Το 2015 ήταν μια καταστροφική χρόνια για επιχειρήσεις και πολίτες. Δυο εκλογικές αναμετρήσεις , ένα δημοψήφισμα ,  Capital Controls και επιβολή νέων φορών διέλυσαν την οικονομία. Πολλές επιχειρήσεις, ειδικά μικρές, αναγκάστηκαν να διακόψουν τις εργασίες τους εκτινάσσοντας την ανεργία στα ύψη. Μέσα σε αυτό το βεβαρυμένο κλίμα όμως , υπήρξαν και  managers οι οποίες έκαναν πολλές άστοχες κινήσεις παρά το γεγονός ότι οι εταιρίες τους πήγαν καλά. Οι επικεφαλής των εταιριών αυτών, είτε δεν καταφέραν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις είτε είχαν προβλήματα με τις εποπτικές αρχές.

Σύμφωνα με παρατηρητές των οικονομικών εξελίξεων μεταξύ άλλων την πρωτιά των μη επιτυχημένων (η κατά άλλους άτυχους ) , manager, της χρονιάς για το 2015, μοιράζονται, εκ των πραγμάτων, ο Ν. Ζαρκαλἠς της Wind και ο Ζωούλης Μηνά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (Heineken-Amstel)Ο πρώτος κατόρθωσε, να βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα, αφού οι εργαζόμενοι της εταιρείας που ηγείται, κήρυξαν για πρώτη φορά στα χρονικά των τηλεπικοινωνιών, πανελλαδική απεργία, καθώς όπως οι ίδιοι επισημαίνουν, οι άθλιες συνθήκες εργασίας που έχουν διαμορφωθεί έχουν ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να λιποθυμούν στα γραφεία και να παθαίνουν αλλεπάλληλες κρίσεις πανικού, αφού ο αριθμός τους έχει μειωθεί στο μισό και η διοίκηση τους βάζει στόχους που είναι αδύνατο να υλοποιηθούν. Παρόμοιες καταγγελίες για άλλη πολυεθνική εταιρία δεν υπήρξαν μέσα στην χρονιά. Επιπρόσθετα όμως οι καταγγελίες αυτές δεν έχουν διαψευσθεί επίσημα από την εταιρία.

Επίσης ο κ. Ζαρκαλής απέτυχε, για άλλη μια χρονιά να βάλει τη Wind, η οποία θεωρείται μία από τις τρεις μεγάλες δυνάμεις του κλάδου, στη συνδρομητική τηλεόραση έτσι ώστε να ολοκληρώσει τα πακέτα υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία στους πελάτες της, έχοντας έτσι σημαντικό μειονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.

O κ. Μηνά από την άλλη κατάφερε με τις αθέμιτες πρακτικές που η εταιρεία του επέβαλε στην αγορά σύμφωνα με το τελικό πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) , να δεχτεί πρόστιμο ρεκόρ 31 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο που έχει δεχτεί εταιρεία στην Ελλάδα στα χρονικά από την Eπιτροπή. Η αποτυχία του ως manager λένε στην αγορά, ήταν ότι δεν κατάφερε παρά το γεγονός ότι εκπροσωπεί μια πολυεθνική να καταφέρει να πείσει τα μέλη της επιτροπής για το αντίθετο.

Ας πάμε όμως μία μία στις περιπτώσεις των δύο εταιριών και γιατί οι δύο managers καταλαμβάνουν δικαιωματικά τον τίτλο των χειρότερων της χρονιάς:

Νάσος Ζαρκαλής. Διευθύνων Σύμβουλος Wind
Νάσος Ζαρκαλής. Διευθύνων Σύμβουλος Wind

Wind: Λιποθυμίες και κρίσεις πανικού στα τηλεφωνικά κέντρα

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στο Ράδιο Παντιέρα της ERT OPEN ο γραμματέας και η αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στη Wind, Στέφανος Μάλαμα και Λιλιά να Κυρίμη, η επιχείρηση  εδώ και έναν χρόνο αρνείται να υπογράψει νέα συλλογική σύμβαση χωρίς μειώσεις μισθών που, αν και θα αφορούν κατά βάση τους νεοπροσλαμβανόμενους, σύντομα θα συμπαρασύρουν και τους μισθούς των παλαιότερων.

Παράλληλα οι εργαζόμενοι έχουν μειωθεί στους 1.000 από 2.000 που ήταν πριν λίγα χρόνια, ενώ ολοένα και περισσότερα τμήματα της επιχείρησης λειτουργούν με εργολαβίες. Μάλιστα ένα τμήμα του τηλεφωνικού κέντρου έχει μεταφερθεί σε χώρα εκτός Ελλάδος, ενώ η εργοδοσία συγκρίνει τους μισθούς των εν Ελλάδι εργαζομένων με τους αντίστοιχους – κατά πολύ χαμηλότερους – στο εξωτερικό.

Όπως κατήγγειλε ο Στέφανος Μάλαμας, η εντατικοποίηση της δουλειάς στα τηλεφωνικά κέντρα έχει οδηγήσει από κρίσεις πανικού μέχρι και λιποθυμίες. Χρονομετρείται μέχρι η ώρα που οι εργαζόμενοι «χάνουν» στην τουαλέτα, ενώ οι τηλεφωνητές είναι υποχρεωμένοι να δέχονται την διαμαρτυρία των πελατών κατά της εταιρείας, που ορισμένες φορές «ξεφεύγει».

Πίσω από τις βιτρίνες των καταστημάτων πώλησης

Σύμφωνα με την κυρία Λίαν Κυρίμη, οι εργαζόμενοι καλούνται να πιάσουν απλησίαστους στόχους ενώ, καθώς τα καταστήματα λειτουργούν υπό καθεστώς franchise, οι συνθήκες εργασίας επαφίενται στη δικαιοδοσία του εκάστοτε εργοδότη. Ο Στέφανος Μάλαμας συμπλήρωσε ότι στους εργαζόμενους στα καταστήματα απαγορεύεται να κάθονται, ενώ πρέπει να στέκονται πλάι – πλάι με τον πελάτη ακουμπώντας μόνο στο κάθισμα.

Η περίπτωση της Αθηναϊκής Ζυθοποίας

zooulis mina 2

Ο Ζω ούλης Μηνά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (Heineken-Amstel) βαρύνεται όχι μόνο γιατί δεν κατάφερε η εταιρεία του να να αποφύγει το πρόστιμο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά κατόρθωσε να της επιβληθεί το μεγαλύτερο που έχει μπει ποτέ από την επιτροπή σε μία εταιρεία ύψους 31 εκατ. ευρώ για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά.

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με απόφασή της, λοιπόν, έκρινε ότι η εταιρεία Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ, η οποία δραστηριοποιείται, κυρίως, στην παραγωγή και εμπορία προϊόντων ζύθου, καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της, κατά παράβαση των άρθρων 2 του ν. 703/77, όπως ίσχυε (νυν 2 του ν. 3959/2011) και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επέβαλε, ομοφώνως, πρόστιμο συνολικού ύψους 31.451.211 ευρώ.

Αθηναϊκή: Το σκεπτικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, από την ενδελεχή έρευνα της Επιτροπής προέκυψαν στοιχεία τα οποία κατέδειξαν ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα, μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως, με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, αλλά και μέσω άλλων πρακτικών, οι οποίες είχαν ως σωρευτικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές διανομής και διάθεσης προϊόντων ζύθου.

Ειδικότερα, η πολιτική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ΑΕ περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, πρακτικές που κατέτειναν σε αποκλειστική προμήθεια στην αγορά επιτόπιας κατανάλωσης (μεγάλοι πελάτες/αλυσίδες εστίασης και λοιπά τελικά σημεία), με τη χορήγηση σ’ αυτούς σημαντικών χρηματικών ποσών και άλλου είδους παροχών, υπό τους όρους, όμως, αποκλειστικότητας ή/και περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστικούς προμηθευτές, καθώς και με την επιβολή, υπό τις αυτές πάντοτε δεσμεύσεις, εκπτώσεων πίστης και στόχων πωλήσεων. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποιούσε, επίσης, περιοριστικές του ανταγωνισμού πρακτικές προς χονδρεμπόρους, όπως η παροχή σε αυτούς σημαντικών οικονομικών κινήτρων έναντι περιορισμού του εφοδιασμού τους από ανταγωνιστές, προνομιακών όρων πίστωσης και με την άσκηση παράλληλης πίεσης για διακοπή της διακίνησης ανταγωνιστικών σημάτων.

Με την ίδια απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού υποχρέωσε την εταιρεία Αθηναϊκή Ζυθοποιία, πέραν του προστίμου, να παραλείπει παρόμοιας φύσεως ενέργειες στο μέλλον και να καταρτίζει εφεξής έγγραφες συμβάσεις με ανάλογη προσαρμογή των όρων προς αποφυγή επανάληψης τέτοιων παραβατικών συμπεριφορών.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Mε την λογικη του παραπανω πόστ θα έπρεπε να συμεπριλάβετε και τους επιχειρηματιες της λιστας ΜΠΟΡΓΙΑΝΣ …το 2015 βγήκε στην δημοσιότητα…
    http://www.newsit.gr/politikh/Onomata-fotia-politikon-epixeirimation-kai-dimosiografon-sti-lista-apo-ti-Germania-O-epixeirimatias-me-tis-sxeseis-me-proin-prothypoyrgo/451037
    κανω λάθος ;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here