έντονη, ενώ οι κινήσεις της διοίκησης στο εσωτερικό συνέβαλαν στην αύξηση του μεριδίου αγοράς. Ακόμη περισσότερο, η ΜΟΗ αναμένεται να ευνοηθεί από την αυξανόμενη προσφορά αργού από περιφερειακούς προμηθευτές καθώς οι πάροχοι ανταγωνίζονται για μερίδια αγοράς. Τέλος, τονίζει η Axia, η ΜΟΗ διαθέτει έναν ισχυρό ισολογισμό ενώ η μετοχή διαπραγματεύεται σε discount έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών της, με προσαρμοσμένο Ρ/Ε για το 2015-16 μεταξύ 4,6x-6,5x και EV/EBITDA στο 3,9x-4,9x.

Τέλος, η UBS σε έκθεσή της διατηρεί σύσταση «αγορά» για τη μετοχή της Motor Oil υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος αξιοποιεί στο μέγιστο το ευνοϊκό περιβάλλον. Όπως αναφέρει η UBS, οι επιπτώσεις των capital controls ήταν μηδαμινές για την εταιρία, η οποία εμφάνισε ταμειακές ροές ύψους 160 εκατ. ευρώ, μειώνοντας το χρέος της στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009, στα 702 εκατ. ευρώ, με την εισηγμένη να ανακοινώνει και τη διανομή προμερίσματος ύψους 0,15 ευρώ ανά μετοχή. Ο οίκος αυξάνει τις προβλέψεις του για τα EBITDA της ΜΟΗ το 2015 και το 2016 κατά περίπου 6% και τονίζει ότι συνεχίζει να θεωρεί ελκυστική τη μετοχή παρά την άνοδο της μετοχής κατά 75% μέχρι στιγμής στο έτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here