• ΑΓΟΡΕΣ

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανάμεικτες ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 20-24 Νοεμβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ενθαρρυντικό ήταν το κλίμα της ναυλαγοράς στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, παρά το γεγονός ότι δεν παρατηρήθηκαν αλλαγές στους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά. Έτσι, ο δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) στο κλείσιμο της εβδομάδας διαμορφώθηκε στις 3.453 μονάδες, με κέρδη αντίστοιχα των 33 μονάδων -σε σχέση με εκείνο της προηγούμενης εβδομάδας- ενώ παράλληλα, ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές σε χρονοναύλωση έκλεισε την Παρασκευή στα $23.596 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $215.

    Συγκεκριμένα, στην Ασία οι συνεχείς άσχημες καιρικές συνθήκες στην Κίνα διατήρησαν περιορισμένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ, με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να κινηθούν ανοδικά. Έτσι, ενώ η τιμή στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao στο ξεκίνημα της εβδομάδας με ημερομηνίες στις αρχές Δεκεμβρίου κινήθηκε στα επίπεδα των $7,75 ανά τόνο και προς το κλείσιμο, διαμορφώθηκε στα $9,06 ανά τόνο. Εν τω μεταξύ, στον Ατλαντικό οι τιμές των ναύλων επίσης κινήθηκαν ανοδικά, με την τιμή στη διαδρομή από τη Βραζιλία προς την Κίνα στο κλείσιμο να διαμορφωθεί στα $18,78 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων από τη Νότιο Αφρική παρέμειναν σχετικά αμετάβλητες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα στα $14 ανά τόνο με ημερομηνίες φόρτωσης στις αρχές Δεκεμβρίου. Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 179.200-dwt/κατασκευής 2016 από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου στα $18,65 ανά τόνο και με τον ίδιο ναυλωτή στην ίδια διαδρομή σε πλοίο χωρητικότητας 177.700-dwt/κατασκευής 2009 με ημερομηνίες από τις 19 Δεκεμβρίου και έπειτα στα $18,60 ανά τόνο. Τέλος, αναφορά έγινε σε συμφωνία χρονοναύλωσης περιόδου σε πλοίο χωρητικότητας 164.218-dwt/κατασκευής 2002 με ημερομηνίες από την 1 Δεκεμβρίου και έπειτα για περίοδο 21-24 μηνών στα $13.250 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Υποτονικά κινήθηκε η ναυλαγορά του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Panamax στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε, καθώς το προηγούμενο διάστημα οι τιμές των ναύλων σε βασικές διαδρομές αλλά και στα κυκλικά ταξίδια είχαν παρουσιάσει σταδιακή υποχώρηση. Έτσι, δεδομένου της περιορισμένης ζήτησης σε φορτία ορυκτών και παρά την μικρή προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή της Ευρώπης, οι προσφορές των ναύλων αρχικά κινήθηκαν κάτω από τα επίπεδα των προηγούμενων συμφωνιών, όμως στη συνέχεια και προς τα μέσα της εβδομάδας, η εικόνα άλλαξε καθώς η ζήτηση αυξήθηκε, με αποτέλεσμα οι τιμές να παρουσιάσουν σημαντική άνοδο κοντά στα επίπεδα των $12.000 ημερησίως σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην περιοχή της Ευρώπης.

    Εν τω μεταξύ, η κινητικότητα της αγοράς του Kόλπου της Αμερικής παρέμεινε περιορισμένη με αναφορά συμφωνίας προς το τέλος της εβδομάδας σε πρότυπο πλοίο τύπου Panamax στα υψηλά επίπεδα των $14.000 ημερησίως + $400.000 ΒΒ (Ballast Bonus), ενώ παράλληλα οι τιμές των ναύλων από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής υποχώρησαν σημαντικά σε πλοία με ημερομηνίες το πρώτο δεκαήμερο Δεκεμβρίου κοντά στα επίπεδα των $14.000 ημερησίως + $400.000 ΒΒ σε πλοίο τύπου Kamsarmax.

    Επιπροσθέτως, η κινητικότητα της αγοράς στα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν κάπως περιορισμένη με αναφορά συμφωνίας σε πλοίο τύπου Lme (Large modern eco) στα μεσαία επίπεδα των $16.000 ημερησίως. Πάντως, οι αναλυτές αναμένουν περαιτέρω ανάκαμψη με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση σε φορτία ορυκτών στον Βόρειο Ατλαντικό συνεχίσει να αυξάνεται.

    Τώρα, στην αγορά του Ειρηνικού οι πτωτικές πιέσεις της αγοράς συνεχίστηκαν, ενώ η αλλαγή του κλίματος που κάποιοι περίμεναν δεν συνέβη καθώς παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των νέων φορτίων ήταν ικανοποιητικός, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε αυξημένη με αποτέλεσμα και οι προσφορές των ναυλωτών να μην βελτιωθούν σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Έτσι, για παράδειγμα, ενώ αρχικά οι τιμές των ναύλων σε πλοίο τύπου Panamax διαθέσιμο στην βόρειο Κίνα για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού με σιτηρά κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως, προς το κλείσιμο σε αντίστοιχου τύπου πλοίο διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα στο ίδιο ταξίδι κινήθηκαν στα επίπεδα των $8.500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, σχετικά με τα φορτία Ινδονησιακού άνθρακα ενώ στο ξεκίνημα της εβδομάδας, η τιμή σε πλοίο τύπου Kamsarmax διαθέσιμο στις Φιλιππίνες για ταξίδι προς την Ιαπωνία κυμάνθηκε στα επίπεδα των $12.000 ημερησίως, ενώ στο κλείσιμο σε αντίστοιχου τύπου πλοίο διαθέσιμο στις Φιλιππίνες για ταξίδι προς την Μαλαισία κινήθηκε στα επίπεδα των $10.000 ημερησίως. Τέλος, αναφορικά με τις χρονοναυλώσεις περιόδου η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη και ενώ υπήρξαν λίγοι ναυλωτές που ενδιαφέρθηκαν να πάρουν πλοία, παρόλα αυτά τα χαμηλά επίπεδα των ναύλων απέτρεψαν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 87.300-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Passero για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Ευρώπη στα $10.500 ημερησίως, όπως επίσης και σε πλοίο χωρητικότητας 74.100-dwt/κατασκευής 2002 για ταξίδι από τον Κόλπο της Αμερικής μέσω του Παναμά προς την Κίνα στα $14.750 ημερησίως + $475.000 ΒΒ. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 81.900-dwt/κατασκευής 2015 για ταξίδι από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής προς τη Νοτιοανατολική Ασία στα $15.000 ημερησίως + $500.000 ΒΒ και σε χρονοναύλωση περιόδου αναφορά συμφωνίας έγινε σε πλοίο χωρητικότητας 76.450-dwt/κατασκευής 2005 στην Κίνα για 4-7 μήνες στα $10.500 ημερησίως.

    bulker ναυλαγορά ναυτιλία

    Supramax/Ultramax

    Σημάδια βελτίωσης παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού, με τις τιμές των ναύλων στα βόρεια της περιοχής να ενισχύονται καθώς παρουσιάστηκε ένας αριθμός νέων φορτίων στην αγορά. Έτσι, για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Ultramax η τιμή κινήθηκε από περίπου $10.000 ημερησίως + $250.000 ΒΒ σε $10.000 ημερησίως με παράδοση στην περιοχή της Κορέας-Ιαπωνίας, ενώ στα ταξίδια επιστροφής προς την περιοχή της Μεσογείου-Ευρώπης σε πλοίο τύπου Supramax κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $4.000 ημερησίως και προς τον Κόλπο της Αμερικής στα χαμηλά των $3.000 ημερησίως. Παρόλα αυτά, σημαντική ανάκαμψη παρουσίασαν οι τιμές των ναύλων στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου έπειτα από την άρση της απαγόρευσης από την Κίνα σε εισαγωγές άνθρακα υπήρξε εισροή φορτίων στην αγορά, με αποτέλεσμα οι τιμές να ενισχυθούν μέχρι και $2.000 παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Αντίθετη εικόνα ωστόσο παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού, με τις τιμές των ναύλων να παραμένουν κυρίως αμετάβλητες και -σε κάποιες περιπτώσεις- να έχουν υποχωρήσει. Επιπροσθέτως, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής κινήθηκε κάπως υποτονικά κυρίως λόγω των εορταστικών διακοπών. Παράλληλα, ανάμεικτη ήταν η εικόνα της αγοράς από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής με τις προσφορές σε βασικές διαδρομές από την περιοχή στα πλοία τύπου Ultramax να κυμαίνονται στα μεσαία επίπεδα των $14.000 ημερησίως + $400.000 σε Ballast bonus.

    Τέλος, στις περιοχές της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν κάποια σημάδια ύφεσης -όπως φάνηκε από τον δείκτη- όπου η διαδρομή από τη Μαύρη Θάλασσα προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας διαμορφώθηκε την Παρασκευή (24/11) στα $16.886 ημερησίως. Επιπροσθέτως, ο αριθμός των φορτίων σταδιακά άρχισε να υποχωρεί, ενώ η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε περιορισμένη κυρίως λόγω της ζήτησης πλοίων από τη Δυτική Μεσόγειο.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 58.100-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις αρχές Δεκεμβρίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην ανατολική Μεσόγειο στα $18.500 ημερησίως, όπως επίσης, σε πλοίο χωρητικότητας 57.900-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στη Νότιο Βραζιλία περίπου στα $16.000 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 56.800-dwt/κατασκευής 2011 στο Machong για ταξίδι με επαναπαράδοση στις δυτικές ακτές της Ινδίας στα $9.500 ημερησίως.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    Handysize

    Τέλος, στα πλοία τύπου Handysize, πτωτικά έκλεισαν οι τιμές των ναύλων την εβδομάδα που πέρασε στις περισσότερες διαδρομές του Ατλαντικού, με εξαίρεση εκείνες από τον Κόλπο της Αμερικής και από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μεγαλύτερα πλοία αυτής της κατηγορίας που παρουσίασαν μικρά κέρδη. Εν τω μεταξύ, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής συνέχισε σταδιακά να βελτιώνεται, ενώ παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμου τονάζ στις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής. Επιπροσθέτως, η αγορά από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σταθερή.

    Τώρα, στην ανατολική Μεσόγειο η προσφορά διαθέσιμου τονάζ για φόρτωση σε σύντομο χρονικό διάστημα ήταν περιορισμένη, ενώ η αγορά στην Ευρώπη παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με τις τιμές των ναύλων για ταξίδι προς την Ανατολική Μεσόγειο να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των $12.000 ημερησίως. Παράλληλα, από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη, οι τιμές διαμορφώθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $10.000 ημερησίως.

    Τέλος, στην αγορά της Ασίας, η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς τόνους με τις τιμές των ναύλων προς το κλείσιμο να παραμένουν σχετικά σταθερές. Στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία οι τιμές στα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού κυμάνθηκαν λίγο πιο κάτω από τα επίπεδα των $10.000 ημερησίως, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας, στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 37.500-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο Τσανάκκαλε σύντομα για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Tampa-Vera Cruz στα $7.500 ημερησίως τις πρώτες 45 ημέρες και στα $9.000 ημερησίως το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, όπως επίσης, σε πλοίο χωρητικότητας 32.700-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στη Campha για ταξίδι μέσω του Βιετνάμ και επαναπαράδοση στη Βόρειο Κίνα στα $8.100 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 30.192-dwt/κατασκευής 2007 με παράδοση στην Τυνησία σύντομα για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας και επαναπαράδοση στη Μεσόγειο της Αιγύπτου με φορτίο σιτηρών στα $9.000 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ζόρικο το 2018 για τα handysize LPG πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρυσές δουλειές για δύο Έλληνες εφοπλιστές στη διαδρομή Βραζιλία-Κίνα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χριστίνα Μαργέλου (Eurobank): Επενδύουμε στη Ναυτιλία – Επενδύουμε στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ